add lapsi

Mun pojalle (kohta 15v) koulupsykologi anto diagnoosin add tällä viikolla, ongelmia ollu vauvasta asti, ja 8v annettiin diagnoosi visuomotorinen vaikeus, mut keväällä tehtiin laajat tutkimukset, ja oireet pahentuneet ja laajentuneet, Nyt alotti ylä-asteen ja ongelmia on koko ajan, puhuttiin lääkityksestä ja terapiasta jos auttaisivat tilannetta. Onko täällä muita add lapsia ja miten heillä menee?
 
JONSERED Karhunkantaja
Lääkitys SAATTAA auttaa, ei vain toimi yhtä hyvin inattentiiveilla, kuin hypereillä. Mutta jos toimivan lääkityksen löytää, siihen samaan syssyyn jos coachin tai kognitiivista psykoterapiaa saisi, olisi hyöty paras mahdollinen.

Tyttäreni on adhd/add-lapsi. Hänellä menee hyvin. =) Pieni luokka, ihana opettaja ja hänelle sopiva opetusmetodi, joka pakottaa osallistumaan ja olemaan tietoinen ympäristöstään, auttavat. Tyttö on nyt kuudennella.

Kuinka virallinen diagnoosi on? Hieman karsastan ajatusta, että noin vain heitetään add-diagnoosi kuitenkin vielä lapsuusiässä olevalle? Mutta jos on lääkärillä ollut käytettävissään esim. vanhat tutkimustulokset jne, saattaa olla, että on osannut niiden pohjalta osua oikeaan.
 
Mun poika on ollu erillainen jo 9kk alkaen, puhumaan rupesi 3 1/2v, kuivaksi oppi 5v, puheen ymmärrys ollu aina vaikeeta, Kaikki add- oireet on mun pojalla ja pakko tässä on jotain tehdä, kun koulu ei suju ja opettajat eivät tajua tilannetta, paitsi erityisopettajat.
 

Yhteistyössä