Absolutistimies, mistä sellaisen löytää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Selja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ei työ tekemällä lopu;26021329:
Tuska-festivaaleilta?

Mietinkin, että ehkäpä voisi alkaa käymään keikoilla vaikka en baareissa hirveästi käy. Kyllä sieltä kahvia kittaavat erottuu joukosta :)

Olen kyllä jo valmistautunut siihen, että elelen loppuikäni yksin. Tuntuu liki mahdottomalta ajatukselta löytää mies, joka on absolutisti, ateisti, vapaa ja vieläpä muuten sopivanlainen persoonaltaan.

Pärjään kyllä itseksenikin, viihdyn nahoissani yksinkin. Mutta kyllä kai se niin on, että jokainen kaipaa rakkautta osakseen...siispä jatkan haaveilua.

[QUOTE="vieras";26021346]Urheilun parista. Raitis lumilautailija löytyi hiihtohissistä. Nyt meillä on perhe ja omat lapset lumilautailee...[/QUOTE]

Niin, ehkäpä pitää alkaa miettimään harrastusten kautta. Sellaisia, jotka kiinnostavat minua ja missä olisi mahdollistta tavata samanhenkinen mies. Eli täytyy hetkeksi hylätä kansalaisopiston kankaankudonnan kurssit ja miettiä vaikkapa metallitöitä tms. :D

Onko muuten pakko olla ihan absolutisti, vai kelpaako myös harvoin ottava? Mulle tuli aikoinaan vastaan tollanen joka saattaa ottaa saunaoluen tai kaksi pari kertaa kuussa, mutta ei ikinä humalaan asti. Jos sen tyyppinen kelpaa, niin uskon että tarjonta laajenee aika lailla.

Ihminen joka on sekä ateisti että absolutisti kuulostaa sellaiselta oikein ääripäiden ihmiseltä, jonka kanssa eläminen voisi ehkä olla hankalaa, jos on kaikessa muussakin kovin ehdoton.

[QUOTE="Selja";26021446]Noihin AA-juttuihin sen verran, että kyllä meitä on muitakin alkoholitta eläviä kuin entisiä akoholisteja.[/QUOTE]

Toki, mutta jos haluaa tietää paikan mistä löytää absolutisteja niin tuo on yksi helpoimmista vaihtoehdoista. Tietty on sitten jotkut tiukemman linjan uskonnolliset yhteisöt joissa ainakin pitäisi olla absolutisti.

Mutta toisaalta, onko miehen pakko olla absolutisti? Eikö riitä harvoin alkoholia käyttävä kohtuukäyttäjä joka ei esim harrasta humalajuomista lain?

Alkuperäinen kirjoittaja Ei työ tekemällä lopu;26021471:
Onko muuten pakko olla ihan absolutisti, vai kelpaako myös harvoin ottava? Mulle tuli aikoinaan vastaan tollanen joka saattaa ottaa saunaoluen tai kaksi pari kertaa kuussa, mutta ei ikinä humalaan asti. Jos sen tyyppinen kelpaa, niin uskon että tarjonta laajenee aika lailla.

Ihminen joka on sekä ateisti että absolutisti kuulostaa sellaiselta oikein ääripäiden ihmiseltä, jonka kanssa eläminen voisi ehkä olla hankalaa, jos on kaikessa muussakin kovin ehdoton.

No, jos ihan tarkkoja ollaan, en kai itsekään ihan absolutisti ole. Olen juonut viimeisen vuoden aikana varmaankin yhden lasin viiniä ja kaksi kaljaa. Voisin ihan hyvin ajatella sellaista puoliskoa vierelleni , joka juo vain vähän ja harvoin.

En ole ajatellutkaan, että toden totta -absolutisti ateisti särähtää korvaan äkkiseltään aika jyrkältä ihmiseltä. Mutta ei sen niin tarvitse olla. Absolutisti ja ateisti voi olla ilman ääripään hihhuloinnin häivääkään. Minulle uskonnoton ja liki alkoholiton elämä vaan on kaikkein luontevin tapa elää. En pysty ajattelemaan yhteistä elämää saati seurustelua miehen kanssa, jonka peruspalikat rakentuvat aivan toisesta vinkkelistä kuin omani. Ja niin kai se on meillä kaikilla?

Ei kun hetkinen, kyllähän niitäkin pariskuntia on, joista toinen on eri uskontoa kuin toinen.

Yhteistyössä