Adhd/add epäily?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen ehkä löytänyt itselleni selityksen ainaiseen saamattomuuteeni ym..
adhd-testistä sain pisteitä yli 90 ja jos menee yli 70 niin 95% varmuudella se häiriö on.

Mitä kautta mun täytyy nyt hakeutua tutkimuksiin?

[QUOTE="hmm";27498511]Otappa yhteyttä teidän kunnan terveyskeskukseen/sairaalaan ja pyydä sitä kautta apua. Kylläpä ne siellä osaa ohjata oikeaan paikkaan :)[/QUOTE]

kysyin kyllä jo tksta mutta sain vastaukseksi, että tunne puolen asiat eivät kuulu yleislääkärille? kenelle sitten...

Eikös osanneet tuon paremmin auttaa? Ihme toimintaa nykyisin TK:ssa kyllä muutenkin ...
Voisit ottaa yhteyttä lähimpään sairaalaan ja kysyä sitä kautta. Eikö niillä siellä kuitenkin hoideta niitä "tunnepuolen"-asioita.. Eli rohkeasti vain sinne sitten yhteyttä. Neurologihan se antaa sinulle mahdolliset tutkimukset sekä lääkitykset :)

[QUOTE="hmm";27498680]Eikös osanneet tuon paremmin auttaa? Ihme toimintaa nykyisin TK:ssa kyllä muutenkin ...
Voisit ottaa yhteyttä lähimpään sairaalaan ja kysyä sitä kautta. Eikö niillä siellä kuitenkin hoideta niitä "tunnepuolen"-asioita.. Eli rohkeasti vain sinne sitten yhteyttä. Neurologihan se antaa sinulle mahdolliset tutkimukset sekä lääkitykset :)[/QUOTE]

Taidan soittaa huomenna sitten sairaalaan. kiitos sulle :)

[QUOTE="vieras ap";27498626]kysyin kyllä jo tksta mutta sain vastaukseksi, että tunne puolen asiat eivät kuulu yleislääkärille? kenelle sitten...[/QUOTE]Sitten otat yhteyttä paikalliseen "mielenterveyskeskukseen", (millä nimellä se teillä onkaan). Sitä kautta mä sain lähetteen tutkimuksiin. :)

Mullakin tää särähti vähän korvaan. Mistälähtien neurologiset häiriöt ovat olleet tunnepuolen asioita? :D

No onhan ne, vaikka kuulostaakin vähän hassulta. :D Neurologiset häiriöt vaikeuttavat esim empatian oppimista(lapsilla siis), sosiaalisia taitoja ja kaikkea siltä väliltä jotka sitten myöhemmällä iällä saattavat vaikeuttaa elämää joillakin alueilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;27499296:
No onhan ne, vaikka kuulostaakin vähän hassulta. :D Neurologiset häiriöt vaikeuttavat esim empatian oppimista(lapsilla siis), sosiaalisia taitoja ja kaikkea siltä väliltä jotka sitten myöhemmällä iällä saattavat vaikeuttaa elämää joillakin alueilla.

Mä kyllä liitän tuollaisen "tunnepuolen asiat"-kommentin hyvin vahvasti siihen, että sillä viitattaisiin mielenterveydellisiin ongelmiin. Ja siksi tuo kommentti on mielestäni vähintäänkin pökkelö nyt tähän paikkaan.

Ja mitä siihen aikuisen diagnosointiin tulee, niin mun on kyllä hyvin vaikea (oikeastaan mahdoton) nähdä sitä tunnepuolen asiana. Toki siinä on josakin määrin sitä tunnepuoltakin mukana, mutta en lähtisi misään nimessä lokeroimaan adhd/add-diagnoosia tunnepuolen asiaksi. Kyseessä on tarkkaavaisuus-, (ja ylivilkkaus) häirilö, eikä mikään tunne-elämän häiriö, joka ymmärtääkseni on asia sitten jo ihan erikseen.

Saa korjata, jos olen ymmärtänyt väärin.

Mä kyllä liitän tuollaisen "tunnepuolen asiat"-kommentin hyvin vahvasti siihen, että sillä viitattaisiin mielenterveydellisiin ongelmiin. Ja siksi tuo kommentti on mielestäni vähintäänkin pökkelö nyt tähän paikkaan.

Ja mitä siihen aikuisen diagnosointiin tulee, niin mun on kyllä hyvin vaikea (oikeastaan mahdoton) nähdä sitä tunnepuolen asiana. Toki siinä on josakin määrin sitä tunnepuoltakin mukana, mutta en lähtisi misään nimessä lokeroimaan adhd/add-diagnoosia tunnepuolen asiaksi. Kyseessä on tarkkaavaisuus-, (ja ylivilkkaus) häirilö, eikä mikään tunne-elämän häiriö, joka ymmärtääkseni on asia sitten jo ihan erikseen.

Saa korjata, jos olen ymmärtänyt väärin.

No joo, tökerö töksäytys oli kieltämättä. Mutta enivei, mä jotenkin näen kuitenkin noiden neurologistenkin asioiden yhteyden tuonne tunnepuolelle kuuluvaksi, joten siksi en ihmettele ettei sitä olla lokeroitu joksikin aivan muuksi. Tosin saattaahan sekin joskus tulevaisuudessa muuttuakin. :)

• Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="vieras";27498072]Olen ehkä löytänyt itselleni selityksen ainaiseen saamattomuuteeni ym..
adhd-testistä sain pisteitä yli 90 ja jos menee yli 70 niin 95% varmuudella se häiriö on.

Mitä kautta mun täytyy nyt hakeutua tutkimuksiin?[/QUOTE]

siis tiedät mutta et osaa ilmasta tunteistas! et ole!Se että poika kyselee ja menn muiden mukana ei tarkota että vajaa älynen se vaan tuli minuuun!!!!!!