adoptio vai ei lasta ollenkaan?

  • Viestiketjun aloittaja "jaja"
  • Ensimmäinen viesti
"jaja"
miten tekisit jos olisit minä? 31-vuotias nainen naimisissa miehen kanssa 6 vuotta. molemmat vakituisessa työssä. asumme rauhallisella omakotialueella ja meillä on 3v koira, rauhallinen hänkin. omia lapsia emme halua.
 
No jos vaikka ette
[QUOTE="jaja";24237182]miten tekisit jos olisit minä? 31-vuotias nainen naimisissa miehen kanssa 6 vuotta. molemmat vakituisessa työssä. asumme rauhallisella omakotialueella ja meillä on 3v koira, rauhallinen hänkin. omia lapsia emme halua.[/QUOTE]

No kenelle te sitten sen lapsen adoptoisitte?!?
 
Kaulin
[QUOTE="jaja";24237182] omia lapsia emme halua.[/QUOTE]

Minä en hankkisi lapsia ollenkaan. En toki tiedä syitä, miksi että halua juuri omia lapsia, mutta tarkastelkaa itseänne. Kykenettekö oikeasti rakastamaan sitä jälkeläistä, johon teillä ei ole tunnesidettä syntymästä saakka? Kestääkö rakkaus murrosiänkin, vai tekeekö mieli heittää lapsi lähimmälle bussipysäkille kun se "sivistymätön mulatti" ei osaa arvostaa sitä mitä olette hänelle tarjonneet.

Varmasti vaikeita pohdintoja.
 
"Santtu"
Miksi ette halua omia lapsia? Jotenkin oudolta vaikuttaa jos haluaisi lapsen muttei omaa, siis sillä ajatuksella että teillä biologisesti olisi mahdollista saada oma lapsi.
 
"Lellu"
Minusta asetelma olisi vähintäänkin kummallinen. Pariskunta ei halua omia (biologisia) lapsia, mutta on valmis adoptoimaan? Avaa vähän ajatustasi, miksi ihmeessä näin?
 
"jaja"
[QUOTE="Lellu";24237283]Minusta asetelma olisi vähintäänkin kummallinen. Pariskunta ei halua omia (biologisia) lapsia, mutta on valmis adoptoimaan? Avaa vähän ajatustasi, miksi ihmeessä näin?[/QUOTE]

syyt siihen miksemme halua biologista lasta:
1. en halua synnyttää kuollutta lasta
2. minulla on perityviä sairauksia, emmekä halua sairasta lasta
 
[QUOTE="jaja";24237666]syyt siihen miksemme halua biologista lasta:
1. en halua synnyttää kuollutta lasta
2. minulla on perityviä sairauksia, emmekä halua sairasta lasta[/QUOTE]

Entäs jos adoptoitte..1. Lapsi voi joutua kamalaan onnettomuuteen ja kuolla. 2. Lapsi voi yhtäkkiä sairastua/halvaantua pahasti koko loppuelämäkseen.
 
[QUOTE="jaja";24237666]syyt siihen miksemme halua biologista lasta:
1. en halua synnyttää kuollutta lasta
2. minulla on perityviä sairauksia, emmekä halua sairasta lasta[/QUOTE]

Yleensä adoptiolapsilla on jonkinasteisia erityistuen tarpeita, vaikkei sieltä special needs -lapsista adoptoisikaan. Adoptoimalla ette voi tietää, mitä perinnöllisiä sairauksia lapsella on.

Mikä se adoptiolapsi on, jos ei oma?
 
Ei adoptiota. sillä sehän on pysyvä kun siitä tulee ns.oma..

Ennemmin suosittelen et joss ette halua omia lapsia niin koklatkaa vaik alustavasti sijaisperheenä olemista. antaa vähän osviittaa millasta on elää lapsenkanssa.. ja jos tuntuu et ette halua lapsia vielläkään niin jättäkää adoptio sellaisille jotka oikeasti haluavat lapsia mutta eivät voi saada omia..
Ei kai nyt herranjumala kukaan ota elämässään jo valmiiksi kärsineitä, vanhemmistaan (syystä) erotettuja lapsia harjoitteukappaleiksi, joilla testaillaan, onko valmis vanhemmuuteen? :O Sijaisvanhemmuus on rankkaa ja vaativaa, ja niillä lapsilla varsinkin on erityistarpeita.

Jos asenne on se, että haluaa päästä helpolla (ilman riskejä) eikä halua sairaita lapsia, niin ei kannata alkaa adoptioon tai sijaisvanhemmuuteen.
 
"Nana"
Adoptio on niin pitkä ja suuri prosessi, että ei sitä mistään hetken mielijohteesta voi tehdä.

Olenko tosiaan ainoa joka ymmärtää että kaikki eivät halua biologista lasta vaikka se olisi mahdollistakin, mutta saattaa silti haluta lapsen? Itse en esmes halua koskaan olla raskaana tai synnyttää, mutta voisin kuvitella adoptoivani lapsen. Tämä sekä siksi että en halua kansoittaa lisää ylikansoitettua maapalloa, sekä koska uskon kykeneväni rakastamaan ja muodostamaan perheen adoptoidun lapsen kanssa siinä missä biologisenkin. Uskon että ollakseen vanhempi ja lapsi, ei tarvita verisidettä.

Ja tuohon "omaa lasta ei haluta" on turha takertua, tiedätte itsekin että aloittaja tarkoitti biologista lasta. Sanavalinta on huono koska omahan se on adoptoitukin, mutta ette tosissanne voi olla niin typeriä että luulette aloittajan pitävän adoptiolasta lemmikkiin tai lainassa olevaan lapseen verrattavana.
 
"vieras"
Adoptiolapsi harvemmin on täysin "normaali" vaan huonot elinolot ensimmäisinä kuukausina/vuosina ja äidin elintavat raskausaikana ovat monesti aikaan saaneet sen, että lapsella on kehitysviivästymiä ja mahdollisesti sairauksiakin. Jos ette halua sairasta lasta, koska sen kanssa tulisi olemaan liian raskasta, ei kannata adoptoida. Mieluummin ei lasta ollenkaan.
 
"Lila"
[QUOTE="jaja";24237666]syyt siihen miksemme halua biologista lasta:
1. en halua synnyttää kuollutta lasta
2. minulla on perityviä sairauksia, emmekä halua sairasta lasta[/QUOTE]

Voit aina käyttää lahjamunasolua ja miehesi simppoja, jos omat muniksesi ovat "viallisia".
 
[QUOTE="Nana";24237821]Adoptio on niin pitkä ja suuri prosessi, että ei sitä mistään hetken mielijohteesta voi tehdä.

Olenko tosiaan ainoa joka ymmärtää että kaikki eivät halua biologista lasta vaikka se olisi mahdollistakin, mutta saattaa silti haluta lapsen? Itse en esmes halua koskaan olla raskaana tai synnyttää, mutta voisin kuvitella adoptoivani lapsen. Tämä sekä siksi että en halua kansoittaa lisää ylikansoitettua maapalloa, sekä koska uskon kykeneväni rakastamaan ja muodostamaan perheen adoptoidun lapsen kanssa siinä missä biologisenkin. Uskon että ollakseen vanhempi ja lapsi, ei tarvita verisidettä.

Ja tuohon "omaa lasta ei haluta" on turha takertua, tiedätte itsekin että aloittaja tarkoitti biologista lasta. Sanavalinta on huono koska omahan se on adoptoitukin, mutta ette tosissanne voi olla niin typeriä että luulette aloittajan pitävän adoptiolasta lemmikkiin tai lainassa olevaan lapseen verrattavana.[/QUOTE]

Meillä oli biologisen ja adoptiolapsen yrittäminen rinnakkain vaihtoehtoina, kun alettiin miettimään perheen kasvatamista. Päädyttiin käymään ensin biologinen tie ja tällä hetkellä se näyttää meidän ainoalta mahdollisuudelta perheen lisäämiseen adoptio- ja sijaisvanhempien tiukkojen seulojen takia.

Ei kai kukaan usko ap:n vertaavan adoptiolasta lemmikkiin, kun ei sitä missään tehnyt. Aika hullu saisi olla, jos niin tekisi. Aika monilla adoptioon tutustumattomilla nyt vaan saattaa olla näkemys siitä, kuinka biolapsi on jotenkin enemmän "oma".

Mua enemmän häiritsee se, että joku ei halua sairasta lasta ja tosissaan pitä adoptiota vaihtoehtona. Toisaalta, adoptioneuvontaan voi lähteä, vaikkei olisikaan varma halustaan adoptoida.
 
[QUOTE="jaja";24237894]kyse olikin omasta sairaasta lapsesta!!!! ja tarkoitin ettemme halua omia biol. lapsia. menikö asia kalloosi?[/QUOTE]

Eli ette halua omaa sairasta lasta. Ette halua omia biologisia lapsia.
Juu, eiköhän tämä jotenkin mun ymmärrykseen mahdu. Mikä sua hermostuttaa?
 
"neljä lasta"
Eli ette voi hankkia terveitä biologisia lapsia? Ette millään keinolla? Jos voisitte saada terveen biologisen lapsen, hankkisitteko sen?

Haluatteko adoptiolapsen koska ette halua omalla panoksella ylikansoittaa maailmaa? vai siksi että oma terve biologinen lapsi ei ole mahdollinen?

Haluatteko ylipäätään lapsia?

Sijaisperheenä olemisena voisi aloittaa ja miettiä sitten riittääkö rahkeet adoptioon :)
 
"jaja"
Eli ette halua omaa sairasta lasta. Ette halua omia biologisia lapsia.
Juu, eiköhän tämä jotenkin mun ymmärrykseen mahdu. Mikä sua hermostuttaa?
se, etteivät jotkut äidit voi ymmärtää miksei joku halua omia biologisia lapsia.
minä ja mieheni olemme ottaneet kaiken mahdollisen huomioon ja tutustuneet adoptioon. (emme tosin ole vielä menneet adoptioneuvontaan, vielä) tiedämme, että adoptoitu lapsi voi sairastua siinä missä biologinenkin. jos päädymme adoptioon ei tee meistä yhtään tyhmempiä tai huonompia vanhempia.
 
"jaja"
[QUOTE="neljä lasta";24237980]Eli ette voi hankkia terveitä biologisia lapsia? Ette millään keinolla? Jos voisitte saada terveen biologisen lapsen, hankkisitteko sen?

Haluatteko adoptiolapsen koska ette halua omalla panoksella ylikansoittaa maailmaa? vai siksi että oma terve biologinen lapsi ei ole mahdollinen?

Haluatteko ylipäätään lapsia?

Sijaisperheenä olemisena voisi aloittaa ja miettiä sitten riittääkö rahkeet adoptioon :)[/QUOTE]

voimme hankkia biologisen lapsen mutta ei ole taetta että lapsi syntyisi elävänä. lapsesta tulee sairas. jos voisimme saada biologisen lapsen emme tekisi sitä, koska en halua synnyttää ja ylikansoittaa maailmaa. kodittomia ja ilman rakkautta ja huolenpitoa olevia lapsia on liikaa. haluamme lapsen.
 
[QUOTE="jaja";24237666]syyt siihen miksemme halua biologista lasta:
1. en halua synnyttää kuollutta lasta
2. minulla on perityviä sairauksia, emmekä halua sairasta lasta[/QUOTE]

Oletko varma että saisitte luvan adoptioon? Me emme saisa minun MS-tautini takia.
 

Yhteistyössä