Äidin välinpitämättömyys!!!

  • Viestiketjun aloittaja Leeeena
  • Ensimmäinen viesti
Leeeena
Mun miehellä on lapset 11- ja 6-vuotta, erosivat exänsä kanssa neljä vuotta sitten. Lapset asuvat äidillään, isällä joka 2. viikonloppu. Lapset olleet nyt meillä isän kesälomalla 2 viikkoa, jota ennen olivat äidin lomamatkan vuoksi hoidossa sukulaisen luona viikon, yhteensä poissa kotoaan siis 3 viikkoa. Okei, siis tällä 6-vuotiaalla ihan järjetön ikävä äitiään. Soittelee tälle melkeen joka päivä, pyytää kotiin, itkee puhelimessa että on niin kova ikävä, mutta tää äiti vaan aina selittää, että voi voi kun nyt ollaan isin kaa sovittu että ootte isillä pari viikkoa jne., että äitillä nyt kiirettä ja muuta, ettei nyt sovi tulla kotiin..Ja tää lapsi itkee, sanoo että ei hänellä oo meillä mikään huonosti, mutta haluaisi vaan nähdä äidin. Ja jumankauta tää "äiti" ei lotkauta korvaansa!!! Mun mielestä tää on niin uskomatonta käytöstä,
v--uttaa niin paljon ku sitte tää kyseinen ihminen filmaa muille ihmisille, esittä välittävää äitiä, mut totuus on niin toinen. Huh huh, kaikkee sitä joutuu vierestä katsomaan, onneksi meillä on ollut kiva loma näitten lasten kanssa. Meillä on yksi yhteinen tyttö näiden lasten isin kanssa, ja näin äitinä ihmettelen minkälainen ihminen pystyy toimimaan noin??
 
Lex
Kurja juttu. Lapsethan ovat kuitenkin tottuneet olemaan lähes kokonaan äitinsä kanssa; olisiko mahdollista että lapset olisivat teillä hiukan enemmän kuin vain joka toinen viikonloppu? Olisi kenties tasapuolisempaa ja tottuisivat olemaan. Äitikin varmaan jaksaisi olla innotuneempi.
 
bdt
Alkuperäinen kirjoittaja Leeeena:
Mun miehellä on lapset 11- ja 6-vuotta, erosivat exänsä kanssa neljä vuotta sitten. Lapset asuvat äidillään, isällä joka 2. viikonloppu. Lapset olleet nyt meillä isän kesälomalla 2 viikkoa, jota ennen olivat äidin lomamatkan vuoksi hoidossa sukulaisen luona viikon, yhteensä poissa kotoaan siis 3 viikkoa. Okei, siis tällä 6-vuotiaalla ihan järjetön ikävä äitiään. Soittelee tälle melkeen joka päivä, pyytää kotiin, itkee puhelimessa että on niin kova ikävä, mutta tää äiti vaan aina selittää, että voi voi kun nyt ollaan isin kaa sovittu että ootte isillä pari viikkoa jne., että äitillä nyt kiirettä ja muuta, ettei nyt sovi tulla kotiin..Ja tää lapsi itkee, sanoo että ei hänellä oo meillä mikään huonosti, mutta haluaisi vaan nähdä äidin. Ja jumankauta tää "äiti" ei lotkauta korvaansa!!! Mun mielestä tää on niin uskomatonta käytöstä,
v--uttaa niin paljon ku sitte tää kyseinen ihminen filmaa muille ihmisille, esittä välittävää äitiä, mut totuus on niin toinen. Huh huh, kaikkee sitä joutuu vierestä katsomaan, onneksi meillä on ollut kiva loma näitten lasten kanssa. Meillä on yksi yhteinen tyttö näiden lasten isin kanssa, ja näin äitinä ihmettelen minkälainen ihminen pystyy toimimaan noin??

No mutta tästä nyt on vaikea mennä sanomaan miten asiat todellisuudessa ovat.

 
no joo
Kyllä mulle tuli ensiksi mieleen että jos on sovittu lasten isän kanssa niin sitten on sovittu. Ehkä se äiti kuvittelee ettei olisi lasten isän mielestä nyt hyvä ottaa tyttöä kotiin? Asutteko kaukana toisistanne? Onko lasten vanhemmilla välit kunnossa keskenään? Siis niin että äiti voisi vaikka tulla käymään teillä tai nähdä muuten lapsiaan vaikka ovatkin teillä? Mitä lasten isä sanoo?
 
niin
niin tai heillä sopimus ettei toista vanhempaa saa nähdä kun on toisen luona.. mitä lapsen isä sanoo? voi olla että ukko kieltää,sitäkään ny oikee tie..et varmasti voi itsekkään tietää mitä ukkos on sanonu lapsen äidille.. kaikki kun ei oo mustavalkoista-..
 
ap
Joo mä itseasiassa laitoinkin tekstaria menemään kyseisestä jutusta, mutta ei todellakaan halua keskustella aiheesta, laittoi vaan takas että vika on varmastikin meissä, jos lapsi tahtoo niín paljon äitinsä luo...joopa joo! Ja lasten isä on mun kanssani ihan yhtä mieltä, puhelimessa on ko. jutusta keskustellu, mut eipä tuo mihkään vaikuta.
 
lellu
no ei ole niin mustavalkosta..jospa tämä äiti ei halua ruveta pahentamaan lapsen mieltä ja itekkin surkuttelemaan puhelimessa. jos on sovittu että isällä ollaan se 2 viikkoa ni sitten ollaan ja jos ei ole mikään hätänä niin mitä sitä suotta pois hakemaan!!!
 
ap
No missään sopimuksessa ei lueettei sais lapsia nähä jos toisen luona ovat, mut tää äiti ei todellakaan tulis kattoo lapsiaan meille tai mihkään muuallekaan, jos hänellä on mahdollisuus omaan vapaa-aikaan...ihan totta joka sana. Ja lasten isä on siis tosiaan tehnyt tälle äidille selväksi tilanteen.
 
v
ei tuo kerro välinpitämättömyydestä!
tuo kertoo että sovitusta lomasta pidetään kiinni!
ja jos joka erta jos/kun lapsi huutaa ja itkee että haluaa kotiin, niin silloinhan teillä ei varmaan tuu mikään loma pitämään..
 
lellu
mistäs tiedät kuinka ikävä lapsella on välillä myös isäänsä kun niin vähän kerta pitää lasta. taidat olla vaan itse ärsyyntynyt kun entisen liiton lapsia teillä. Ja eikös se ole normaalia että pienellä lapsella voi ikävä iskeä kesken kyläilyn,ja silloinhan teillä on vastuu siirtää ikävää tekemällä jotakin niin mukavaa että unohtuu. Eihän lapsi ikävään kuole. Ette taida osta! Turhaa mollaat lapsen äitiä...itse et ole sen parempi,tuli selväksi!
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No missään sopimuksessa ei lueettei sais lapsia nähä jos toisen luona ovat, mut tää äiti ei todellakaan tulis kattoo lapsiaan meille tai mihkään muuallekaan, jos hänellä on mahdollisuus omaan vapaa-aikaan...ihan totta joka sana. Ja lasten isä on siis tosiaan tehnyt tälle äidille selväksi tilanteen.
jos kerran lapset ovat teillä VAIN sen joka toinen viikonloppu niin eiköhän äidillä ole oikeus olla vapaalla, kuten sun miehelläski on oikeus olla ilman lapsiaan suurimman osan kuukaudessa!!!!!
 
mari
En minäkään kyllä lähtis yhden ikävän takia katsomaan tai kotiin hakemaan lasta joka sentäs on isällänsä, eriasia jos lapsi olisi jollain leirillä. Ja kun tämä lapsi on yhdessä hankittu niin on isällä myös vastuu pitää lasta. Jos äiti hakee lapsen pois ikävän takia niin siinä käy seuraavalla kerralla samoin...vai sitäkö sä toivotkin vissiin???
 
ap
Okei..

Mähän just sanoin et meillä on menny loma kivasti näiden lasten kanssa. Mut jos sun mielestä se on ihan okei, että nää lapset on 3 viikkoa poissa lähivanhempansa/äitinsä luota, niin ei siinä sitte mitään. Mielipiteitä on joka lähtöön.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo mä itseasiassa laitoinkin tekstaria menemään kyseisestä jutusta, mutta ei todellakaan halua keskustella aiheesta, laittoi vaan takas että vika on varmastikin meissä, jos lapsi tahtoo niín paljon äitinsä luo...joopa joo! Ja lasten isä on mun kanssani ihan yhtä mieltä, puhelimessa on ko. jutusta keskustellu, mut eipä tuo mihkään vaikuta.
Mitä sä yleensäkin sekaannut koko asiaan. Eiköhän tuo asia ole isän ja äidin välinen.
 
mari
Oletko kenties kateellinen tälle äidille kun se saa kerran vuoteen 3 vko lomaa vai mistä kenkä puristaa? Sinä itse et vissiin saa ikinä lomaa :/ Ja sanotaanko nyt vaikka näin,että onhan noi lapset jo kuitenkin noinkin isoja. On meilläkin lapset ollut mummon mukana etelässä 2 vko putkeen,enkä todellakaan ole välinpitämätön. Lapsetki tarvitsevat irtautumista äidistä välillä ja se tekee hyvää.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No haloo, on kait mulla sentään jokin rooli tässä? Onhan nuo heidän lapsensa munkin kotona ja mun lapseni sisaruksia???
Mutta ei ole sinun asiasi viestitellä äidille. Et kuitenkaan ole lapsen huoltaja jolle tuollaisten asioiden selvittäminen kuuluu.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No haloo, on kait mulla sentään jokin rooli tässä? Onhan nuo heidän lapsensa munkin kotona ja mun lapseni sisaruksia???
on, on. mutta miksi sä sanot että äiti on välinpitämätön kun lapsi on kolme viikkoa ollut poissa kotoa, ja ne kaksi viikkoa teillä???
eikö niin ole sovittu, ja tiedätkö edes miltä äidistä tuntuu olla se kolme viikkoa, tiedätkö etteikö ikävöis lapsiaan mutta luvalla saa nyt nauttia lomastaan jollaisia tuskin on harvoin!
 
ap
Niin tai näin, mä en omalle lapselleni pystyisi noin tekemään. Eikä mulla kyl ikinä tollasia lomia ookaan lapsista (en kyl haluaisikaan), ei kait missään ydinperheissä ole.
 

Yhteistyössä