Adoptio-perusteet aika itsekkäitä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa tutustua aiheeseen vaikka kirjojen kautta niin ymmärtää minkälainen prosessi adoptio oikeasti lapselle on.

Kuulostaa niin hyvältä, että ruoka ja koti vaan kaikille, mutta kun tarvitaan vanhempia, joilla oikeasti on käsitystä adoption merkityksestä lapsen elämään. Halua tukea, rakastaa ja kasvattaa häntä ja kykyä käsitellä siitä aiheutuvia ongelmia lapsen ollessa lapsi, nuori ja aikuinen. Tähän ei halu antaa koti ja auttaa riitä. Muutenhan näin autettavia riittäisi Suomessakin, eikö?

Samaa mieltä! =) Usein adoptiolasten elämä ei poikkea millään tavalla biolasten elämästä perheissä, mutta usein on myös monenlaisia sopeutumis- ja kiintymyssuhdeongelmia, johtuen lasten taustoista, traumaattisista kokemuksista menneisyydessä.

Kai ymmärrät että pelkkä selvitystyö orvon lapsen taustasta on vaikeaa etenkin poikkeusolosuhteissa? Kukaan ei ehkä tiedä päiviin tai viikkoihin, elävätkö vanhemmat tai joku sukulainen.

Vai tarkoitatko todella, että kaikki irrallaan juoksevat lapset bussiin ja lentsikalla Suomeen? Kuulostaa tosi hienolta ratkaisulta.

:laugh:

Anteeksi, mutta mua naurattaa tuo mielikuva "Vai tarkoitatko todella, että kaikki irrallaan juoksevat lapset bussiin ja lentsikalla Suomeen?", vaikka ei saisi nauraa!! Kun jotkut tuntuvat oikeasti ajattelevan, että tämä on se ratkaisu tähän ongelmaan. Siinä olis äidit ja isät sairaalasta päästyään ihmeissään, kun lapset olis viety Suomeen "hyväntahtoisiin" uusiin koteihin!

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Kai ymmärrät että pelkkä selvitystyö orvon lapsen taustasta on vaikeaa etenkin poikkeusolosuhteissa? Kukaan ei ehkä tiedä päiviin tai viikkoihin, elävätkö vanhemmat tai joku sukulainen.

Vai tarkoitatko todella, että kaikki irrallaan juoksevat lapset bussiin ja lentsikalla Suomeen? Kuulostaa tosi hienolta ratkaisulta.

Ymmärrän. Ymmärrätkö sinä, että Haitissa oli jo ennestään n. 400 000 orpoa lasta johtuen viime vuosien katastrofeista? Tämä järistys ei tuonut kuin 100 000 uutta orpoa. Mutta sun mielestä niiden 400 000 VARMASTI orvon on parempi asua edelleen siellä väliaikaisissa orpokotihökkeleissä? Se on niille kuitenkin parempi kuin ihmisarvoinen elämä toisessa maassa?

En usko, että edes sinä oikeasti ajattelet, että täällä kukaan on sitä mieltä, että lasten on parempi elää orpokodissa kuin perheissä.

Mutta ymmärrätkö sinä, että siihen on syynsä, että adoptioprosessi on olemassa? Kuka tahansa ei voi adoptoida, ei kaikista ole siihen.

Ja ymmärrätkö, että kaikkia lapsia ei voi adoptoida? Lapsilla, vaikka asuvatkin orpokodeissa, saattaa olla vanhemmat, jotka eivät halua luovuttaa lastaan adoptioon siinä toivossa, että saavat elämänsä järjestykseen ja lapset itselleen takaisin.

Olen itse vieraillut useissa kehitysmaiden orpokodeissa. Se on kamalaa ja julmaa, mutta siellä on lapsia, jotka ovat jo isojakin ja yhä odottavat, että äiti saa haalittua omaisuutta niin paljon kasaan, että itse kykenee ottamaan lapsensa takaisin.

Ja ihan varmasti siellä on paljon ihan oikeasti orpojakin lapsia. Jotka eivät pääse omassa maassaan perheisiin ja jotka olisivat siinä mielessä vaipaita kansainväliseen adoptioon. Adoptiobyrokratia on vain hidasta. Usko pois, tiedän sen, olen 3 kertaa odottanut prosessin päättymistä ja se on tuskastuttavaa. (Minulla on siis 3 adoptiolasta). Keksi sinä jokin hyvä ratkaisu, millä byrokratian rattaat saadaan pyörimään jouhevammin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rva B.:
TÄRKEIn syy on kuitenkin ettei lasta oteta sen vuoksi,e ttä hänet halutaan pelastaa.
Tämä ihan siitä syystä, että silloin syntyy myös oletus siitä, että lapsen täytyisi olla kiitollisuuden velassa ja kiitollinen tästä pelastuksestaan.
Sellainen motivaatio kun EI KANNA vaikeitten aikojen ylitse.

Toivoopi B

Hyvin kiteytetty!

Yhteistyössä