Äänestys: Paras keino painonpudotukseen

Mikä on paras tapa laihduttamiseen?

• ateriankorvikevalmisteet

Ääniä: 0 0,0%
  • ruokavalio

Ääniä: 8 61,5%
  • liikunta

Ääniä: 7 53,8%
  • karppaaminen

Ääniä: 5 38,5%
  • pikadieetit

Ääniä: 1 7,7%
  • joku muu, mikä

Ääniä: 3 23,1%

• Äänestäjiä yhteensä
    13
Tarttis tehdä jotain. Ne viisi ylimääräistä kiloa ovat vieläkin matkassa mukana. Netissä on jos jonkinnäköistä laihduttajaa ja jokainen on jotakin mieltä siitä mikä on paras tai järkevin keino pudottaa painoa. Mitä mieltä sinä olet? Mielellään lukisin myös perusteluja. En välittäisi kuitenkaan alkaa riitelyä lukemaan eli jos oot eri mieltä niin jätetään ne "lynkkaamiset" tällä kertaa. ;)

hih vaan
[QUOTE="hih";24598487]Mutta jos ei liiku, ei laihdu yhtä "kiinteäksi" kuin liikkuessakin ;)[/QUOTE]

Luonnollisesti. Aloittaja puhui kuitenkin pelkästä painonpudotuksesta.

34t34t
En ole ehtinyt harrastamaan liikuntaa lainkaan, tai no,kävelen noin tunnin viikossa. Karppaamalla on lähtenyt 7 kiloa parissa kuukaudessa siitä huolimatta, etten harrasta mitään liikuntaa. Varmasti lähtisi enemmänkin, jos urheilisin.

"Manttu"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24598402:
Sanoisin että ruokavalion ja liikunnan suhde, kohtuus, elämäntavat yleensä.

Kaikessa lyhykäisyydessään pitää kuluttaa enemmän kuin saa.
Näin.

Elämätaparemontti ruoan ja liikunnan suhteen. Ei auta mitkään pikadieetit yms. jos sen jälkeen alkaa taas syömään normaalisti koska paino tulee takaisin. Pitää tehdä pysyvä muutos.

Ainakin toistaiseksi olen yksin pikadiettien kannalla, mutta sitä siis silti äänestin ja sitä mieltä olen.

Pikadietillä saa kilot näpsäkästi pois ja jo sen aikana pystyy ihan hyvin opettelemaan uusia, terveellisempiä ruokatottumuksia. Pikadietistä riippuen sen aikana saattaa vetää itseään henkisesti tiukille, mutta omalla kohdallani näen sen hyvänä asiana. Koska helppoa ei takuulla tule se diettaaminen olemaan, saati painon ylläpito.

Mua motivoi kivasti vaa-an tiuhaan laskevat luvut ja niiden avulla jaksan puskea eteenpäin pidempään.

Mikä sopii yhdelle, ei välttämättä toiselle. Mutta koen, että tämä sopii mulle...joskaan ei tämä ainoa keino ole. Mutta tällä etenen nyt.

T: Chef...7 viikkoa ja - 10,2 kg :D

Äänestin joku muu. Mun kohdalla toimii ruoka-aikojen säännöllisyys, määrän kohtuullisuus ilman nälkää, kaikkea kohtuudella, herkkupäivää en pidä. Herkuttelen siis kun herkut tulevat vastaan. Ja siis vielä liikunnan lisäys, liikun niin, kuin tuntuu hyvältä, eli mitä milloinkin. Kasviksia toki tarpeeksi. Aktiivisesti en oikeastaan ole edes laihduttanut, vaikka tarkoitus olikin, mutta silti paino on pudonnut viidessä kuukaudessa noin 11 kiloa. Paino oli alussa just lievän ylipainon puolella. Pysyvä elämäntapamuutos, omalla tahdilla toteutettuna.

"ani"
Itse laihduin 7 kiloa raskausaikana vielä kun jouduin vähäsokeriselle dieetille sokeriarvojen takia. Vaalea leipä vaihtui ruisleipään, pasta ja riisi tummiin versioihin ja peruna joutui kieltolistalle kokonaan. Jogurttia jouduin tekemään itse eli ostin ison pönkän maustamatonta ja maustoin sen vähäsokerisilla tai omilla hilloilla. Lisäsin kasvisten syöntiä eli salaattia syötiin usein. Kaikkein hankalin mutta myös tehokkain muutos oli ruoka-aikojen lisääminen niin että sen vanhan aamiainen, jotain pientä päivällä ja illallinen väliin tuli lämmin ruoka 3 kertaa päivässä ja terveellinen kuitupitoinen välipala kolmen tunnin välein. Tuntui ihan hullulta että piti syödä enemmän mutta annoskoot pieneni, nälkä väheni, vatsalaukku pieneni ja kiloja lähti. Raskauden jälkeen ei tosin taas kyennyt pitämään tuosta kiinni joten tuli ne kilot takaisin mutta noilla lähden laihduttamaan taas kun siltä tuntuu.

Ruokavalio + liikunta. Säännöllinen ateriarytmi, järkevänkokoiset annokset, tarpeeksi kasviksia, proteiinia ja oikeanlaista rasvaa. Herkut minimiin, turha napostelu pois. Liikuntaa siihen lisäksi tukemaan painonpudotusta, tuomaan lihasta läskin tilalle, vilkastuttamaan aineenvaihduntaa ja lisäämään peruskulutusta. Näillä mennään, reilut 4kk kulunut ja vähän päälle 15 kg tippunut. :)

Niin ja ekan 2kk:n aikana tippui 11 kg, ilman kituuttamista tai pikadieettejä.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä