absolutisteja?

  • Viestiketjun aloittaja anne-68
  • Ensimmäinen viesti
anne-68
Onko täällä muita äitejä jotka ovat valinneet absolutismin elämäänsä?Mä tein sen valinnan tossa viitisen vuotta sitten,enkä ole hetkeäkään ajatellut et olis ollut millään tavalla huono valinta.Mistään ei jää paitsi,päinvastoin kaikki mitä mahdollisesti aiheutuu on vaan hyvää.En ole mikään raittius tuputtaja,mut en vaan enää voi käsittää mitä joku juomisesta saa.Aikoinaan itsekin kävin joskus juhlimassa,mut en edes muista enää et minkä ihmeen vuoksi.Mahdanko olla ainoa "kummajainen"täällä?
 
anmaleol
Et ole ainoa; taalta loytyy yksi toinen, jolle ei vetta vakevammat maistu - ei ole koskaan maistunut! En ole elaissani ollut humalassa, koska en nae siina olotilasssa mitaan hohdokasta. Noin 10 vuotta sitten kavin discoissa jopa kolme kertaa viikossa -koko ilta tanssilattialla veden voimalla - ja hauskaa oli! En ole alkoholia vastaan, jos sita osataan juoda - ei ryypata. Vanha sanonta todella pitaa paikkansa, etta 'viina on viisasten juoma' - valitettavasti naita viisaita suomalaisia on tosi harvassa.
 
Molla
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.06.2005 klo 23:31 anne-68 kirjoitti:
Onko täällä muita äitejä jotka ovat valinneet absolutismin elämäänsä?Mä tein sen valinnan tossa viitisen vuotta sitten,enkä ole hetkeäkään ajatellut et olis ollut millään tavalla huono valinta.Mistään ei jää paitsi,päinvastoin kaikki mitä mahdollisesti aiheutuu on vaan hyvää.En ole mikään raittius tuputtaja,mut en vaan enää voi käsittää mitä joku juomisesta saa.Aikoinaan itsekin kävin joskus juhlimassa,mut en edes muista enää et minkä ihmeen vuoksi.Mahdanko olla ainoa "kummajainen"täällä?
Kelpaisinkohan minäkin tähän joukkoon?! Täysin absolutisti en ole eli saatan ottaa ryypyn miehen saunaoluesta, joka on yleensä ykköstä, mutta sen enempää en juo.
 
pennut
Täällä myös yksi; en vain tarvitse alkoholia.Hauskaa voi todellakin pitää selvinpäinkin.Ja muistaa ainakin tekemiset ja sanomiset seuraavanakin päivänä.Joskus nuorena olen kokeillut juomista muutaman kerran ja ei sovi minulle. :ashamed:
 
Moi kaikki!Juuri viimeviikonloppuna pihatalkoissa sain (jälleen kerran) kuulla,että "otatko sä koskaan mitään?"-ihan kun olisin eri planeetalta!Siitä vähän harmistuin ja napautinkin melko tiukkaan sävyyn,koska olen törmännyt tähän useinkin "juhliessani" naapureiden tai vieraampien ihmisten kanssa.Kerroin,että olen aikanani ottanut "peput olallekin" ja kenties joskus tulevaisuudessa otan saunaoluen tms,mutta nyt kun mulla on lapsia (s 97 ja 03) en ota tippaakaan.Mua se ei haittaa ja hauskaa pystyn pitämään siitä huolimatta ja mielestäni minulla on tähän oikeus!Toivottavasti te ette ole törmänneet tähän ilmiöön,että katsotaan kun spitaalista,kun ei ota mitään ja pitää tunnelmaa yllä ilman alkoholia.Kerran meille,ilman viinaa viihtyville,ELÄKÖÖN! =oD
 
En oo varsinaisesti absolutisti mut juon alkoholia vaan pari kertaa vuodessa ja silloinkin määrä on pieni, eli käytännössä lasi viiniä. En pidä humaltuneesta olotilasta, en itse asiassa oo koskaan pitänyt nuorempanakaan. Viini maistuu hyvälle ruuan kanssa silloin tällöin, mut käytännös sitäkin juodaan siis tosi harvoin.
 
yrttitarhurikatti
Löytyyhän meitä. Ei vaan oo mitään intressejä pään sekottamiseen millään päihteillä. Miksi tehdä elämästään vaikeampaa kun se on? Yhtään fiksua humalaista en oo koskaan tavannut, ärsyttäviä, agressiivisia ja rasittavia sitäkin enemmän.
 
Täällä kanssa vaikka en mä mikään totaali absolutisti ole. HUikan voin maistaa mieheltä välillä.
Aikoinaan minäkin kävin kapakoissa ja otin siellä ihan tarpeeksi. Josain vaiheessa vaan huomasin viihtyväni "radalla" aivan selvänä ja hauskaa oli silloin.

Totta tosiaan meitä jotka emme jua kohdellaan jossain ihan kuin eri planeetalta tulleita. Väkisin koitetaan tyrkyttää ja sitten "loukkaannutaan" kun ei kelpaa :LOL:

Tämä on minun valinta ja se siitä en kyllä millään lailla koita kontrolloida muiden juomista. Miksi siis minun juomattomuudesta tehdään niin iso numero ?
 
Vaimo-otus
Meillä molemmat olemme hyvin vähän alkoholia käyttäviaä saatamme juoda siiderin puoliksi mieheni kanssa saunan jälkeen , mutta siinäpä se sitten kaikki onkin.Kaapissa on jo kahden vuoden takaa viinapullo josta vain puolet juotu senkin joi suurimmaksi osakis meidän vappuna kylässä ollut pariskunta. Että ei meidän ostoksilla Alkoa pystyssä pidetä.
 
:whistle: en ole, sen verran olen perso viinille ruoan kanssa. En kuitenkaan tykkää olla hervottomassa kännissä, sellainen kevyt humala vielä menee.

Nyt olen tilapäisesti absolutisti kun olen raskaana, tosin tämän alkupahoinvoinnin jälkeen saatan ottaa lasillisen silloin tällöin JOS maistuu. Viime raskauden mukaan ei kuitenkaan maistu kovin, juuri korkeintaan lasillinen kerralla ja valkoviiniä. Mutta juuri tällä hetkellä en voi katsoakaan alkoholiin päin, heti alkaa tulla paha olo! :eek: :D
 
En varsinaisesti ole absolutisti, mutta hyvin vähän ja harvoin alkoholia tulee nautittua. Silloinkin normaalisti lasi tai kaks viiniä illallisen kera, joskus 1- olutta. Parikymppisenä tuli bailattua, joten ei todellakaan kiinnosta juoda itseään känniin.
 
Olen absolutisti ja antinikotinisti. Lopetin juomisen 20 vuotta sitten teini-ikäisenä. Alkoholi teki minulle riippuvaisuuden. En ole tarvinnut turruttamista, enkä ole kärsinyt siitä että en voi sekoittaa päätäni. Olen tasapainoinen ja onnellinen ihminen. Minulla on 3 lasta ja sain myös mahdollisuuden opiskella tutkintoni ilman häiriötekijöitä vimpan päälle. Lapseni eivät ole saaneet kärsiä elämänsä aikana alkoholin haitoista ja ongelmajuonnista. Tämä on suomalaista onnea parhaimmillaan varsinkin kun juhannus on ovella.
 
kotiäiti harmaana
lisäänpä minäkin itteni tälle listalle. =) mulle ei maistu viinit eikä muut juomat.olen vesilinjalla ja ihan vaan sen takia että en näe juomisessa/kännäämisessä mitään hohtoa. :/ usein silti törmää siihen mitä jo muutkin aiemmin oli kirjottanut eli kun kieltäydyt juomasta nii sua katotaan heti oudosti ja pitkään. :eek: ;)
 
kirsikka2
Nuorempana tuli otettua mutta en oo enää vuosiin ottanu enkä oo avioliiton aikana kännejä koskaan ottanu mä osaan nauttia ilman viinaakin ja enkä muutenkaan kun on lisäaineallergia viinit ei oikein sovi ja ei varsinkaan siiderit ja kaljasta en tykkääJouluna kun on glögiä keitelty joskus oon saattanu punaviiniä lorauttaa mutt enpä juuri sitäkään nyt oon kans raskaanakin.Ei mun kotona juuri vanhemmatkaan viinaa oo käyttäny siskon ylppäreissä ja vuosijuhlissa on skoolattu kuohuviiniä ja joskus saunakaljaa otettu mutt siinäpä se onkin.Samoten mies ei pahemmin läträile joskus on ollut firman saunailtoja tai on ollut oluella mut ei perskännejä pahemmin ottele muistabn kun oltiin 20 kymppisii ja alle sillon tuli otettua yhdessä ja kavereitten kanssa mutta ei meiän elämään enää semmonen kuulu. :wave: En ymmärrä semmosia ihmisiä jotka eivät voi nauttia ja pitää hauskaa ilman viinaakin.
 
No en ihan mutta melkein, saatan siis juoda onnittelumaljan tms, mutta en todellakaan niin paljon että päässä tuntuisi. Tänä vuonna olenkin jo kahdesti tuollaisen maljan kumonnut, sitä ennen olin pari vuotta täysin ilman alkoholipitoisia. Tupakalle sanon myös ei, mutta vieläkin tiukemmin.
 
Mua ei oikeen tuo alkoholi innosta. Eli kai sitä on raivoraitis sitte. Ehkä joku hyvä siideri saunassa menis, mutta ei oo ollu niin suurta tarvetta, että oisin kaupasta mukaan ottanu pulloa. Hyvin menee ilmanki.
 

Yhteistyössä