Äidin ja isän tasa-arvo?

  • Viestiketjun aloittaja "Leenukka"
  • Ensimmäinen viesti
Ei se aina ole niin yksinkertaista, että miksi ei vaan mene ja ota omaa aikaa. Joskus siihenkin vaan ajautuu, alkuun ei juuri kaipaakaan omaa aikaa. Yhtäkkiä miehelle on kehkeytynyt joku supertärkeä harrastus joka vie kolme-neljä iltaa viikossa ja yhdessäkin pitäisi ehtiä olla. Sitten jos yrittää puhua että eikö vähempikin harrastaminen tässä vaiheessa riittäisi niin saa huutoa päin naamaa että on maailman kamalin ihminen kun yrittää viedä toiselta mahdollisuuden harrastaa jne. jne. ja jossei harrasta niin sitten latkii vaan kaljaa minkä ehtii ja pelaa. Sit jos vähän yrittää vihjata et itestäkin ois kiva käydä joskus jossain ilman lasta, niin huutoa taas ja ihme inttämistä et minne muka. No onneks ukko on entinen ja enää ei kyllä uppoa muhun lässytykset ja lupaukset. Jotkut ukot vaan muuttuu itsekeskeisiks paskoiks kun lapsi tulee taloon. Ei onneks kaikki.
 
[QUOTE="Leenukka";27246192]Onko kukaan muu huomannut samaa: kun muksu tulee perheeseen niin isä jatkaa elämäänsä entiseen malliin mutta äiti joutuu luopumaan kaikesta omasta? En voi uskoa ettei ole vuoteen kahteen oikeutta tehdä mitään ilman lasta.[/QUOTE]

Taitaa olla yhtä paljon miehen kuin naisenkin syy jos näin menee. ei ainakaan meillä ole näin mennyt.
 
"niin"
Sopivasti KYLLÄ...................Liikaa tekevä "kaappi homo". MUTTA tämä on sitten vain ja ainoastaan minun mielipide!
Meidän kaappihomo tekee kaikkia noita mainittuja kodin "naisten" askareita. Siinä missä on omin käsin, oman metsän puista rakentanut tämän meidän kodin. Siinä missä korjaa kaivinkoneen tai sähköistää naapurin mummon kesämökin.

Kattos kun hän on oikea mies <3
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27246857]Mitä tämä sinun mielestäsi tarkoittaa? Että mies tekee mitä haluaa ja nainen on aina paksuna nyrkin ja hellan välissä?[/QUOTE]No ei ainakaan sitä että nainen tekee mitä haluaa. Lapset ovat äidin vastuulla, toki isäkin voi ja tuleekin välillä olla avuksi mutta lastenhankintapäätöstä tehtäessä pitää tiedostaa se että päävastuu on äidin jo ihan luonnollisistakin syistä.

Mikä äiti se sellainen ämmä on joka latkii siideriä ja räpättää viimeisimmät juorut suu vaahdossa ystävättäriensä kanssa spinning-tunnin jälkeen ja samaan aikaan nyhverömies kokkaa, siivoaa ja hoitaa lapsia kotona? Ja kotiin tultuaan ämmä sitten rojahtaa koneen ääreen kyselemään internetpalstalta uusimmat vinkit miehen kyykyttämiseen ja valittamaan kuinka rankkaa on. Hyi helvata.

Tällä menolla ämmät varmaan kohta haluavat ulkoistaa raskauden ja synnyttämisenkin miehille. Eiköhän joku voimaistunut feministinaistiedemiesryhmä kehitä siihenkin mullistavat lääketieteelliset keinot.
Samalla voi vitunkin ommella pysyvästi kiinni ettei tarvitse keksiä tekosyitä välttyäkseen seksin antamiselta miehelle.
 
"tuulia"
Mä olen kyllä niin onnellinen. Mulla on puoliso jonka kanssa yhdessä lapset päätettiin saattaa tähän maailmaan ja yhdessä heitä hoivataan ja hoidetaan. Toisillemme suomme vapaa-aikaa ja toisaalta otamme kahden keskisiä hetkiä.

Meidän elämä muutui lasten myötä - niin kuin kuuluukin. Miksi ihmeessä tarttisi sitä sinkkuaikaa jatkaa enää? Tulihan sitä tehtyä. Kuten tuli tahkottua rahaa töissäkin. Toki hyvä puoli ammateista on se että nyt olemme vuoronperää olleet kotonakin lasten kanssa. Eli toinen töissä ja toinen hoitovapaalla. Ja jatketaan edeleen - tosin niin että teemme molemmat lyhennetyä työaikaa.

Mun mies on monasti sanonut kuinka onnellinen on että hänkin on saannut "lomailla" kotona lasten kanssa näin ruuhkavuosina. Ei jää lasten pikkulapsiajasta mieleen pelkästää työjuhtana olo. Vaan myös se vapaa-ajan määrä.

Mun miehellä on onneks kunnon munat. Ne ei surkastu siitä jos joutuu lapsiaan hoitamaan.
 
"huuu"
[QUOTE="vieras";27247006]No ei ainakaan sitä että nainen tekee mitä haluaa. Lapset ovat äidin vastuulla, toki isäkin voi ja tuleekin välillä olla avuksi mutta lastenhankintapäätöstä tehtäessä pitää tiedostaa se että päävastuu on äidin jo ihan luonnollisistakin syistä.

Mikä äiti se sellainen ämmä on joka latkii siideriä ja räpättää viimeisimmät juorut suu vaahdossa ystävättäriensä kanssa spinning-tunnin jälkeen ja samaan aikaan nyhverömies kokkaa, siivoaa ja hoitaa lapsia kotona? Ja kotiin tultuaan ämmä sitten rojahtaa koneen ääreen kyselemään internetpalstalta uusimmat vinkit miehen kyykyttämiseen ja valittamaan kuinka rankkaa on. Hyi helvata.

Tällä menolla ämmät varmaan kohta haluavat ulkoistaa raskauden ja synnyttämisenkin miehille. Eiköhän joku voimaistunut feministinaistiedemiesryhmä kehitä siihenkin mullistavat lääketieteelliset keinot.
Samalla voi vitunkin ommella pysyvästi kiinni ettei tarvitse keksiä tekosyitä välttyäkseen seksin antamiselta miehelle.[/QUOTE]
just joo... äidin vastuulla. Eikös samantien poisteta muijilta äänioikeuskin. Mitä ne mistään tietää - mokomat emakot.
 
"jjjj"
Mitäs jos mies ei pärjää vauvan kanssa, siis ihan oikeasti ei pärjää, koska on kaikin tavoin kömpelö? Meillä mies kyllä periaatteessa hoitaisi vauvaa, jos haluaisin käydä jossain, mutta vähän vain pelottaa että mitä sillä aikaa voisi käydä. Vaikka olen kädestä pitäen neuvonut, antanut tilaa, tehnyt kirjalliset ohjeet puuron keittoon (miehen pyynnöstä, ettei nyt kukaan syyttele mua miehen älykkyyden vähättelemisestä), kehunut yms. niin miehen touhu vauvan kanssa on välillä ihan uskomatonta.

Mies hermostuu ihan liian helposti esim. syöttötilanteessa ja alkaa mekkaloida, ja vauva tietenkin säikähtää ja alkaa itkeä... Samaten mies monesti onnistuu vaippaa vaihtaessa käsittelemään vauvaa niin, että toinen parkuu lohduttomana. :(

Valitettavasti mulla ei ollut kristallipalloa, josta olisin nähnyt että muuten niin kiltti mies on välillä ihan toivoton vanhempana.
 
muul
[QUOTE="jjjj";27247021]Mitäs jos mies ei pärjää vauvan kanssa, siis ihan oikeasti ei pärjää, koska on kaikin tavoin kömpelö? Meillä mies kyllä periaatteessa hoitaisi vauvaa, jos haluaisin käydä jossain, mutta vähän vain pelottaa että mitä sillä aikaa voisi käydä. Vaikka olen kädestä pitäen neuvonut, antanut tilaa, tehnyt kirjalliset ohjeet puuron keittoon (miehen pyynnöstä, ettei nyt kukaan syyttele mua miehen älykkyyden vähättelemisestä), kehunut yms. niin miehen touhu vauvan kanssa on välillä ihan uskomatonta.

Mies hermostuu ihan liian helposti esim. syöttötilanteessa ja alkaa mekkaloida, ja vauva tietenkin säikähtää ja alkaa itkeä... Samaten mies monesti onnistuu vaippaa vaihtaessa käsittelemään vauvaa niin, että toinen parkuu lohduttomana. :(

Valitettavasti mulla ei ollut kristallipalloa, josta olisin nähnyt että muuten niin kiltti mies on välillä ihan toivoton vanhempana.[/QUOTE]

Kokemuksen puute tuppaa aiheuttamaan sen että ei luota itseensä joka taas aiheuttaa sen että on kömpelö. Mistä kokemusta ja itseluottoa lapsen kanssa olemisesta saa...no että saa olla lapsen kanssa. Kaksin. Paljon.

Jos syöttö, nukutus tms tuntuu liian haasteelliselta niin hilapise lenkille kun lapsi ei "tee" noita juttuja. Siis väliajalla. Anna miehen ihan rauhassa tutustua lapseensa. Ja lapsen taas tutustua isäänsä ilman että sinä olet silmissä siellä olan takana.
 
"jep"
[QUOTE="jjjj";27247021]Mitäs jos mies ei pärjää vauvan kanssa, siis ihan oikeasti ei pärjää, koska on kaikin tavoin kömpelö? Meillä mies kyllä periaatteessa hoitaisi vauvaa, jos haluaisin käydä jossain, mutta vähän vain pelottaa että mitä sillä aikaa voisi käydä. Vaikka olen kädestä pitäen neuvonut, antanut tilaa, tehnyt kirjalliset ohjeet puuron keittoon (miehen pyynnöstä, ettei nyt kukaan syyttele mua miehen älykkyyden vähättelemisestä), kehunut yms. niin miehen touhu vauvan kanssa on välillä ihan uskomatonta.

Mies hermostuu ihan liian helposti esim. syöttötilanteessa ja alkaa mekkaloida, ja vauva tietenkin säikähtää ja alkaa itkeä... Samaten mies monesti onnistuu vaippaa vaihtaessa käsittelemään vauvaa niin, että toinen parkuu lohduttomana. :(

Valitettavasti mulla ei ollut kristallipalloa, josta olisin nähnyt että muuten niin kiltti mies on välillä ihan toivoton vanhempana.[/QUOTE]

Tuosta ei nyt ihan käy selväksi, mitä tarkoitat. Jos on väkivaltainen, kovakourainen ja raivoaa vauvalle, vaihtaisin miestä. Mutta jos sählää ja jotenkin stressaantuu ja koheltaa ja tuskastuu, voi olla, että hän pärjää paremmin lapsen kanssa sitten, kun tämä jo puhuu ja enemmän tekee juttuja. Joillekin vauva-aika vaan on hankalampaa. Tuossa vaan olisin tarkkana, että mies osallistuu koko ajan vaikka sitten sinun kanssasi, ettekä "yhdessä päätä", että mies nyt vaan ei osaa.

Ja aloittajalle, tottakai äidin on saatava välillä omaa aikaa. Jotkut tykkäävät ottaa sitä enemmän, jotkut vähemmän, ja tietysti biologiset jutut asettavat omat rajoitteensa, mutta kyllä sitä pitää saada. Ymmärrän, että ekan vuoden ajan äiti usein on tärkeämpi, mutta minuakin sieppaa kulttuurissamme se, että miehen jatkuva huitelu maailmalla on jotenkin itsestään selvää ja hassua, mutta jos äiti kehtaa mennä jonnekin, siitä kuuluu tuntea syyllisyyttä, ja lastensa kanssa pari tuntia ulkoileva, sopan lämmittävä ja dvd:n päälle napsauttava isä on ihan supersankari.
 
Äitillä hoivavietti lasta kohtaan tulee geeneistä. Pikkulapsi on usein isän näköinen kun tämä syntyy jotta isänkin hoivavietti heräisi, mutta ei aina!

Molemmat saa mennä menojaan ja perheen yhteistä aikaa pitää olla mutta kyllä minulla seksi halut häviäisi jos mies joka päivä töistä tullessaan alkaisi imuroida tai kokkailla! Sitä paitsi se on mukava yllätys kun joskus niin tekee koska olen itse sen yleensä ehtinyt jo tekemään! Ja vastaus otsikkoon eli yleensä sen vanhemman elämä muuttuu enemmän joka on kotiin jäävä vanhempi joka on yleensä äiti!
Kuulostaa siltä, että libidosi (tai seksielämänne ylipäätään) on alunperinkin kovin heikoissa kantimisissa, jos se häviää siihen, että mies kantaa tasaveroisen aikuisen vanhemman vastuun niin lapsista kuin kodinhoidostakin.

:D
 
[QUOTE="vieras";27247006]No ei ainakaan sitä että nainen tekee mitä haluaa. Lapset ovat äidin vastuulla, toki isäkin voi ja tuleekin välillä olla avuksi mutta lastenhankintapäätöstä tehtäessä pitää tiedostaa se että päävastuu on äidin jo ihan luonnollisistakin syistä.

Mikä äiti se sellainen ämmä on joka latkii siideriä ja räpättää viimeisimmät juorut suu vaahdossa ystävättäriensä kanssa spinning-tunnin jälkeen ja samaan aikaan nyhverömies kokkaa, siivoaa ja hoitaa lapsia kotona? Ja kotiin tultuaan ämmä sitten rojahtaa koneen ääreen kyselemään internetpalstalta uusimmat vinkit miehen kyykyttämiseen ja valittamaan kuinka rankkaa on. Hyi helvata.

Tällä menolla ämmät varmaan kohta haluavat ulkoistaa raskauden ja synnyttämisenkin miehille. Eiköhän joku voimaistunut feministinaistiedemiesryhmä kehitä siihenkin mullistavat lääketieteelliset keinot.
Samalla voi vitunkin ommella pysyvästi kiinni ettei tarvitse keksiä tekosyitä välttyäkseen seksin antamiselta miehelle.[/QUOTE]

Minulla on kahdeksan lasta ja olen kumpaankin avioliittooni mennyt Miehen, en keskenkasvuisen nulikan kanssa. (Ja toinen puolisoistani sentään minua 16 vuotta nuorempi).

Kumpikin puolisoistani on pystynyt kantamaan täysin tasaveroisen vastuun lapsista. Jokaisesta heistä.
Ikävä, että sinulla toisin. Eikä ikävä vain sinulle vaan myös miehellesi ja lapsillesi. mies menettää mahdollisuuden täysipainoiseen vanhemmuuteen ja lapsesi aidon isän.

:(
 
Kuulostaa siltä, että libidosi (tai seksielämänne ylipäätään) on alunperinkin kovin heikoissa kantimisissa, jos se häviää siihen, että mies kantaa tasaveroisen aikuisen vanhemman vastuun niin lapsista kuin kodinhoidostakin.

:D
Pidin vielä tähän viestiin asti sinua ihan normaalina ihmisenä, mutta en ymmärrä miksi tällä palstalla pitää mennä henkilökohtaisuuksiin. Olen kommentoinut vain asiaa ja vielä faktoilla tasan tarkkaan siihen asti kun joku on loukaanut minua henkilökohtaisesti. Ja olen selväsi ilmoittanut että mikä asia on vain minun pielipide ei faktaa!!!
 
"mimmi"
[QUOTE="vieras";27247006]No ei ainakaan sitä että nainen tekee mitä haluaa. Lapset ovat äidin vastuulla, toki isäkin voi ja tuleekin välillä olla avuksi mutta lastenhankintapäätöstä tehtäessä pitää tiedostaa se että päävastuu on äidin jo ihan luonnollisistakin syistä.

Mikä äiti se sellainen ämmä on joka latkii siideriä ja räpättää viimeisimmät juorut suu vaahdossa ystävättäriensä kanssa spinning-tunnin jälkeen ja samaan aikaan nyhverömies kokkaa, siivoaa ja hoitaa lapsia kotona? Ja kotiin tultuaan ämmä sitten rojahtaa koneen ääreen kyselemään internetpalstalta uusimmat vinkit miehen kyykyttämiseen ja valittamaan kuinka rankkaa on. Hyi helvata.

Tällä menolla ämmät varmaan kohta haluavat ulkoistaa raskauden ja synnyttämisenkin miehille. Eiköhän joku voimaistunut feministinaistiedemiesryhmä kehitä siihenkin mullistavat lääketieteelliset keinot.
Samalla voi vitunkin ommella pysyvästi kiinni ettei tarvitse keksiä tekosyitä välttyäkseen seksin antamiselta miehelle.[/QUOTE]

Taidat olla mun mies... Ainakin jutut kuulostaa samalta. ;)

Voitte vaan kuvitella miten näin ajattelevan miehen kanssa edes aloittaa keskustelu tasa-arvosta kun ajattelu on tätä luokkaa.
 
[QUOTE="Leenukka";27246192]Onko kukaan muu huomannut samaa: kun muksu tulee perheeseen niin isä jatkaa elämäänsä entiseen malliin mutta äiti joutuu luopumaan kaikesta omasta? En voi uskoa ettei ole vuoteen kahteen oikeutta tehdä mitään ilman lasta.[/QUOTE]

Oon...piti panna kova kovaa vastaan ja tehä selväksi että lapsi on myös miehen joten saa kantaa osansa vastuusta. Pakottaa se siihen että minäkin saan elää elämääni ilman jatkuvaa vastuuta lapsesta ja huushollista.
 
[QUOTE="jjjj";27247021]Mitäs jos mies ei pärjää vauvan kanssa, siis ihan oikeasti ei pärjää, koska on kaikin tavoin kömpelö? Meillä mies kyllä periaatteessa hoitaisi vauvaa, jos haluaisin käydä jossain, mutta vähän vain pelottaa että mitä sillä aikaa voisi käydä. Vaikka olen kädestä pitäen neuvonut, antanut tilaa, tehnyt kirjalliset ohjeet puuron keittoon (miehen pyynnöstä, ettei nyt kukaan syyttele mua miehen älykkyyden vähättelemisestä), kehunut yms. niin miehen touhu vauvan kanssa on välillä ihan uskomatonta.

Mies hermostuu ihan liian helposti esim. syöttötilanteessa ja alkaa mekkaloida, ja vauva tietenkin säikähtää ja alkaa itkeä... Samaten mies monesti onnistuu vaippaa vaihtaessa käsittelemään vauvaa niin, että toinen parkuu lohduttomana. :(

Valitettavasti mulla ei ollut kristallipalloa, josta olisin nähnyt että muuten niin kiltti mies on välillä ihan toivoton vanhempana.[/QUOTE]
Noin tumpelo mies olisi mulle ex-mies.

Jokainen pärjää oman lapsensa kanssa, jos haluaa. Miehesi ei vissiin halua? Mitä ihmettä tarkoittaa, että hän alkaa mekkaloida syöttötilanteessa, ja sitten vauva pelästyy & käy itkemään...?
 
kahvikirahvi
Meillä mies käy reilusti enemmän ulkona ja viihteellä kun minä, mutta se johtuu siitä että mä nautin enemmän siitä että ollaan pitkän työviikon jälkeen koko perheen kesken.
Mutta pääsen kyllä lähtemään aina kun haluan, kertaakaan ei oo mies yrittänytkään estää mua lähtemästä enkä ole joutunut mielestäni luopumaan mistään. Enkä oo koskaan joutunut epäilemään etteikö mies pärjäisi lapsensa kanssa kahdestaan. Välillä pärjää paremminkin kuin minä.

Mutta tiedän kyllä ap:n kuvailemia perheitä, ja monissa ongelma on se että nainen luulee ettei mies pärjää lapsen kanssa ja siten sitoo itse itsensä kotiin. Eihän se tietty aina niin yksinkertaista ole, mutta monissa mun tietämissä tapauksissa näin.
 

Yhteistyössä