Äidiksi vielä nyt vm -63 ?

annekristiina kuinkas on vauva arki lähtenyt pyörimään?=)veikat tykkää tietysti pikkusisaresta kovin


..itse edelleen kuumeilen kovasti..koepalat(kolposkopia) on otettu ja jäin odottelemaan vastauksia.
Lääkäri kyllä oli sitä mieltä melkeinpä 100% että jatkotoimenpiteisiin ei tarvitse ryhtyä, vain papa sitten vuoden päästä..ihana jos näin menisi!!

Oikein aurinkoista viikkoa toivotellen


mur-mur
 
Huomenta kaikille! Täällä ollaan kasassa vielä, varmaan ainakin laskettuun aikaan saakka. Neuvola oli eilen, haluavat nyt nähdä kerran viikossa. Ei ole Pätkä vielä kiinnittynyt, mutta raivotarjonnassa edelleen. Kohdunsuu pehmeä, kaulaa 3cm kuitenkin jäljellä. Ootellaan, ootellaan =) ... Uudi, toivottavasti täti menee sinne, missä vierailuaan odotetaan =) !
 
Hei kaikille !

KIITOS kysymästä..Hyvin meillä menee:) Olaan käyty ulkoilemassa päivittäin. Kävelylenkkejä Ruoholahdesta Hietaniemeen . Eilen lähdettiin Kamppiin ostoksille puoli neljän maissa ja tyttö nukkui puoli seitsemään saakka vaunuissa. Käytiin terassilla kahvilla, syötin vauvan ja lastenvaateliikkeessä vaihdoin vaipat..Takas vaunuihin ja nukkui yhteen asti yöllä !!!Herättelin pesulle ja syömään:) nukkui sitten aamu seitsemään saakka.
Itse olen palautunut hyvin helposta synnytyksestä , ainoastaan jättivät sairaalassa hoitamatta virtsatieinfektion joten siihen hain yksityseltä kuurin. Kamala hormoonimyrsky vaivasi pari päivää synnytyksen jälkeen ja tuntui että paistun , itketti, kamala kuoleman pelko ja turposin kuin ilmapallo
:LOL: :LOL: .
Johtuiko tyttöraskaudesta kun en ennen tällaista olotilaa ole kokenut.
Isukki on onnesta sekaisin seitsemän viikon lomalla, isoveikat tykkää ja pari vuotias Taateli koiramme ( nimi keskenmenneen raskauden ajalta jolloin söin taateleita) on tottunut vauvaan myös.
En ole kirjoitellut, vaikka päivittäin luen raskautumisuutisia odotellen! Jotenkin tuntuu ikävältä kirjoitella kun itse raskauduin helposti ja täällä kirjoituksista huomaan raskautumisen olevan todella vaikeaa.
Mehän emme käyneet veriseuloissa tms lapsivesipunktioissa vaan päätimme että otamme vastaan mitä tulee, ja luotimme luonnon hoitavan jos ei ole elinkelpoinen esim. vakavan sairauden tms takia. Pelko kyllä taustalla kummitteli koko raskauden ajan.
Olemme onnellisia saatuamme ihanan , suloisen ja terveen tytön.
Toivottavasti pian saan lukea myös muiden hyviä uutisia !! mur-mur ja Uudi toivon sydämestäni kummallekkin kaikkea hyvää ja toivottavasti kesän myötä tärppää! :hug: :hug:
 
Kiitos toivotuksista siskot !!

Tilsa hienoa synnytys lähestyy. Toivotaan, että ei mene kovasti yliajalle, se odottelu, kun sitten alkaa jo puuduttaa. Kokemusta on. Oikein hyvää ja antoisaa loppuraskautta sinulle. :hug:

Annekristiina voi miten kuulostaa ihanalle tuo vauva-arki. Tosi rauhallinen pienoikainen sinulla. Varmasti on veikat ja iskä innoissaan. Muuten hyvä nimi koiralla, meilläkin kaksi koiraa ajokoira ja kultainen noutaja.

Tuosta selonta-asiasta olemme samalla linjalla, emme myöskään halua mitään etukäteisseulontoja, jos tärppää otamme vastaan sen mitä Luoja suo.

Ihania kesäpäiviä teille tv Uudi :hug:
 
mulla kierto on viime vuosina lyhentynyt ja on 25 vrk, tai oli ennen vauvaa, mutta täytyy sanoa että koska lopetettiin yrittäminen, en ole katsonut miten plussaus meni ajallisesti kierrossa. Nyt alko kuukautiset taas pari viikkoa sitten kun olen vähentänyt imetystä vaan aamuun ja iltaan, joten voisi alkaa toivoa että jos jotain vielä tapahtuu, voisi olla tapahtuakseen! Täytynee alkaa yrittämään vaikka into ei sinänsä ole kovin korkealla univajeen takia (pojalla hampaat vaivaa öisin ja herää tikkana klo 04.50 joka IKINEN aamu)..
Annekristiinalle paljon paljon onnea, ja ihanaa vauva-aikaa!
 
Heips kaikille!

Ihanaa Annekristiina kun noin pitkiä unia pikkuinen nukkuu. Pystytkö itse nukkumaan hyvin?
Kyllä sitä mieli myllertää pitkään synnytyksen jälkeen. On se vaan niin iso ihme, pieni vauva.

Minä myös olen noita seulontoja miettinyt, varsinkin kun taannoinen keskenmeno pistettiin istukkabiopsian piikkiin. Eihän se ihan varmaa ole, että se siitä aiheutui, mutta varmaa on se etten toiste sinne ole valmis menemään, jos ultrassa kaikki näyttää hyvältä.
Arvatkaa vaan soimaanko itseäni vieläkin siitä, että tuli suostuttua siihen. Toisaalta suurimmalla osalla se menee ihan hyvin.


Tilsalle isot tsempit tulevaan synnytykseen, muista ottaa nyt rauhallisesti ja kerää voimia.

Vihdoinkin paljonkos sulla nyt on niitä viikkoja? Onko millaisia tuntemuksia?

Omasta navasta sen verran että kiertopäivä on nyt 25/ 28, eikä mitään oireita mihinkään suuntaan. Mä en ole ikinä ennen tarkkaillut itseäni tähän tapaan, eikä kai oireita pahemmin ole aikaisemmissakaan raskauksissa tässä vaiheessa ollut, mutta välillä järki kyllä sanoo että jäitä hattuun nyt nainen. :| Testailen ehkä perjantaina, jos sitä ennen ei tätsyä kuulu, luulen kierron olevan vielä hiukka sekaisin.

Lämpimämpiä kesäpäiviä kaikille toivottaen,
Meriaani


 
ja vielä..

Tilsalle tsemppiä loppuodotukseen!! Meillä meni melkein pari viikkoa yli joten tiedän miten tuskallista on odottelu..ainakin itse odotin malttamattomana =)

Taateli on VALKOINEN Jack Russel in terrieri ( Parsonin Russell , se pidempi jalkainen :)
 
Kiitos Aamupäivä!

Meriaani , raskausaikana en nukkunut joulun jälkeen kuin muutaman tunnin unia johtuen hermosäryistä jaloissani. Olen aika ihmeissäni kun ainakaan vielä ei ole särkyjä synnytyksen jälkeen ilmaantunut, kop, kop puuta vaan! Minulla on siis polveneturistiside ollut koko raskausajan poikki. Operoidaan kesällä. Parina yönä olen nukkunut niin että ainakin olen nähnyt unia ja aamulla olen pirteä, ihanaa:) Muutama parin tunnin uni näköjään riittää minulle. Elän tällä hetkellä elämäni parasta aikaa joten olen kaikin puolin tyytyväinen muutamankin tunnin uniin.

Toivottavasti saat ensi kesänä myös nauttia vauva-arjesta! :hug:
 
Meriaani jännää sinulla, toivotaan plussaa perjantaille.

Aamupäivä onnea yritykseen ja toivotaan, että se unirytmi siitä korjautuu.

ON muutama päivä vielä ja sitten näkyy tuleeko täti, mun kierto keskimäärin 25 vrk.
Muita oireita ei ole näkynyt, kuin hellät rinnat ennen tätiä. Hyvää illanjatkoa kaikille !!!
 
annekristiina kivoja uutisia sinulla ja mukavan kuuloinen kaupunkireissu teillä ollut! Hormoonit aiheuttivat minullekin mahdottoman myllerryksen poikasen syntymän jälkeen, onneksi siitä sitten tasaantuu pikku hiljaksiin=)..
Minulla nämä lapsoset syntyneet talvella ja elättelen toiveita pienestä kevätvaavista
..oikeasti aivan sama minä kuukautena tulisi maailmaan-kunhan vain pieni vielä tulisi..kovasti on siimahäntiä talteen otettu:pplussan toivossa elellään..

Vaavin tuoksuisia kesäpäiviä teille sinne toivottelen!!:heart::flower:

Tilsa mukavaa loppuraskautta sinulle!!=)

aamupäivä tsempit plussanmetsästykseen jos siihen päädyt=)

meriaani minulle tehtiin viime raskaudessa lapsivesipunktio ja vaikka se oli kivulias(liian lyhyt neula jolla otettiin)niin ei tullut mitään jälkimaininkeja(vuotoa tms.)
Lääkäri lupasi seuraavan raskauden kohdalla, mikäli haluan punktion että ei satu kun käytetään tarpeeksi pitkää neulaa!! Äläkä turhaan itseäsi soimaa,
vaikka sen hyvin ymmärränkin, niinhän ne äidit tuppaavat tekemään silti.. Kovasti tässä sulle plussapuhureita PHUUUIII:whistle:..kas noin!!

Uudi kovasti sulle plussaa toivon täältä virtuaalisesti, jännään kovin!!:wave::heart:


mur-mur
 
täällä ei nyt niin kovin hyvin pyyhi......en ollut tuntenut lapsen liikkeitä pariin viikkoon ja päätin mennä yksityisellä ultraan. En olisi tarvinnut alatie tutkimusta...siellä on kaikki ollut erittäin hyvin. Gyne olikin sitten niin älyttömän kovakourainen, että oksat pois. Kyseli vielä että sattuko, kun näki mun tuskaisen ilmeen....olin tutkimuksessa siis maanantaina...hakemassa mielenrauhaa, että vaavilla kaikki hyvin. Rajun tutkimuksen jälkeen nyt sitten vieläkin kovat kivut!!! Kodunsuu särkee ja jomottelee niin, ettei pysty nukkumaankaan. Samoin on sitten tullut kuvioon supistukset, joita ei aikaisemmin ollut. Tällä hetkellä on aika itkuinen olotila tästä....uskomatonta, että tollaisia gyniksiä on olemassa. Noin kovakouraista tutkimusta mulle ei ole tehty edes ilman raskautta. Uskomatonta, miten uskaltaa ottaa tollaisen riskin. Ei hän tiennyt ulrastakaan mitään...ei osannut ottaa mittoja sun muuta...katseli vaan, että kyllä sillä vähän siellä jalat ja kädet liikkuu. Yritin soittaa yksityis gyniksen johtajalle eilen ja tämä kyseinen gynis nappasi välistä puhelun...pyyteli anteeksi ja soitti apteekkiin Flygyl-suppoja...mutta enimmäkseen yritti puolustella itseään. Nyt odottelen soittoa itse johtajalta...aion kyllä sanoa suorat sanat! Soittelin juuri myös neuvolaan..ja käskivät hakea sairaslomaa työterveydestä...sain vasta tiistaiksi neuvolalääkäriajan :/

Tuosta lv-punktiosta......jos joutuisin uudestaan päättämään tuosta, niin en varmaan menisi. Mullahan meni kaikki hyvin, mutta kyllä pelkäsin ihan sairaasti, että jos tulee km.

Mullakin on koiria...peräti 3 ja yksi kissa. :D
 
Zera voi itku että tuollainen gyne sattui paikalle..oliko mies vaiko nainen?..toivotaan vaaville parasta ja tarrasukkasia satamäärin!!:heart: Kyllä kannataa vaan heti tehdä tuollaisesta valitus, ehdottomasti!!
Toivottavasti supistukset laantuvat pian ja kipu helpottaapi, sairasloma on varmasti ansaittu ja lepäilet sitten vaan=)

Kaikkea hyvää
..kirjoittele jos jaksat mitä se johtaja gyne oli mieltä sinun tapuksestasi?

Ps. Minulla oli myös 2 koiruutta ja kisu kun aloin riiaamaan mieheni kanssa..niistä sitten oli luovuttava-mies kissalle TODELLA allerginen..koira oli nyt 08-09 n. 5kk.(ajateltiin että jos kuitenkin vain kisuille allerginen..) ja kyllä oli tytystä luovuttava kun mies alkoi valitettavasti oireilemaan(silmät, kurkku jne.)..itku melkeinpä tuli
..ja tulikin..onneksi löytyi kiva uusi koto hänelle ja tarina päättyi hyvin!:)

mur-mur
 
Juu...supparit sen kun kiihtyy :(
Johtaja soitti ja ihmetteli aisaa...kirjoitti mulle saikkua tiistaille asti. Pahoitteli tietysti. Mutta pääasia on, että tieto meni nyt johtajalle asti!!!
Gynen nimeä aionkyllä levittää täällä seudulla!!!

Pakko tehdä alta pois vielä kiirreellisiä työtehtäviä....kääk....
Kirjoittelen nimittäin täältä töistä......olen koneella 8 h./päivä..joten kotona pysyn kaukana koko laitteesta :)
 
Zera koatahan nyt lepäillä ja ottaa rauhallisesti. Tiedätkös, minä kun olen käynyt esim. hammaslääkärillä, ovat naislääkärit olleet rajumpiotteisempia ja ei niin "empaattisia" kuin miehet!!?

..muuten, mitkä viikot sinulla menossa?..

mur-mur
 
Voi hitsi Zera millainen kokemus sinulla! kyllä on gyneissä eroa, minulla kerran myös ollut tosi kovakourainen nainen, vuosia sitten kun tuulimunaraskauden vuodon alkaessa kävin terveyskeskuksen päivystyksessä. Että on niissä eroja, kun on sitä sentään jokusen kerran joutunut lääkärin ronkittavaksi näiden onnistuneiden ja epäonnistuneiden raskauksien aikana. :(
Toivotaan sulle nyt suppareiden laantumista, koita vaan lepäillä mahdollisuuksien mukaan.

mur-mur ja uudi nyt sitten plussataan koko porukka eiks jeh. =) Ja jos en minä, niin sovitaan et te ainakin! :D
 
Voi Zera minkä rähmäkäpälän kynsiin jouduit. On kyllä aihettakin valittaa, ei ole ihme jos supistelee. Kaikki ne gyneksi pääseekin.
Nyt vaan täytyy ottaa extra rauhallisesti. Hyvä, että sait saikkua niin voit lepäillä. Toivotaan, että supistelut siitä rauhoittuu ja kaikki menee hyvin. Sinulle ja vauvelille kaikkea hyvää toivotan. :hug:
 
Zera Tosi harmillista että sattui noin mäntti gyne!! Toivottavasti supparit kuitenkin rauhoittuneet ja mielialasi pikkuhiljaa nousussa...
meriaani Tänään mulla viikkoja tasan 15. Jokapäiväistä pahoinvointia & oksentelua pääsääntöisesti aamuisin mutta maanantain sokerirasituksen jälkeen koko päivä...
Vatsassa nirppasuja välillä ja rinnat edelleenkin tosi arat. Muuten ei ihmeämpiä tuntemuksia - onnellinen olo! :)
Toisaalta mielessä just lv punktio eli mennäkkö vai eikö?!? Jotenkin ei ollenkaa innosta kun tää raskautuminen kesti niin vietävän kauan, pelottaa just että menee kesken... Miehen kanssa onkin mietitty että ellei mitään ihmeellistä löydy tokassakaan ultrassa niin mentäis vaan 3D/4D ultraan yksityiselle. Siinähän ei kuitenkaan ymmärtääkseni sen kummemmin sairauksia löydy?? - paitsi tietysti epämuodostumat.
Mur-mur, Uudi & meriaani: Plussa onnea teille!
 
Uudi ja Meriaani ehdottomasti plussataan kimpassa:Dmikäs sen mukavampaa!!
..Uudi noin pitkälläkös sulla jo on nuo dpo päivät!!=)

Vihdoinkin nämä seulontajutut on niin rankkoja ja vaikeapäätöksisiä joskus..jokainen vanhempi tekee niin kuin itsestä tuntuu parhaimmalta-niin tekin!:hug:
Mukavaa raskausaikaa sinulle:heart::wave:

ON. Tuolla 40+palstalla jo kirjoittelinkin että nyt on mahdoton odotus päällä että plussa tulisi..NIIN kovasti nyt on tikuteltu ovistestejä ja yritetty simpat taltehen ottaa..jospa se nyt poikisi tulosta..saa nähdä:p..jännittää..

mur-mur
 

Yhteistyössä