Äidiksi vielä nyt vm -63 ?

mur-mur , mulla raskautuminen kävi itekseen n.kk siitä, kun oltiin miehen kanssa päätetty antaa tulla jos vaan on tullakseen... Kierto mulla on ollu n.28vrk, vikat menkat tais alkaa 23.9. Marraskuun alkupuolella plussasin kun ei alkanut tätiä kuulua... Kaikki siis menny liiankin helposti. Ultrassa tosin (rv22) todettiin halkio, osoittautui loppujen lopuksi huuli-suulakihalkioksi. Ensin pikkasen pelästyttiin, mutta lapsivesi tutkittiin ja muita poikkeamia ei todettu. Nyt on jo totuttu ajatukseen halkioista ja kerrottu sukulaisille jne, ettei tule yllärinä heillekään. Vaikkei halkioita kuulemma estää voikaan (tulevat jos ovat tullakseen), niin luin jostakin foolihapon vähäisen saannin edesauttavan halkion syntyä. Tiedä häntä... Meillä ei kummallakaan puolella ennestään halkioita kuitenkaan ole. Onneksi nykyään näistäkin on mahdollista tietää etukäteen ja ottaa valmiiksi selville asiaan liittyvistä seikoista =) . Onnea yritykseen sullekin ja voimia kans :hug: !
 
Kiitos!

Helposti sujui! Vedet meninkotona .Sairaalassa olimme kahdelta yöllä. Kahdesta neljään harvakseltaan supistuksia..Sain epiduraalin neljältä ja oksitoonitipan vauhdittamaan supistuksia. Kuudelt lisää ja puoli kahdeksan oli 9cm auki joten kätilö lisäsi puudutusta ja pelattiin korttia ja soitin aamuhuomenet muutamalle ystävälle :)..Ponnistusvaihe yhdeksän minuuttia ..Täydin kivuton koko Synnytys!!Huomenna kotiin:)
 
annekristiina mukava kun synnytys oli helppo ja joutuisa.

Nauttikaatte kovasti kesästä ja pikku vaavista koko pesue!! :heart: :flower:

..minä kovasti yritän raskautua ja mutkia pieniä matkaan tulee-perjantaina koepalojen otto, jonka jälkeen yhdyntäkielto 4vrk.. ja just sattuupi ovis-PLÄÄH :eek: ..jospa kaikki vain menis hyvin ja ei sen pahempaa niistä solumuutoksista löydy-toivoa vain pitää..

Aurinkoista kesäkuun alkuviikkoa!! :flower:

mur-mur
 
Tietokone ollut tässä juntturassa tovin...nyt onneksi vihdoin taas toimii!
annekristiina IIISO :hug: ja Onnen Toivotukset koko perheelle Pikku-Prinsessasta!
mur-mur Mulla kierto aikas pitkä 31-33, mikä kuulemma osaltaan saattaa vaikeuttaa raskautumista (?). Tokaa päivää ovuloin reilusti kun sitten viimein maaliskuussa "natsas".

Tänään oli sitten ensimmäinen lääkäri käynti ja olipas ihkua kuulla pikku sydämen lyönnit!
Hyvältä vaikuttaa ainakin toistaiseksi, seuraava neuvola 29.6 ja ens maanantaina eka sokerirasitus.

Kaunista & kesäistä viikon jatkoa kaikille! :wave:
 
Vihdoinkin Onnittelut pienen sydämmenlyönneistä :heart: ..ne kun saisin minäkin vielä kerran nähdä/kuulla. Oikein mukavaa raskausaikaa sinulle..se menee kuitenkin yllättävän nopsaan vaikka välillä tuntuu junnaavan ja päivät ei etene, vasitenkin jos menee yliaikaiseksi.


Kesäkuista viikon jatkoa!! :flower:

mur-mur
 
Annekristiina olipa kiva kuulla, että synnytys meni noin hyvin. Kaikkea hyvää sinulle ja pienelle. :hug:

Vihdoinkin myös minulta onnittelut ja toivotaan, että maanantaikin menee hyvin. :hug:
 
Minä just täytin 48v ja kehtaan sanoa että vauvakuumetta on ilmassa. Ennestään 2 lasta, 22v ja 25v. Olen asioinut usein pätevällä gynellä kun aik. tehty lapsettomuushoitoja. Tämä gyne sanoi näin: sen voin sanoa et 51v voi tulla vielä raskaaksi mutta ei enää sen jälkeen. Kai tuokin asia on monesta seikasta kiinni. Pitäisi olla norm.painoinen ja muutenkin kk-kierto tallella...luulisin.
 
Onnea annekristiina !!! :flower: :flower:
Kuullostipa helpolta ja ihanalta synnytykseltä =)
Itse otin epiduralin vuonna 90..ja jäi siitä huonoja kokemuksia....pitänee kuitenkin uudelleen harkita.
Täällä on saatu iloisia uutisia myös...Lv-punkiton tulokset saapuivat ja tulossa kromosomeiltaan terve tyttö :heart: :heart: :heart:

 
gerbera eipä se tuo vaavikuume taida naisen ikää katsoa, tulee jos on tullakseen =)
Toki iällä, painolla ja elämäntavoilla on merkitystä..itselläni ylipainoa reilusti ja aiemmin pudotin jo 30kg..sitten hiipineet takaisin..sitten taas 10kg. pudotin ja ne pysyneetkin nyt onneksi poissa


Omaa ikääni kovin nyt olen miettinyt-kesällä 44v. tulee mittariin..en tunne kuitenkaan itseäni sillä lailla "vanhaksi" etten jaksaisi vielä vaavia kantaa sydämeni alla :heart: ja hoidella..minullahan tuo mies 7v. minua nuorempi ;) hän sitten jaksaa jos mie hyydyn :D ..ei vaineskaan..tunnen vain että vielä jaksan vaikka kaikkea pientä kremppaa kropassa onkin tuon ylipainon lisäksi..sitä paitsi miulla kunto ollut lapsen syntymän jälkeen yleensä parempi kun tulee liikuttua(vaunuiltua) silloin enempi :)

Toivon nyt kovin raskautumista ja katsellaan miten käy-peukut ja varpahat pystyssä tässä toivotaan



Zera Voi kun hyviä tuloksia sulla. =) Onnellista raskausaikaa sinulle toivottelen!!:heart::heart::heart:


Aurinkoista päivänjatkoa!!



mur-mur
 
Zera Onnea hienoista tuloksista. Helpottaa varmasti tuota loppuraskautta, kun tietää ettei mitään pahempaa häikkää kromosomeissa. Sukupuolikin on toisaalta kiva tietää etukäteen, niin voi ostaa mekkoja ja muuta tytöille sopivaa. Meillä kun kolme poikaa ja sitten tuli tyttö, niin oli ihanaa vähän hömpötellä vaaleanpunaisten vaatteiden kanssa. =)
Hyvää vointia sinulle loppuraskauteen, kohtahan olet jo puolivälissä.

Mur-mur Pakko tunnustaa että seurailen päivittäin tuota 40+so what pinoa. Monta kertaa olen meinannut tulla mukaan, mutta sitten olen ajatellut, että kun meille aika helposti tähän saakka lapset tulleet (5kpl) ja siellä moni toivoo ensimmäistään, niin en sitten ole kehdannut. Meille oli alkuvuodesta jo tulossa kuudes, joka oli ihan ylläri, mutta meni kesken 14 viikon tienoilla ja nyt mulla sitten jäi siitä kuume päälle.
Meillä tosin mies soutaa ja huopaa tän vauva-asian kanssa. Aamulla se taas sanoi, että eiköhän ne ole tässä. No vajaan kahden viikon päästä saa nähdä miten tän kierron kanssa kävi, skeptinen kyllä olen.
Mutta sinulle mur-mur piti sanomani että älä sitä ikää murehdi. Nykypäivänä on ihan tavallista raskautua vielä yli nelikymppisenä Itse olen nyt päättänyt omaa terveyttäni hoitaa lisäämällä liikuntaa ja karsimalla herkkujen napostelua ja heti on energisempi olo. Mahdollinen tuleva raskaus on ikäänkuin motivaationa. :D
Koitetaas nyt nauttia tästä kesästä, niin eiköhän ne plussat sieltä pärähdä. Peukut pystyssä sinulle ja kaikille muillekin vauvatoiveisille.
Meriaani
 
meriaani lämmin kiitos tsempityksestäsi =) ..saanko sinulta udella ikääsi..?

Minä olen raskautunut myös suht helposti molemmaisilta lapsilta-6kk:n sisällä yrityksestä.(raskaudet-87 ja -04/lapsilla eri isät)iältäni olin eka rask. 21v ja "itatähdeltä" 29v.
..toiveita siis voi olla vielä, äitini raskautui myös jo vaihdevuosien kynnyksellä n. 50v.-meni kuitenkin kesken ja syytähän ei tarkkaan voi tietää..iällä varmasti suuri vaikutus.

Minulla tuo paino on hidaste raskautumisessa se on varmaa!! :ashamed: ..koetan kyllä hieman taas petrata ruokalistaani ja liikkuakin enempi. Seurassahan sekin onnistuisi paremmin kun olisi kenen kanssa tsempata yhdessä :) ..mutta toivon ja uskon että onnistumme mieheni kanssa tässä raskautumisessani vielä kerran-aktiivista on yrittäminen ainaskin :D

Aurinkoiset heipat!!



mur-mur
 
Zera onnittelut tuloksen johdosta. Ja hyvää raskausaikaa sinulle. Ihana olis mielessään suunnitella vaatteita pikkuprinsessalle.

Gerbera, ei kun kuumeilemaan, olenhan minäkin jo 46-vuotias. Kiva, että löytyy meitä hieman "vanhempiakin" äidiksi haluavia.

Meriaani Pahoittelut keskenmenosta. Tule vain mukaan palstalle, siellä on monen ikäisiä ja erilaisissa tilanteissa olevia. Toivottavasti pääsette miehen kanssa sopuun asiasta.

Mur mur :wave: Minulla on myös ylipainoa, että olis aihetta liikkua. Koiriakin on lenkkikavereiksi. Nyt vaan on ollut mukamas niin kiire työasoissa ja sitten väsy iltaisin ja se suklaa, kun on niin peevelin hyvää. :snotty:
 
Kylläpä kyllä uudi-suklaa on NAMIA!!!:p

Minulla tuota ylipainoa on todella paljon..BMI on pikkasen yli 40.. :ashamed: häpeillen tunnustan..elikkäs painoa täytyisi saada ales tuon 40kg ja sitten olisi jo sellaiset lukemat mihin tyytyä-ei kuitenkaan sen suosituksen verran(suosituspaino mulla 80kg. tuntumissa)vaan se luku missä minun on ihan hyvä olla ja se mulle riittäis :)

Tiedän että jos saisin karsittua ruokavaliosta herkut(turhat hiilarit) ja painoa tippumaan ainakin 10kg niin raskautuminen olisi joutuisampaa..mistä se puhti nyt tähän hätään..mutta yritän kuitenkin pidemmällä tähtäimellä, vaikkakin päätin että jos en raskaudu tuohon alku talveen mennessä niin sitten on edessä kohdun&munasarjojen poisto..

Koetan ottaa rennosti(vaikeampaa kuin luulisi)ja nauttia auringosta ja kesästä!! :flower: ..jospa se tepsisi ja plussa pärähtäisi!!

mur-mur
 
Kiitos onnitteluista :)

meriaani Aavistin tämän tytöksi jo tosi varhaisessa vaiheessa, joten siksi oli "pakko" selvittää/vahvistaa lv-punktion tuloksista tämä.......olin nimittäin ostellut kirppareilta jo mekkoja.....olisi sitten poika joutunut pukeutumaan niihin mekkohin :D

Tseppiä kaikille ja enkeleitä mukaanne :heart:
 

Onnea paljon Annekristiina! ja muillekin jotka ovat raskautuneet! Olen niin uusi täällä jotta en muista kaikkien nimiä :| .
Mur-mur:Onko sinunlla kierto säännöllinen kun on ylipainoa? Minulla menee aina kierto sekaisin kun painoa tulee lisää. Nyt olen saanut poies n. 8kg ja vielä on ylipainoa :ashamed: .Paljolti johtuu liikunnan puutteesta vaikka kaloreita ei paljon päivässä tule. Onko Teistä muuten kukaan satakunnasta, ois kiva saada lenkkikaveri.
 
Huomenta ihanaiset!

mur-mur minulla ikää 42. Eli parhaassa iässähän tässä ollaan. :D On näkemystä ja kokemusta.
Tuosta painosta tai sen hallinnasta, niin se painonpudotuksen aloitus on niin hiivatin vaikeaa, mutta kun alkuun pääsee ja huomaa tuloksia, niin vähän helpottaa. Mulla ehti tulla aika monta kiloa tuon raskauden aikana, joka sitten kuitenkin päättyi, kilot vain jäivät. Oli tosi ikävää kun vatsa näytti (ja näyttää vähän vieläkin) ihan vauvamahalta. Mulla kertyy helposti kaikki aina tuohon vatsalle. Nyt olen yrittänyt olla illalla kuuden jälkeen syömättä mitään ja kyllä riipi eilenkin kun muu poppoo söi jäätelöä ja minä vain menin pesemään hampaita. :| Mutta aamulla on itseensä edes himpun tyytyväinen, kun vaaka näyttää vähemmän kuin edellisenä aamuna.


uudi kiitos, ehkä mä vielä uskaltaudun sinne teidän palstalle. Mä nyt vielä kuulostelen tuota isäntää, jotta mitä mieltä hän on. Aina kun hänellä töissä stressiä ja kiirettä, niin huokailee, ettei enää yhtään lasta tähän perheeseen, kun tässä pesueessakin aikamoinen homma. :)
Mutta jospa siirryn tästä koneelta noihin kotihommeleihin, tietty ensin käyn kurkkimassa vauvakuumeisten kuulumiset. :D
Meriaani
 
Gerpera minun kiertoni ollut todella pitkään säännöllinen 27-28

Mirenan ollessa jäi vuodot kokonaisuudessaan poijjes alkutiputtelun jälkeen.

Muutama vuosi taaksepäin ennen kuin olin mieheni tavannut, olivat kuukautiseni vain 3-4krt vuodessa..lääkäri määräsi laserhoidon-kohdun seinämän höyläys ohuemmaksi ja silloin alkoi vuoto taas tulemaan säännöllisesti..joku lääkäri sanoi että sattaa olla "käytön puutteesta" johtuva tuo vuodottomuus/kohdunseinämän paksuuntuminen ;)..juupa juupa..elin kyllä aivan sinkkuna ja en harrastanut irtosuhteita..

Painoa mulla oli silloin huomattavasti vähemmän kuin nyt!!..ihmettelenkin nyt kierron säännölisyyttä, vaikka painoa on runsaasti liikaa..

Meriaani juu, parasta ikää elellään ollaan viisaita ja filmaattisia!!


Minulla tippui paino aika nopsaan 30kg/9kk. ja pianhan se tuli takaisin..suurin osa painonpudotuksesta oli nestettä ja loput "vähäiset"sitä "ittiään" läskiä:p

Koetappas saada se miehesi vakuuttuneeksi että yhtä lasta vielä kaivataan teidän pesueeseen..ja naiselliset vippaskonstit on sallittuja:D..siis hyvässä mielessä!!
..tule sitten heti meidän seuraamme kuumeilemaan 40+so what palstalle


mur-mur
 
Mukavaa keskiviikko-iltaa kaikille!
Te jotka kovasti vielä pikkuista haluaisitte mutta vähän ikänne puolesta emmitte, niin aivan turhaan!! Itse eilen töissä raskaudestani julkisesti kerroin, hieman jännäsin kommentteja, koska itse 41 v ja esikkoa odotan. Töissä kahta naista lukuun ottamatta kaikilla vähintäin 2 lasta jotka saaneet alle 35 vuotiaina. Mutta turhaanpa jännäilin koska kaikki vilpittömästi onnea toivottelivat :) ja kertoivat hauskoja juttuja omista raskauksistaan :LOL: ...
Zerz Mukavaa että sait hyviä uutisia!
meriaani Ei kun mukaan "jutustelemaan".
mur-mur "Pupuilua pupuilua - vielä se tärppää" ;)
 

Yhteistyössä