Adressi: A-klinikka pois Vuosaaresta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti Vuosaaresta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sitä ihmettelen kovasti, että miksi niin monet sanovat että lapsiperheiden pitäisi muuttaa keskelle metsää??? Miksi meidän pitää lähteä omasta kodista pois? Emmehän me ole tehnyt mitään väärin! Me huolestuneet vanhemmat vaan yritämme auttaa LAPSIA SAAMAAN TURVALLISEMMAN LAPSUUDEN! Narkkarit ovat itse aiheuttaneet oman tilanteensa... ja kyllä se sattuisi jos omasta lapsestani tulisi käyttäjä, mutta sitä vartenhan minä koitan saada asioita tapahtumaan parempaan suuntaan!!! Ja ne narkomaanit jotka ovat saanet sen mahdollisuuden, että ovat pääseet oikealle tielle on todella hyvä asia ja heillä on silloin oikeus elää normaalia elämää!!! Mutta nyt onkin kyse niistä päihteiden käyttäjistä jotka eivät välitä/ halua vaan valehtelavat huijaavat ja tekevät asioita väärin niiden paapominen pitää lopettaa!!!

"Äiti myös"

" mua kyllä vähän ihmetyttää miten lastenlehden sivuilta löytyy näin paljon huumeista ja seuloista tietävää porukkaa... onkohan ihan puhtaat jauhot pussissa kaikilla?! itse eksyin tänne facebookin kautta,ja tiedän vain yhden ihmisen joka on koskaan missään a-klinikalla edes käynyt, ja ei,se ei ole serkkuni, häntä en ole nähnyt varmaan yli 20 vuoteen... ja puolustelijoista saa sen kuvan että omassa lähipiirissä joku piikittää ja se on ok.. normaali, terve ihminen ei hyväksy sellaista missään, eikä puuttuisi siihen onko adressi tai klinikan sulkeminen oikea tapa,vaan yrittäis auttaa osaltaan... "

Laitan sitaatin noin, koska lainaa kohdasta painaminen ei toimi.

Ihmettelen kovasti missä kuplassa "äiti myös" elää, jos ei helsinkiläisenä ole koskaan tuntenut päihdeongelmaista. Ei päihdeongelmaiset ole mitään syntyjään pohjasakkaa. ihmiset tietävät huumeseuloista ja huumeista koska seuraavat asioita. Lukemalla oppii yllättävän paljo, samoin kun keskustelemalla ihmisten kanssa joiden lähipiiristä löytyy päihteiden väärinkäyttäjiä. Unohtamatta heitä jotka työnpuolesta näkevät yhtä sun toista.
Ehkä olet yllättynyt, mutta narkomaanitkin ovat ihmisiä, eikä heidän tunteminen tee kenestäkään epäilyttävää.
Tuskin kukaan pitää piikittämistä hyväksyttävänä elämäntapana, mutta mikä ratkaisu on lakaista ongelmat maton alle? Eikö kuitenkin ole tärkeämpää turvata narkomaaneille puhtaat neulat kun laittaa taudit kiertämään likaisten neulojen välityksellä?

Tunnen kyllä PALJON päihdeongelmaisia, liian paljon, mutta itse kun elän normaalia elämää, ilman huumeita, niin en ole niin läheinen että osaisin täällä kertoa miksi se on hyvä asia. Eikä kukaan tässä lakaise ongelmia maton alle, päinvastoin, ne halutaan nostaa pöydälle ja selvittää mikä olisi hyvä ratkaisu... Ja toi "Eikö kuitenkin ole tärkeämpää turvata narkomaaneille puhtaat neulat kun laittaa taudit kiertämään likaisten neulojen välityksellä?" Oletko todella sitä mieltä, että niille pitää antaa puhtaita neuloja etteivät saa toistensa tauteja, mutta jakavat niitä lapsille?! Kerro ihmeessä miten itse näät tilanteen? Pitäisikö 50 000 ihmistä muuttaa pois? Pitäisikö lasten antaa saada tartuntoja? Pitäisikö vaan hiljaa siivota puistoja? Vai ottaa asia esille, että lapset ja nuoret saisivat kasvaa ilman vaaraa?

Edelleen tällä adressilla on tarkoitus saada PÄÄTTÄJÄT TOIMIMAAN!!! Ja saada asoita eteenpäin eikä vaan katsoa pois päin, se ei ole se ratkaisu, mutta emmemekään venhemmat voi saada asoita tapahtumaan ellemme aloita jostain!!! Ja kyllä narkomaanit ovat myös ihmisä tai ainakin ovat olleet... ikävä tosiasia on että huumeet vievät niiltä inhimillisyyden pois ja sen takia niitä verisiä neuloja jää puistoihin ja kouluihin jne... ja se on ERITTÄIN VAARALLISTA!

Ruiskujen ja neulojen apteekkimyynti

Suomessa apteekit päättävät itse myyvätkö ne injektiovälineitä narkomaaneille. Syyskuussa pääkaupunkiseudulla tehdyn selvityksen mukaan enää kolmasosa helsinkiläisistä apteekeista myi niitä narkomaaneille. Käytäntö vaihteli kaupunginosittain. Eniten välineitä myyviä apteekkeja oli kantakaupungin, Töölön ja Munkkiniemen alueella. Itä- ja Pohjois-Helsingissä ruiskujen ja neulojen myynti oli harvinaista. ESPOOSSA ja Vantaalla myynti oli tavallisempaa - joka toinen apteekki myi narkomaaneille injektiovälineitä.

[QUOTE="Äiti myös";24652098]ei se varmaan enää auttais, mutta vielä 30 vuotta sitten kun valtio ei maksanut tätä kamanvetoa,niin nistit pysy nurkissaan.. yhteiskunta aiheutti tän tilanteen! vähän sama jos pedofiileille alettais antaa valtion puolesta kuolemaisillaan olevia syöpälapsia lohdutukseks ku niin tekee mieli, ni 30 vuoden päästä se ois ihan okei,et ne välil hyväkskäyttää,kunhan tekee sen valvotusti?! hainruokaa joka nististä![/QUOTE]

30vuotta sitten huumeita ei saanut yhtä helposti ja ongelma ei ollut niin laaja sen vuoksi. Lisäksi siirtäis sen A-klinikan mihin vaan niin aina olis joku jolle sen sijainti ei kelpaa...

En asu pääkaupunkiseudulla,en ole ikinä tullut kokeilleeksi huumeita enkä kai nähnytkään niitä. Kerran on joku sellaisia kaupitellut,ja siitäkin taitaa olla 15vuotta. Jotain iloa pienemmässä kaupungissa asumisesta kenties?

Muoks:ei kun oon tainnut kerran nostaa kaupungilla ruiskun roskikseen,mutta en tiedä mitä se on pitänyt sisällään sitä ennen....

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä vuokista;24652867:
Juuri tätä samaa olen itse kokenut ja yrittänyt täällä kertoa... olen asunut täällä yli 20 vuotta, käyny ala- ja yläasteen ja kolmeen osaan on nimeen omaan menny porukan jakautuminen! Ja jos lapsistani tulee käyttäjiä autan kerran ja sit sulkeutuu ovet, en einakaan edesauta käyttämistä! Puhut niin asiaa!!! Ja nyt ei ole kyse pelkästään siitä että A-klinikka poistettaisiin vaan että saataisiin PÄÄTTÄJÄT KUUNTELEMAAN JA TEKEMÄÄN ASIOIDEN ETEEN MUUTOKSIA! näin ei voi jatkua! Ja kyllä yritän tehdä oman osani että piikit ja sun muut pysyisivät poissa lasten paikoista ja en käännä selkääni pois näiltä asioilta!

Mutta mitä pättäjien pitäisi tehdä? Tähän mennessä sä olet tarjonnut ratkaisuiksi ainoastaan A-klinikan siirtämistä metsään ja nistien tappamista..
Päättäjät yrittää kyllä jatkuvasti miettiä ratkaisuja päihdeongelmiin Suomessa, joten ovat kyllä havainneet tän ongelman. Mutta tää on sen verran vaikea asia ratkaistavaksi ettei ihan hetkessä keksitä toimivia ja JÄRKEVIÄ keinoja.

[QUOTE="Äiti myös";24653011]Tunnen kyllä PALJON päihdeongelmaisia, liian paljon, mutta itse kun elän normaalia elämää, ilman huumeita, niin en ole niin läheinen että osaisin täällä kertoa miksi se on hyvä asia. Eikä kukaan tässä lakaise ongelmia maton alle, päinvastoin, ne halutaan nostaa pöydälle ja selvittää mikä olisi hyvä ratkaisu... Ja toi "Eikö kuitenkin ole tärkeämpää turvata narkomaaneille puhtaat neulat kun laittaa taudit kiertämään likaisten neulojen välityksellä?" Oletko todella sitä mieltä, että niille pitää antaa puhtaita neuloja etteivät saa toistensa tauteja, mutta jakavat niitä lapsille?! Kerro ihmeessä miten itse näät tilanteen? Pitäisikö 50 000 ihmistä muuttaa pois? Pitäisikö lasten antaa saada tartuntoja? Pitäisikö vaan hiljaa siivota puistoja? Vai ottaa asia esille, että lapset ja nuoret saisivat kasvaa ilman vaaraa?[/QUOTE]

Se että puhtaita neuloja jaetaan suojelee myös meitä muita ja myös lapsia niiltä taudeilta. Jos taudit lisääntyisivät narkomaanien keskuudessa, tartuntoja tulisi myös enemmän muille mm. seksin välityksellä, mahdollisissa verikontakteissa, ja niistä maassa lojuvista neuloista jotka eivät silti katoaisi katukuvasta koska niitä kyllä tuotaisiin muualta meille..Mutta koska niistä joutuisi maksamaan niitä käytettäisiin pidempään ja jaettaisiin huomattavasti nykyistä enemmän

Turha kuvitella, että se klinikka lähtisi mihinkään sieltä. Ei sitä mihinkään Eiraan tai Töölöön haluta. Sitten nämä Eiran hienostorouvat vaan arvostelee kuinka vuosaarelaiset ovat niin ahdasmielisiä, että haluavat jonkun klinikan pois asuinalueeltaan.

Eirassa on jo oma klinikka Munkkisaaressa (siis ihan Eiran kyljessä) Ja Töölöön tulossa ihan uusi Mechelininkadulle :)

[QUOTE="moi";24659979]tälläsiis adresseihin en nimeä laita. jos klinikka siirretään niin se on kuitenkin jossain ja löytyy niitä ruiskuja muualtakin.
tärkeitä että on hoito mihin mennä[/QUOTE]

Ei se mene niin.

Jos espoo ei järjestä niin ne menee helsinkiin ja lakkaa olemasta espoon ongelma

[QUOTE="Äiti myös";24653218]Ruiskujen ja neulojen apteekkimyynti

Suomessa apteekit päättävät itse myyvätkö ne injektiovälineitä narkomaaneille. Syyskuussa pääkaupunkiseudulla tehdyn selvityksen mukaan enää kolmasosa helsinkiläisistä apteekeista myi niitä narkomaaneille. Käytäntö vaihteli kaupunginosittain. Eniten välineitä myyviä apteekkeja oli kantakaupungin, Töölön ja Munkkiniemen alueella. Itä- ja Pohjois-Helsingissä ruiskujen ja neulojen myynti oli harvinaista. ESPOOSSA ja Vantaalla myynti oli tavallisempaa - joka toinen apteekki myi narkomaaneille injektiovälineitä.[/QUOTE]

Espoossa on toki ihan hirveitä asuinalueita, mutta sieltä löytyy myös unelma-alueita. Esim. Laajalahti. Kun muutin sinne aikanani, niin rakastuin heti.. Oli ihanaa kun niin monen vuoden jälkeen pystyi taittaa työmatkan laajalahdesta Mankkaalle paljain jaloin.. ei lasinsiruja, ei huumeruiskuja. Laajalahden ihanuus selittyy sillä, että siellä on lähinnä omistusasuntoja, muutama saton vuokratalo, mutta ei kaupungin asuntoja.

[QUOTE="Äiti myös";24653011]Ja toi "Eikö kuitenkin ole tärkeämpää turvata narkomaaneille puhtaat neulat kun laittaa taudit kiertämään likaisten neulojen välityksellä?" Oletko todella sitä mieltä, että niille pitää antaa puhtaita neuloja etteivät saa toistensa tauteja, mutta jakavat niitä lapsille?! ?[/QUOTE]

ellei vinkin toiminta ole oleellisesti muuttunut viime vuosien aikana, neulanvaihdossa ideana on nimenomaan se, että sinne kun viet kolme neulaa, saat kolme puhdasta tilalle. Vähentää huomattavasti päihdeongelmaistenkin halua hukata kallisarvoisia neuloja, kun puhtaita saa tilalle saman verran kun kontaminoituja on toimittanut hävitettäväksi.

Nykyisessä järjestelmässä luvat voidaan peruuttaa virheellisen menettelyn takia , väärä järjestelmä , juoksutus, allekirjoittajaa adressi Vuosaaren a klikan lopettamiseKsi, valittajaa valvontaan työntekijöistä ja jos asiakkaat riehuvat , päällä, päällekkäiset hoidot pois, mikäli asiakkaat häiritsevät lapsiperheitä laki muuttuu ensi vu

Yhteistyössä