ADHD lasten vanhempia?

Jos joku puhui ADHD lapsista minulle 5v sitten mietin mielessäni että se on vaan hienompi sana vapaasti kasvatetuille lapsille jotka eivät tiedä mitä kuri on.... no sainpa syödä sanani... 10v poikani on kärsinyt keskittymisvaikeuksista ekalta luokalta asti ja nyt päätimme että hän käy 3-luokan uudestaan kun on niin muita jäljessä. Läksyjen teko meillä kestää n 2-4h päivässä, suurimman osan ajasta vie kiukuttelut: "en osaa tota" "mä en halua" "mä en ymmärrä"....kirjat lentää, kirosanat ja tavarat (on jopa rikkonut tahallaan lampun ja muuta tavaraa kun ei jaksa keskittyä). Koulussa sama härdelli. Lopulta minut otettiin yksityislääkärissä todesta(julkisella puolella vaan syytettiin että kaikki johtuu siitä että olemme hänen isänsä kanssa eronneet), saimme lähetteen lapsipsykiatriselle polille ja nyt olemme siellä käyneet kerran. Psykiatri oli sekä opettajan lausunnosta että meidän puheista jo aika varma että on kyseessä ADHD ja huono itsetunto. Ensi kerralla keskustellaan lääkehoidon ja psykiatrisen hoidon tarpeellisuudesta. Nyt minua kiinnostaa miten teillä ADHDta on hoidettu ja onko lääke hoito auttanut? Meillä on myös toinen 4v nuorempi poika joka nyt meni eskariin, hänellä on ihan eri kiinnostus kuin esikoisella, nuorempi kirjoittelee ja lukee jo, esikoista ei siinä (eikä tosin nytkään) iässä vähempää voinut kiinnostaa.
 
heti sain vahvistusta että oikeilla jäljillä ollaan :) Onko niissä lääkkeissä sivuvaikutuksia? miten nopeasti käytön aloittamisen jälkeen vaikutus alkaa näkymään? anteeksi jos kysymykseni ovat hölmöjä, mutta nämä on ne asiat mitkä pyörii mielessä
 
Minuakin kiinnostaisi tietää lasten ad/hdsta. Vanhin poikani käy 2.luokkaa ja meillä on perheneuvolassa käynnit kesken että saadaan jokin selitys käyttäytymiselle ja alustavasti psykiatri sanoi sen olevan ad/hdta.
 
"vieras"
Concertan sivuvaikutuksia meillä on ollut ruokahalun väheneminen jopa niin ettei ole syönyt koulussa ollenkaan. Sitten hartioiden kipeytymistä ja siitä aiheutuvaa päänsärkyä on ollut. Joilakin unettomuutta mutta meillä nukkumaanmeno on vain siirtynyt tunnilla, ei kuitenkaan väsymystä päivällä.
 

Yhteistyössä