adhd lasten vanhempia tai aikuisia joilla on adhd

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
meillä nyt on sellainen tilanne että lapsella epäiltiin adhd,mutta tekivät testi ja diagnoosiksi tuli ihan joku muu.itse epäilen adhd:ta.

kotona lapsi roikkuu joka paikassa,käy vähän väliä selvittämässä jotakin asiaa ja poistuu ennen kuin kerkeää vastata,ruokapöydästä nousee vähän väliä,vieraita kun tulee niin alkaa sellainen riekkuminen ja hulabaloo,pitää olla siinä tilanteessa joka paikassa ja alkaa hyppimään pöydillä ja sohvilla.
vaikea keskittyä vaatteen pukemiseen,täytyy käydä vauhtimutka jossakin pukemisen välillä.

testeistä ei suoriutunut ikätason mukaan,ei tehnyt tehtäviä,jos meni vaikeaksi.silloin alkoi nukuttamaan,pää oli kipeä.

nukkumaan meno tai siis nukkumaan alkaminen on vaikeaa.yleensä menee tunti nukahtamiseen vaikka olisi aamulla herännyt aikaisin ja on selkeästi väsynyt.

oppimisvaikeutta on,keskittyminen on huonoa.

koulussa on kilteimmästä päästä ja keskittyy siellä jonkin verran.kotiin tulee niin tuntuu että lentää pitkin seiniä ja siihen on syynä se pinnistäminen koulussa(eskari)

en varmaan muistanut kaikkea tähän laittaa.

Meidän pojalla adhd. psykologit tutkivat ja testasivat ensin n. 5 eri kertaa (parin tunnin istunto kerrallaan) Jonka jälkeen psykiatri teki heidän,meidän ja opettajan lausunnoista diagnoosin. Adhd:täkin on niin monen eri asteista ja siitä on niin paljon eri variaatioita,et ei meikäläiset pulliaiset oli mitään diagnosoimaan mitään...Kyl meki oltiin ihan varmoja et ei pojalla sellasta ole ja sitten kun alettiin tutkimaan ja miettimään oireita,niin johan sieltä alkoi löytyä...

no mä oon epäillyt adhd:ta meidän pojalla pari vuótta, ikää nyt 5,5v lapsi on impulsiivinen, ei keskity em.pukemiseen(ei pysy paikallaan)ruokailu mahdotonta. kiusaa siskoaan jatkuvasti, juoksentelee ylettömästi(kielletty sisällä siskon ollessa hereillä koska siitä aiheutuu vaaratilanteita), ei kuuntele, karkailee(tai ainakin yrittää). kauppareissut on mahdottomia, pakko pitää koko ajan kädestä kiinni ja yleensä kantaa huutavana kainalossa pois kaupasta.

ulkona jos tietää että pitää kulkea autolle suoraan, se ei onnistu. 1,5vuotias pikku sisko keskittyy paremmin asioihin.

Niin jotta pointti tossa mun kirjoituksessa oli se, et jos se on oikeella lailla diagnosoitu ei-adhd:ksi,ni kyl se yleensä on niin...Mut jos vaan joku on sanonu,ilman kunnon tutkimista,niin silloin kannattaa tutkituttaa kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän pojalla adhd. psykologit tutkivat ja testasivat ensin n. 5 eri kertaa (parin tunnin istunto kerrallaan) Jonka jälkeen psykiatri teki heidän,meidän ja opettajan lausunnoista diagnoosin. Adhd:täkin on niin monen eri asteista ja siitä on niin paljon eri variaatioita,et ei meikäläiset pulliaiset oli mitään diagnosoimaan mitään...Kyl meki oltiin ihan varmoja et ei pojalla sellasta ole ja sitten kun alettiin tutkimaan ja miettimään oireita,niin johan sieltä alkoi löytyä...

minä olen kallistunut tuohon adhd:seen,mutta lääkäri pyörti sanansa ihan testin tuloksesta.lääkäri näki lasta 10 min ja edellisen kerran vuosi sitten.miten teillä meni testit?oliko ikätason mukaiset?

Yhteistyössä