ADHD-lääkitys Concerta, kenenkään lapsella käytössä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
Onko auttanut ADHD-oireisiin? Tarkotus omalla 12v pojalla huomenna lääkitys aloittaa, mutta iski paniikki, kun semmosta huumelääkettä joutuu lapselle antamaan... :(

Joo mä jotenkin pelästyin, kun lääkäri sitä kovasti suositteli ja kehui ja kertoi siitä paljon hyviä asioita. Tänään apteekissa kävin sitä ostamassa, niin apteekkari taas puhui kaikkee järkyttävää. Ensinnäkin et kuinka sitä on vaikee ees ostaa, kun siitä joutuu apteekkari tekeen kaikenmaailman selvityksiä siä et saa sitä myydä tms, ja sitten puhui kuinka on huumelääke ja aiheuttaa riippuvuutta jne. Aattelin et mihin olen ryhtymässä... :( Toisaalta pojan on pakko saada apua, niin vaikeita keskittymishäiriöitä on, et koulukin menee aivan pyllylleen, ja muutenkin käytös on aikalailla impulsiivista.

Joo mä jotenkin pelästyin, kun lääkäri sitä kovasti suositteli ja kehui ja kertoi siitä paljon hyviä asioita. Tänään apteekissa kävin sitä ostamassa, niin apteekkari taas puhui kaikkee järkyttävää. Ensinnäkin et kuinka sitä on vaikee ees ostaa, kun siitä joutuu apteekkari tekeen kaikenmaailman selvityksiä siä et saa sitä myydä tms, ja sitten puhui kuinka on huumelääke ja aiheuttaa riippuvuutta jne. Aattelin et mihin olen ryhtymässä... :( Toisaalta pojan on pakko saada apua, niin vaikeita keskittymishäiriöitä on, et koulukin menee aivan pyllylleen, ja muutenkin käytös on aikalailla impulsiivista.

Olipas ammattitaidoton farmaseutti! Concerta EHKÄISEE riippuvuuksia, jotka adhd-ihmisillä yleisiä!!! Ei mulla oo ollu muuta ku reseptin kaa apteekkiin, ota lääke ja painaa mieleen mihin apteekkiin resepti jäi.

concerta ei aiheuta riippuvuutta, se poistuu elimistöstä n. 12 tunnin kuluttua. omalla lapsellani oli käytössä 9-12vuotiaana jokapv.nyt ei enää tarvitse.
auttoi hyvin koulussa keskittymiseen ja muihin päivänajan askareihin.

resepti jää apteekkiin ja sitä ei saa kotiin, saat sitten uuden satsin taas apteekista kelakortin kera.
maksaa n. 35-40e purkki ja riittää n. kk. riippuu minkä vahvusta on, meillä oli 18mg ja 1tabu päivässä.

[QUOTE="vieras";26798194]concerta ei aiheuta riippuvuutta, se poistuu elimistöstä n. 12 tunnin kuluttua. omalla lapsellani oli käytössä 9-12vuotiaana jokapv.nyt ei enää tarvitse.
auttoi hyvin koulussa keskittymiseen ja muihin päivänajan askareihin.

resepti jää apteekkiin ja sitä ei saa kotiin, saat sitten uuden satsin taas apteekista kelakortin kera.
maksaa n. 35-40e purkki ja riittää n. kk. riippuu minkä vahvusta on, meillä oli 18mg ja 1tabu päivässä.[/QUOTE]

Meilläkin alkaa tuolla 18mg vahvuudella, voi olla että sitten nostetaan myöhemmin.

Nyt kuulemma kun on noi sähköset resptit käytössä niin lääkkeen haku on helpompaa, sen voi hakea mistä apteekista tahansa, ei tarvitse olla sama apteekki kuten paperireseptin kanssa kuulemma tarvitsee.

Mutta joo, vaikutti jotenkin muutenkin aika eukolta se farmaseutti, niidenkö tehtävä on pelotella oikeen tollain kaikesta... :( Kyselin jotain, ja jokaiseen sain aika negatiivisen vastauksen, en ainakaan mitään hyvää kuullut koko lääkkeestä, senpä takia sitten kaipaankin ihan kokemuksia elävästä elämästä.