No kattelisitko sä vierestä vaan jos vaikka sossuperheistä tulevat vastasyntyneet tapettaisiin?Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;30109451:se että sinä pidät aborttia murhana, ei tarkoita että se on murha.
murha on laissa takoin määritelty teko, ja aborttia sieltä listasta et löydä, vaikka kuinka haluaisit.
murhan lisäksi on olemassa tappoja, kuolemantuottamuksia jne mut nekään, yllätys yllätys, ei pidä sisällään aborttia.
monen mielestä abortti on murha, mut monen mielestä taas ei, ja tästä aiheesta ei oikeasti koskaan tulla pääsemään yhteisymmärrykseen, pitää vaan löytää keino hyväksyä se tosiasia.
mun mielestä esim sinä, ja muut aborttia vastustavat saatte ihan rauhassa pitää oman mielipiteenne ja tehdä omat valintanne omassa elämässänne sen mielipiteenne mukaan.Kukaan ei tule teitä pakottamaan tekemään aborttia vastoin tahtoanne, joten voitte ihan rauhassa olla siinä suhteessa.
Oikein. Siis toteuttakaamme kaikki lakia, sillä se on jokaisen suoma OIKEUS.Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;30109451:se että sinä pidät aborttia murhana, ei tarkoita että se on murha.
murha on laissa takoin määritelty teko, ja aborttia sieltä listasta et löydä, vaikka kuinka haluaisit.
murhan lisäksi on olemassa tappoja, kuolemantuottamuksia jne mut nekään, yllätys yllätys, ei pidä sisällään aborttia.
monen mielestä abortti on murha, mut monen mielestä taas ei, ja tästä aiheesta ei oikeasti koskaan tulla pääsemään yhteisymmärrykseen, pitää vaan löytää keino hyväksyä se tosiasia.
mun mielestä esim sinä, ja muut aborttia vastustavat saatte ihan rauhassa pitää oman mielipiteenne ja tehdä omat valintanne omassa elämässänne sen mielipiteenne mukaan.Kukaan ei tule teitä pakottamaan tekemään aborttia vastoin tahtoanne, joten voitte ihan rauhassa olla siinä suhteessa.
myöskään moraali ei ole mikään kiveen hakattu totuus, sun moraalis on todennäköisesti kaukana mun moraalikäsityksestäni.Niin, että lakia totellaan sokeasti, ei voi ajatella itse, että onkohan se moraalisesti arveluttava laki?Voi, mikä typerä sokeus sentään.
maailman typerimm
Ja tuon lukaisemisen jälkeen voitkin sitten lukea suomen lakiopukset ja nyökkäillä hurjasti. Ei kannata koskaan tehdä muutoksia tai edes pohtia elämääsi muutoksia, sillä asiat ovat kirjoitetut jonnekin, niin se on oikein.
Terve järki on parempi kuin yksikään laki.No kun se ON jokaisen oikeus. Moralisoinnin hoitakoon jokainen omassa päässään. Eihän se nyt silti tarkoita, että jokaisen pitäisi hankkiutua raskaaksi vain päästäkseen aborttia tekemään
peesiNo kun se ON jokaisen oikeus. Moralisoinnin hoitakoon jokainen omassa päässään. Eihän se nyt silti tarkoita, että jokaisen pitäisi hankkiutua raskaaksi vain päästäkseen aborttia tekemään
Mitäs jos peesailisit mieluummin terveen järjen perään? Se olis sulle ihan paikallaanpeesi
Vai, että oikein töihinkin?Kyllä nyt täytyy sun tarinoistasi vain nostaa hattua.Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;30109534:voi perkele et harmittaa jo valmiiks ku huomenna pitää mennä töihin, eikä pääse jankutijankuti-jankkaamaan lisää.
:headwall:
Onhan se. Ja yleensä pistän muut hoitamaan ne likaisimmat asiat, niin tuo aborttiasiakin sopisi mulle eri hyvin. Kiits vinkist, kamu!Sinäkö määrittelet ainoan oikean terveen järjen? Onko oma mielipiteesi ainoa oikea jota kaikkien tulee kunnioittaa ja olla samaa mieltä?
Eikä. Just, kun pääsin oikein aborttien makuun ja onhan mulla siihen OIKEUS.Kompromissi? Jos vaikka yhden tyhmyydestä johtuvan abortin vois sallia, toisen tullessa pakkosterilisaatio abortin yhteyteen. Miltä tällainen ajatus kuulostaisi? Meneekö teillä missään raja, onko abortit oikein niin kauan kuin nainen niin haluaa? Niin monta kertaa kuin haluaa?
Johtuu varmaan siit, kun muutuin abortin vastustajasta puolustelijaksi, niin näin nyt vähän sattuu käymään.Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;30109577:et sit aiheessa viittiny pysyä?
Totta. Ihmisiä on liikaa ja siksi toivon myös, että sotia olisi mahdollisimman paljon ja köyhät kuolis nälkään.Puolesta, koska maailma on jo väärällään ei-toivottuja syntyneitä ja kodittomia lapsia. Liiallinen syntyvyys on monitahoinen ongelma.
Juurikin tälläisen fiksuuden toivon lyövän läpi!Tuo se vasta onkin moraalia. Hyvä hyvä!Totta. Ihmisiä on liikaa ja siksi toivon myös, että sotia olisi mahdollisimman paljon ja köyhät kuolis nälkään.