Äänestäisitkö kunnallisvaaleissa ehdokasta joka on antanut tittelikseen, ammatikseen "äiti" :O ?

• Viestiketjun aloittaja ehdokasta hakeva
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";27168037]Tuosta löytyi tuo juttu minkä varmaan sinäkin luit?
-Lokakuun 9. päivä vuonna 1993 olin auto-onnettomuudessa, jossa loukkaannuin sen verran vakavasti että silloinen peruskoulu jäi kesken ja elämä oli aloitettava uudelta pohjalta.

Olen siis työkyvyttömyyseläkkeellä ja ”työtehtäviini” kuuluu pitää huolta tyttärestäni päivittäin. Eli, koti-isän roolia koitan parhaani mukaan työstää.

Tosin, ei minun aika todellakaan täyty pelkästään lastenhoidosta, sillä olen järjestöhommissa mukana.[/QUOTE]

Viitsisitkö hieman avata, että mitä tarkalleen yrität tällä lainauksella sanoa? Se on kiinnostava lainaus, mutta mitä ajat takaa?

"vieras"
[QUOTE="vieras";27168065]Viitsisitkö hieman avata, että mitä tarkalleen yrität tällä lainauksella sanoa? Se on kiinnostava lainaus, mutta mitä ajat takaa?[/QUOTE]

Osaatko lukea, tuostahan käy hyvin selväksi miksi ei ole merkinnyt vaikkapa kauppias ammatikseen.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27168080]Osaatko lukea, tuostahan käy hyvin selväksi miksi ei ole merkinnyt vaikkapa kauppias ammatikseen.[/QUOTE]

Sinulla on ainakin käytöstavat hallussa...

Osaan lukea, kiitos vain (en kai olisi voinut lukea lainaustasi jos en osaisi lukea...). Mutta kai sinulla oli joku syy laittaa se? Ilmeisesti pointtisi on, että koska hän oli auto-onnettomuudessa ja on nyt työkyvyttömyyseläkkeellä, hänen ammattinsa on "isä" tms.

Tämä ei kyllä lisää äänestyshalukkuuttani. Jos hän kykenee politiikkaan, kykenee hän myös opiskelemaan vaikkapa yhteiskuntatieteitä, taloustieteitä tai muita "lukuaineita". Miksi hän ei siis ole opiskellut mitään? Työkyvyttömyyseläkkeellä ei varmaan olisi edes kiirettä valmistumisesta, vaan voisi opiskella hitaasti omaan tahtiin. Luulisi, että hitaampikin olisi melkein 20 vuodessa valmistunut... Vaihtoehdot siis lienevät, että häntä ei kiinnosta tai hän ei kykene (joko henkisten tai fyysisten rajoitteiden vuoksi), jolloin hän ei kyllä mielestäni kykene myöskään politiikkaan. Jos taas häntä ei vain ole kiinnostanut, niin mietin, että miten paljon häntä sitten kiinnostaa aidosti yrittää muuttaa yhteiskunnallisia asioita parempaan suuntaan.

Tämä on minun mielipiteeni, joku toinen voi nähdä asian toisin, mutta itse en kyllä tuon perusteella edes harkitsisi äänestäväni ko. henkilöä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27168121]Sinulla on ainakin käytöstavat hallussa...

Osaan lukea, kiitos vain (en kai olisi voinut lukea lainaustasi jos en osaisi lukea...). Mutta kai sinulla oli joku syy laittaa se? Ilmeisesti pointtisi on, että koska hän oli auto-onnettomuudessa ja on nyt työkyvyttömyyseläkkeellä, hänen ammattinsa on "isä" tms.

[/QUOTE]

Tämähän se oli just se pointti. Kovasti kun ihmettelit miksi on ammattina isä tai äiti niin tuossa on tuolle ainakin selitys.

"...miten paljon häntä sitten kiinnostaa aidosti yrittää muuttaa yhteiskunnallisia asioita parempaan suuntaan."

ylläoleva lainaus vieraan tekstistä, mutta olipa kenen tahansa tekstistä, minusta oleellista on se, miten eri tavoin me koemme "paremman suunnan".

En äänestäisi viesteissä mainittua koti-isää enkä -äitiäkään. Minun on vaikea kuvitella, että he ajaisivat minun etuani, tai yhteiskuntaa toivomaani suuntaan.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27168129]Tämähän se oli just se pointti. Kovasti kun ihmettelit miksi on ammattina isä tai äiti niin tuossa on tuolle ainakin selitys.[/QUOTE]

En minä ole ihmetellyt, että miksi ammattina on äiti tai isä. Olet tainnut sekoittaa minut johonkin toiseen. Kysyin vain, että mitä ajoit lainauksella tarkaleen ottaen takaa, sillä kukaan ei laita tuollaisia lainauksia turhaan. Minä oletin, että ehdokas laittaa ammatikseen isä tai äiti, koska hänellä ei ole mitään (omasta mielestään) mainitsemisen arvoista tutkintoa/hän ei ole työelämässä.

"vieras"
"...miten paljon häntä sitten kiinnostaa aidosti yrittää muuttaa yhteiskunnallisia asioita parempaan suuntaan."

ylläoleva lainaus vieraan tekstistä, mutta olipa kenen tahansa tekstistä, minusta oleellista on se, miten eri tavoin me koemme "paremman suunnan".

En äänestäisi viesteissä mainittua koti-isää enkä -äitiäkään. Minun on vaikea kuvitella, että he ajaisivat minun etuani, tai yhteiskuntaa toivomaani suuntaan.
Olen samaa mieltä, että ihmiset kokevat eri tavalla sen mikä on parempi suunta, mutta itse ajattelen tällaisesta henkilöstä, että jos hänellä ei ole ollut kiinnostusta kouluttautua millään tavalla 20 vuoden aikana (vaikka tavalliseen työelämään ei pystyisi), niin hänellä ei ehkä myöskään ole kovin paljon motivaatiota ja staminaa ajaa yhteiskunnallisia asioita, riippumatta siitä, mitä ne asiat ovat. Minua harmittaisi kovasti jos äänestäisin henkilöä, joka ei loppujen lopuksi ajaisi mitään asiaa. Ajatukseni on kai lähinnä, että jos ei jaksa kehittää itseään, miten jaksaa kehittää yhteiskuntaa yhtään mihinkään suuntaan?

(En toki tunne aiemmin mainittua ehdokasta erityisen hyvin, mutta näillä tiedoilla, mitä minulla on, tällainen mielikuva minulle syntyy.)

"vieras"
[QUOTE="vieras";27167963]Kuulostaa ihan Perussuomalaiselta. Heillä monilla on Facebookissa ammattina kotiäiti tai koti-isä ja koulutuksena elämänkoulu.[/QUOTE]

[QUOTE="vieras";27168148]En minä ole ihmetellyt, että miksi ammattina on äiti tai isä. Olet tainnut sekoittaa minut johonkin toiseen. Kysyin vain, että mitä ajoit lainauksella tarkaleen ottaen takaa, sillä kukaan ei laita tuollaisia lainauksia turhaan. Minä oletin, että ehdokas laittaa ammatikseen isä tai äiti, koska hänellä ei ole mitään (omasta mielestään) mainitsemisen arvoista tutkintoa/hän ei ole työelämässä.[/QUOTE]

Löytyykö niitä useampia kuin nuo kaksi? Ehdokkaita taitanee olla vähän yli 3000.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27168161]Löytyykö niitä useampia kuin nuo kaksi? Ehdokkaita taitanee olla vähän yli 3000.[/QUOTE]

Ensimmäinen ja toinen lainaus ovat eri henkilöiltä. En kyllä näe, miten ne liittyvät kysymykseesi tai toisiinsa. Minä en tiedä yhtään ehdokasta, jonka ammattina on äiti tai isä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27168169]Ensimmäinen ja toinen lainaus ovat eri henkilöiltä. En kyllä näe, miten ne liittyvät kysymykseesi tai toisiinsa. Minä en tiedä yhtään ehdokasta, jonka ammattina on äiti tai isä.[/QUOTE]

(Siis lukuun ottamatta niitä, jotka on mainuttu tässä keskustelussa. :))

"vieras"
[QUOTE="vieras";27168161]Löytyykö niitä useampia kuin nuo kaksi? Ehdokkaita taitanee olla vähän yli 3000.[/QUOTE]

Mene jomman kumman profiiliin ja selaa kavereita, niin löydät. En tiedä saako täällä oikeasti edes mainita nimiä.

[QUOTE="vieras";27168159]Olen samaa mieltä, että ihmiset kokevat eri tavalla sen mikä on parempi suunta, mutta itse ajattelen tällaisesta henkilöstä, että jos hänellä ei ole ollut kiinnostusta kouluttautua millään tavalla 20 vuoden aikana (vaikka tavalliseen työelämään ei pystyisi), niin hänellä ei ehkä myöskään ole kovin paljon motivaatiota ja staminaa ajaa yhteiskunnallisia asioita, riippumatta siitä, mitä ne asiat ovat. Minua harmittaisi kovasti jos äänestäisin henkilöä, joka ei loppujen lopuksi ajaisi mitään asiaa. Ajatukseni on kai lähinnä, että jos ei jaksa kehittää itseään, miten jaksaa kehittää yhteiskuntaa yhtään mihinkään suuntaan?

(En toki tunne aiemmin mainittua ehdokasta erityisen hyvin, mutta näillä tiedoilla, mitä minulla on, tällainen mielikuva minulle syntyy.)[/QUOTE]
Minua harmittaa useimmiten se, että käytössä olevan vaalitavan vuoksi antamallani äänellä valtuustoon/eduskuntaan/melkein mihin tahansa pääsee joku, jonka en olisi halunnut pääsevän.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27168194]Mene jomman kumman profiiliin ja selaa kavereita, niin löydät. En tiedä saako täällä oikeasti edes mainita nimiä.[/QUOTE]

Eipä löytynyt :) Ei ole face kavereita niin en varmaan siksikään pääse selailemaan profiileita, viitsitkö sä kun kerran pääset?

Voisin äänestää, jos on ehdokas, joka saa suunsa auki ja omaa maalaisjärkeä.

Vierastan itse ajatusta ehdokkaasta joka on opiskellut sitä tätä ja tuota, mutta joka ei tuo esiin itsestään mitään mitään inhimillisiä puolia.

Omia arvojani lähellä ovat ihmisten hyvinvointi ja se menee kaikkien muiden asioiden edelle.

Voisin myös äänestää fiksua tyyppiä jolla ei ole perhettä.
Kokanaisuus ratkaisee.:)

Äänestäjä
[QUOTE="vieras";27167945]Kuinkahan helkkaristi niitä kansanedustajia äänestetään vaikka eivät ole koskaan tehnyt mitään töitä [/QUOTE]

Annatko vähän perusteluita tähän. Kiitos.

Äitikortin esiinvetäminen silloin kun se ei liity asiaan on mielestäni rasittavaa. Mutta jos ehdokas on muilta osin järkevä ja meillä mielipiteet kohtaavat niin tottakai äänestäisin. Toisaalta en kyllä usko että ammattiäiti joka keskittyy kertomaan lapsiperheen arjesta oleellisten asioiden sijaan kohtaisi minua millään tasolla. Joten.. ehkä äänestäisin ehkä en.
Kyllä äitikortti sinänsä asiaan liittyy, että luultavammin ajaa silloin myös lapsiperheen asioita. Vaikka ei se munkaan mielestä yksinään riitä.

Yhteistyössä