Äidillä influenssa ja vauva hoidossa

  • Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti
---
Tätä tilannetta olen miettinyt, kun monta kertaa täältä saa lukea, miten alle 1-vuotias ei missään nimessä saa olla erossa äidistä yhtä yötä. Eli olen nyt ollut 3 päivää influenssassa (kuumetta yli 39) ja taju meinaa lähteä, kun on jalkeilla. 6kk vanha vauva onkin ollut nyt kaksi yötä isänsä kanssa mummolassa, jotta saan nukkua ja levätä taudin pois. Asuntomme on niin pieni (kaksio), että täällä he eivät pystyisi olemaan. Enkä edes halua, ettei vauva saisi tätä tautia. Päivisin ovat käyneet minua katsomassa, mutta en ole koskenut vauvaan (on korvikkeella, joten imetyksestä ei tarvitse huolehtia). Eli niin, mitä teidän supermammojen mielestä olisi pitänyt tehdä? Olisiko minun pitänyt vauvaa hoitaa, vaikka en edes pystyssä meinaa pysyä?
 
"alkup."
[QUOTE="vieras";23472207]Eihän lapsi ole missään hoidossa jos on isänsä kanssa :O[/QUOTE]

ei minunkaan mielestäni. mutta kun täällä on niin usein mammat sanoneet, että side isään ei koskaan ole sama asia kuin äitiin...
 
hoh
Mitä sä täällä kyselet, kun olet ratkaisusi tehnyt? Ja käyt vielä haukkumaan supermammoiksi. Kysy suoraan, nätisti, mitä muut olisi tehneet / ovat tehneet vastaavassa tilanteessa.



Minä en pystyisi olemaan vauvasta erossa, tosin imetinkin tuon ikäistä.
 
"alkup."
Paha lähteä enää tässä vaiheessa imettämään, kun vauva on ollut jo 3 kk erityiskorvikkeella pahojen allergioiden takia. Ja juuri tuota ihmettelen, että kun kyse ei ole siitä, että _haluaisin_ olla vauvasta erossa. Ettekö te muut äidit oikeasti koskaan ole tosi, tosi kipeitä? Niin kipeitä, että vessaankin tarvitsee kontata?
 
"Jenis"
Mulla sattumoisin oli influenssa kun vauva oli 7kk:n ikäinen. Mies hoiti kotona, mä vain imetin. Toisena päivänä mummu tuli tänne auttamaan, mä imetin ja hän hoiti käytännössä kaiken muun.
 
"viima"
mulla oli influenssa kun poika oli 2kk. panadolia 1 gramma 3 kertaa päiväs ja ibumaxia kipuun tarvittaessa. sillä selvittiin 4 vrk 39 kuumees. mies ei voinut olla pois koulusta joten pakko oli jaksaa. kyllä välil oli aika sekava olo. ja sinänsä hyvä kun poika noin pieni niin seuraksi riitti sekopäinen äiti ja kuvakirja.
 
[QUOTE="alkup.";23472261]Paha lähteä enää tässä vaiheessa imettämään, kun vauva on ollut jo 3 kk erityiskorvikkeella pahojen allergioiden takia. Ja juuri tuota ihmettelen, että kun kyse ei ole siitä, että _haluaisin_ olla vauvasta erossa. Ettekö te muut äidit oikeasti koskaan ole tosi, tosi kipeitä? Niin kipeitä, että vessaankin tarvitsee kontata?[/QUOTE]

olen noin kipeä jokakerta kun saan mahataudin (onneksi harvoin) ja korkeassa kuumeessa. En mä silloin kyllä vauvaa/lapsia hoida mutta ei niiden tarvi mihinkään evakkoon lähteä. Helpompi munkin on olla kun päivät ei ole niin julmetun pitkiä kun on seuraa.
Ainut kerta jolloin olen tosissani miettinyt että "nyt pitäis laittaa vauva hoitoon kun en pysty hoitamaan" kun esikoinen oli 1vk ikäinen ja meille tuli norovirus eli minä ja mies oksennettiin ja ruikuttiin 24/7 3 päivää ja olin todella niin sekaisin etten enää tiennyt mistään mitään (mikään ei pysynyt sisällä ei edes vesi).. Onneksi kuitenkin vauva oli niin pieni että se oli tyytyväinen kun makasi mun kainalossa tissillä ja vaippa vaihdettiin silloin tällöin...
 
"alkup."
[QUOTE="viima";23472300]mulla oli influenssa kun poika oli 2kk. panadolia 1 gramma 3 kertaa päiväs ja ibumaxia kipuun tarvittaessa. sillä selvittiin 4 vrk 39 kuumees. mies ei voinut olla pois koulusta joten pakko oli jaksaa. kyllä välil oli aika sekava olo. ja sinänsä hyvä kun poika noin pieni niin seuraksi riitti sekopäinen äiti ja kuvakirja.[/QUOTE]

tarttuiko vauvaan? olen nimittäin ihan huolesta soikeana, että olen tartuttanut vauvan. :(
 
"viima"
[QUOTE="alkup.";23472330]tarttuiko vauvaan? olen nimittäin ihan huolesta soikeana, että olen tartuttanut vauvan. :([/QUOTE]

imetän joten tuo sairastelu on hyvin epätodennäköistä. eikä influessa häneen tarttunut. nyt kyllä ollut jossain räkätaudis, ikää 4kk. en tiiä mist tllu kun kaikki lähipiirit kerranki terveinä. emme ole siis olleet mitenkäänvarovaisia noiden pöpjen kanssa. lapset sairastaa. ei sille mitään voi. mies oli muuten seuraavan viikon angiinassa eikä sekään tarttnut vauvaan...
 
"vieras"
Olisin tehnyt samoin kuin ap, jos siihen vain olisi mahdollisuus, ja olen samaa mieltä, eihän vauva ole hoidossa vaan vanhempansa kanssa, eikä 6kk ole enää mikään pikkuvauva. Ei tuossa ole mielestäni mitään ihmeellistä.
 
"Höpöhöpö"
Me tekisimme myös noin, jos olisi pieni koti. Nykyään kaksi kerrosta ja jos olen sairaana, niin minä lepään yläkerrassa yksinäni ja mies on lasten kanssa alakerrassa ja siis myös nukkuvat siellä.

Kun minulle nousee kuume yli 39, olen aivan pihalla enkä mielestäni ole silloin todellakaan turvallista seuraa pienelle lapselle saatikka sylivauvalle. MUTTA vaikka olisin vähemmänkin kipeä, haluan levätä rauhassa yksikseni enkä tunne siitä YHTÄÄN huonoa omaatuntoa, haluan olla yksin ja rauhassa säännöllisin väliajoin jopa ihan terveenäkin :D
 
Kun mä olen ollut tosissani sairas enkä vain pienessä nuhakuumeessa, niin kyllä mä olen vauvani hoitoon vienyt.
Syy: miehellä hankalat työajat ja anoppila on naapurissa, luotan heihin täysin lastenhoidossa.

En todellakaan koe tehneeni väärin, en edes ajatellut moisia ennekuin vahingossa palstalle eksyin ja myin tälle saitille sieluni. :D
 
jaahas
Olisin tehnyt ihan samoin kuin ap. Mutta mullapa sattui se vauva olemaan viimeksi influessan sairastaessani 4,5kk ja täysimetyksellä, niin piti vaan jaksaa hoitaa ja herätä yöimetyksillekin. Hengissä siitäkin selvittiin...
 

Yhteistyössä