ADHD+Tourette?

Moi!

Onko muiden lapsilla tätä yhdistelmää. Meillä 6,5v eskarilainen ja uunituoreet diagnoosit. Pää ihan pyörällä ja vertaistukea vailla....
Jos siis perheestäsi löytyy näillä diagnooseilla varustettu lapsonen niin olisi mukava vaihtaa kuulumisia.
 
Joo näinhän nuo kaikki ja osittain kai menevät päällekkäin toistensa kanssa. Itse olen vaan jotenkin enemmän huolissani tuosta touretesta kuin adhd:sta, en tiedä miksi. Olisi kiva kuulla miten muiden vastaavanlaisilla muksuilla on koulu sujunut jne. Nämäkin asiat pitäisi tässä piakkoin päättää.
 
No mä selvisin ADHD:n kanssa 3-kymppiseksi, ennen kun kukaan tajus, mistä jatkuva säätö johtuu.
POika on 9v ja opettaja ei näe hänessä ADHD-piirteitä. Mä uskon, että mäkään en ilman omaa diagnoosia näkis niitä, mutta koska näen pojassa niin täysin itseni, halusin sille tertit. Psykologinm ja erityisopettajan mukaan selvät piirteet on.
Pelkän oireyhtymän nimen perusteella on paha sanoa mitään, kun esim. se vaikuttaa paljon onko enemmän hyperi vai inattentiivinen.
Koulu menis muuten pojalla hyvin, mutta kun se ei saa tehtyä mitään, mihin ei ole motivaatiota ja koulussa nyt harvoin jaksetaan motivoida, eli kertoa miksi jotain pitäis tehdä. Oppimisvaikeujksia ei ole; joulunäytelmän vuorosanat poika oppi ekoissa harjoituksissa ja opettajaa turhauttaa, kun kertotaulua se ei opi lainkaan...ei ole keksiny yhtään syytä opetella se (kuten en minäkään aikoinani...) :saint:
 

Yhteistyössä