Äänioikeus pois satuolentoihin uskovilta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Evankeliumin sana ristiinnaulitusta Kristuksesta on tämän maailman viisaille hullutus, mutta kutsutuille se on Jumalan voima ja viisaus pelastukseksi
Evankeliumin sana ristiinnaulitusta Kristuksesta on tämän maailman viisaille hullutus, mutta kutsutuille se on Jumalan voima ja viisaus pelastukseksi
Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan — ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. Onhan kirjoitettu:

"Minä hävitän viisasten viisauden,
ja ymmärtäväisten ymmärryksen
minä teen mitättömäksi".

Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?

Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.

Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista, vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään, ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on, ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.

Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".
 
vierailija
Aasi, krokitiili, simpanssi, vesinokkaeläin jne jne ovat olemassa. Niitä on nähty, pyydystetty ja otettu Dna näytteitä

Jumalia on noin miljoona. Missä kuvat, näytteet, mitkä tahansa todisteet? Aivan niin.

Ei mulla sitten muuta
Sähän se vaikutat olevan ainoa joka tuntuu varmuudella tietävän kuinka asiat ovat joten sinun kuuluu esittää todisteet. Muille Jumala on mahdollisuus.
 
Eikös tiedemaailmassa vallitse aika yhtenäinen konsesus, että Jeesus oli todellinen historiallinen hahmo? Häneen uskominen ei sitten varmaan täytä satuolentoon uskomisen kriteereitä?
 
vierailija
Perinteinen kuvaus ateistien juhlista jossain kerrostalon kellarikerroksessa.

Paikalle tulee 2 ihmistä, Pertti joka puhaltaa ilmapalloja, ja Seppo joka virittelee serpentiiniä.

"Jumala ei oo muuten vieläkää olemassa."
"Juu en oo nähny."

Miehet juovat lasin tyhjäksi ja menevät kotiin katsomaan telkkua.
Missäs kohtaa tää vois olla ikäänkuin hauska?
 
  • Haha
Reactions: Echo
vierailija
Tuliko synnintuntoon? Se on paha paikka ateistiselle mammonan epäjumalan palvelijalle. Siinä on käsittelemistä lapsen mielelle. Aikuistumisprosessi on raskas, jos sen aloittaa vasta 40-50-vuotiaana.

"Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen."
Etpäs ole jättänyt satuolentoja kuin ehkä joulupukin. Tai anteeksi paljastus jos vielä uskoit siihenkin 😔
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija: Näytä alkuperäinen viesti
Evankeliumin sana ristiinnaulitusta Kristuksesta on tämän maailman viisaille hullutus, mutta kutsutuille se on Jumalan voima ja viisaus pelastukseksi
Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan — ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. Onhan kirjoitettu:

"Minä hävitän viisasten viisauden,
ja ymmärtäväisten ymmärryksen
minä teen mitättömäksi".

Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?

Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.

Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista, vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään, ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on, ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.

Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".
Se jolla ymmärrys on näkee totuuden.
 
vierailija
Aloitappa sinä todistamalla ettei Lentävä Spagettihirviö ole totta!

terv. Pastafari
Tai kirjainuskontoa, joka uskoo että setä voi olla täti ja täti setä?

Vai antikristillisiä mammonan epäjumalaa, jonka palvojat uskovat että kun verotus lopetetaan, rahaeliitin harvoille kertyvä varallisuus valuu taivaan mannana alas köyhille?
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Eikös tiedemaailmassa vallitse aika yhtenäinen konsesus, että Jeesus oli todellinen historiallinen hahmo? Häneen uskominen ei sitten varmaan täytä satuolentoon uskomisen kriteereitä?
Niin kai. Mutta oli aikaansa edellä: melkoinen huijari, hypnotisoija ja silmänkääntäjä kun muutamalla leivänkannikalla ja kalalla ruokki ison jengin, muutti veden viiniksi ja käveli veden päällä ym ym mahdotonta muka 🤣🤣🤣

Super-Setis
 
Niin kai. Mutta oli aikaansa edellä: melkoinen huijari, hypnotisoija ja silmänkääntäjä kun muutamalla leivänkannikalla ja kalalla ruokki ison jengin, muutti veden viiniksi ja käveli veden päällä ym ym mahdotonta muka

Super-Setis
En osaa tuota leivällä ja kalalla syöttämistä selittää, mutta Jeesus taisi osata tehdä viiniä käymismenetelmällä ja veden päällä kävely... olisko ollut vesi jäässä? 😁
 
Jeesus Kristuskin oli poliittisesti aktiivinen, ja heitti mammonanpalvojen myyntikojut Jumalan huoneesta nurin ja varoitti mammonan saatanallisesta vallasta ihmisiin.
Ei se ihan noin menny. Ei Jeesus kaupantekoa pitäny syntinä. Vaan ettei synagogassa saa pitää myyntikojua.

Mieti, jos sun paikkakunnalla seuraava toripäivä pidettäis kirkossa - siinä ei kirkossakävijät paljoa hiljentymään pystyis
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
En osaa tuota leivällä ja kalalla syöttämistä selittää, mutta Jeesus taisi osata tehdä viiniä käymismenetelmällä ja veden päällä kävely... olisko ollut vesi jäässä?
Oonko mussa jessen kun osaisin myös tehdä käyttämällä? 😁

Mutta kyllä hän ”teki” sen bileissä nopeasti kuin sormia napsauttamalla.

”Johanneksen evankeliumin toisen luvun mukaan Jeesus opetuslapsineen oli päätynyt hääjuhlaan. Häissä kävi köpelösti, ja viini loppui kesken. Raamatun mukaan Jeesus pyysi palvelijoita täyttämään kuusi kivistä vesiastiaa vedellä. Sitten vesi muuttui viiniksi.”

S-S
 
Oonko mussa jessen kun osaisin myös tehdä käyttämällä? 😁

Mutta kyllä hän ”teki” sen bileissä nopeasti kuin sormia napsauttamalla.

”Johanneksen evankeliumin toisen luvun mukaan Jeesus opetuslapsineen oli päätynyt hääjuhlaan. Häissä kävi köpelösti, ja viini loppui kesken. Raamatun mukaan Jeesus pyysi palvelijoita täyttämään kuusi kivistä vesiastiaa vedellä. Sitten vesi muuttui viiniksi.”

S-S
Mä oon ajatellut, että ajoitus ei ollut entisaikaan niin justiinsa. Häät kesti päiväkausia ja Jeesus käytti pikahiivaa? Tehtiin kans nuorena kerran kotiviiniä,mutta lopputulos oli :sick:
 

Yhteistyössä