Kiitos vastauksesta
Itse olen elämässäni aina ollut jonkinmoinen alisuoriutuja. Nyt olen siis jo aikuinen nainen. Olen syyttänyt itseäni lähinnä laiskuudesta ja motivaation ja kunnianhimon puutteesta. Lahjakas olen aina ollut koulussa ja pärjännyt hyvin vaikka kokeisiin ym lukeminen on aina jäänyt viime tippaan jos sitäkään. Olen ollut kiltti ja hiljainen lapsi, ns haaveilija. Aikuisena mies nimittää minua hajamieliseksi professoriksi. Vaikea tarttua asioihin, siivoaminen vaikeaa vaikka nautinkin siististä kodista. Ja yritänkin pitää järjestystä yllä vaikka hampaat irvessä, sillä olen huomannut että jos ympäristö epäjärjestyksessä niin asioiden hallinta vielä vaikeampaa.
Olen kotiäitinä ja siihen liittyvä kaaos ja meteli on välillä vaikeaa. Mutta aika kivasti homma kyllä pyörii, jos saan pidettyä tietyt rutiinit yllä. Olen huomannut että aikataulut ja rutiinit taitavat olla minulle tärkeämpiä kuin lapsille. Ja jos tuntuu että aikataulut menevät jo aamusta jostain syystä metsään niin homma karkaa helposti kokonaan käsistä.
Ihan ääritapaus en varmaan kuitenkaan ole, sillä ulospäin kuitenkin näyttää että asiat rullaavat ok, kaaos taitaa olla enemmänkin oman pääni sisässä.
Sitten vielä levottomuus vaivaa, joskus esim. vaikeaa opettaa lapsille rauhallisia ruokailuhetkiä, kun itse hotkin ruokani ja en yhtään ylimääräistä malttaisi istua pöydässä. Vaikka olen tietoisesti yrittänyt itsekin rauhoittua ruokailuhetkissä, niin ei olekaan ihan helppoa. Laskut ja muut maksan aina vähän myöhässä, kaikkilomakkeet ja paperit jäävät viime tippaan. Kuitenkin sen verran kiltti ja tunnollinen olen, että elämä hallinnassa, eikä suurempia riippuvuuksia tai mitään rahavaikeuksia ole. Lisäksi olen elämyshakuinen, tämä lähinnä näkyy siitä että tykkään reissata, tutustua uusiin paikkoihin, saada uusia visuaalisia ärsykkeitä. Mies valittaakin että miksi aina pitää olla menossa jonnekin, niin, en tiedä itsekään miksi?
Täsä vain pieni osa "oireistoa", jonka olen ajattelut että josko voisi liittyä ADD:hen, eikä vain siihen että olen se tyypillinen tyhmä, laiska, saamaton ja kömpelökin