Aborttiketju, puolesta-vastaan

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;30109451:
se että sinä pidät aborttia murhana, ei tarkoita että se on murha.
murha on laissa takoin määritelty teko, ja aborttia sieltä listasta et löydä, vaikka kuinka haluaisit.
murhan lisäksi on olemassa tappoja, kuolemantuottamuksia jne mut nekään, yllätys yllätys, ei pidä sisällään aborttia.


monen mielestä abortti on murha, mut monen mielestä taas ei, ja tästä aiheesta ei oikeasti koskaan tulla pääsemään yhteisymmärrykseen, pitää vaan löytää keino hyväksyä se tosiasia.

mun mielestä esim sinä, ja muut aborttia vastustavat saatte ihan rauhassa pitää oman mielipiteenne ja tehdä omat valintanne omassa elämässänne sen mielipiteenne mukaan.Kukaan ei tule teitä pakottamaan tekemään aborttia vastoin tahtoanne, joten voitte ihan rauhassa olla siinä suhteessa.
No kattelisitko sä vierestä vaan jos vaikka sossuperheistä tulevat vastasyntyneet tapettaisiin?
Hyrisisit vaan että "juu jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mielipide on kuin p*rse jokaisella on oma, kaikki mielipiteet ovat yhtä arvokkaita jne"?
 
  • Tykkää
Reactions: -
"silli"
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;30109451:
se että sinä pidät aborttia murhana, ei tarkoita että se on murha.
murha on laissa takoin määritelty teko, ja aborttia sieltä listasta et löydä, vaikka kuinka haluaisit.
murhan lisäksi on olemassa tappoja, kuolemantuottamuksia jne mut nekään, yllätys yllätys, ei pidä sisällään aborttia.


monen mielestä abortti on murha, mut monen mielestä taas ei, ja tästä aiheesta ei oikeasti koskaan tulla pääsemään yhteisymmärrykseen, pitää vaan löytää keino hyväksyä se tosiasia.

mun mielestä esim sinä, ja muut aborttia vastustavat saatte ihan rauhassa pitää oman mielipiteenne ja tehdä omat valintanne omassa elämässänne sen mielipiteenne mukaan.Kukaan ei tule teitä pakottamaan tekemään aborttia vastoin tahtoanne, joten voitte ihan rauhassa olla siinä suhteessa.
Oikein. Siis toteuttakaamme kaikki lakia, sillä se on jokaisen suoma OIKEUS.
Nyt kaikki turhat moraaliset hölynpölyt pois päästä ja äkkiä raskautumaan ja abortoimaan, sillä se on sentään LAISSA. Hmph, mitä sitä nyt kyseenalaistamaan. Ei vittu mikä älynväläys, kerppulerttu! :D
 
  • Tykkää
Reactions: -
Niin, että lakia totellaan sokeasti, ei voi ajatella itse, että onkohan se moraalisesti arveluttava laki?Voi, mikä typerä sokeus sentään.
maailman typerimm

Ja tuon lukaisemisen jälkeen voitkin sitten lukea suomen lakiopukset ja nyökkäillä hurjasti. Ei kannata koskaan tehdä muutoksia tai edes pohtia elämääsi muutoksia, sillä asiat ovat kirjoitetut jonnekin, niin se on oikein.
myöskään moraali ei ole mikään kiveen hakattu totuus, sun moraalis on todennäköisesti kaukana mun moraalikäsityksestäni.

mä esim hyväksyn abortin, hyväksyisin myös eutanasian, mut en hyväksy et ihmisiä kohdellaan väärin.
En hyväksy et ihmisiä pakotetaan tekemään asioita jotka ovat heille syystä tai toisesta vahingollisia (esim sua en pakottaisi aborttiin, enkä toisaalta pakottaisi aborttia haluavaa jatkamaan raskautta )
hyväksyn erilaisuuden, antaisin homoille avio-oikeuden adoptio-oikeuden ja kaikki muutkin samat oikeudet kuin heteroille,
hyväksyn maahanmuuttajat, mut en hyväksy rikoksentekijöitä-oli ne sitten minkä maalaisia tahansa.

mun moraalini sanelee vain mun omia tekemisiäni, en arvostele muita sen perusteella, toivon vaan et jokainen elää elämänsä niin et pystyy elämään itsensä kanssa, sehän kai on tärkeintä elämässä?

olen myös pitänyt lapsen jonka isä häipyi kun kuuli raskaudesta, en oikeastaan edes harkinnut aborttia vaikka sitä yritettiin tyrkyttää muutamaltakin taholta, ja vaikka olen saanut kuulla olevani vaikka mikä sen takia et olen tehnyt isättömän lapsen, samoin kuin lapseni on saanut siitä kuulla, jopa opettajaltaan, en siltikään kadu sekunttiakaan siitä et päätin lapsen pitää.Ja tuskin katuu lapsenikaan.
mutta mulla oli hyvät tukiverkot, tosin ennen kun kenellekkään asiasta kerroin, tein päätöksen et vaikka kukaan ei auttais, mä pärjään sitten vaikka yksin, mut onneks näin ei käynyt.

ikävä kyllä olen vuosien saatossa oppinut et ihmiset joilla on kovin mustavalkoiset moraalikäsitykset, löytää aina sen moralisoinnin aiheen, ihan jokaisesta ihmisestä.
 
[QUOTE="silli";30109506]Oikein. Siis toteuttakaamme kaikki lakia, sillä se on jokaisen suoma OIKEUS.
Nyt kaikki turhat moraaliset hölynpölyt pois päästä ja äkkiä raskautumaan ja abortoimaan, sillä se on sentään LAISSA. Hmph, mitä sitä nyt kyseenalaistamaan. Ei vittu mikä älynväläys, kerppulerttu! :D[/QUOTE]

No kun se ON jokaisen oikeus. Moralisoinnin hoitakoon jokainen omassa päässään. Eihän se nyt silti tarkoita, että jokaisen pitäisi hankkiutua raskaaksi vain päästäkseen aborttia tekemään
 
  • Tykkää
Reactions: keppälerttu
[QUOTE="silli";30109529]Terve järki on parempi kuin yksikään laki.[/QUOTE]

Aivan. Käyttäköön jokainen sitä omaa tervettä järkeään kuten omalta kohdaltaan parhaaksi näkee. Ei jonkun toisen tervettä järkeä vaan omaa. Ja kyllähän se laki on jollain tavalla myös otettava huomioon. En mä voi ajaa autolla naapurin mopopojan päälle vain siksi että mun mielestä hänen ei ole fiksua päristellä ja pitää koko naapurustoa hereillä aamuöisin. Lain puitteissa en voi edes kopsauttaa turpaan vain siksi että mun mielestäni poika ansaitsee opetuksen.
 
[QUOTE="silli";30109545]Mitäs jos peesailisit mieluummin terveen järjen perään? Se olis sulle ihan paikallaan ;)[/QUOTE]

Sinäkö määrittelet ainoan oikean terveen järjen? Onko oma mielipiteesi ainoa oikea jota kaikkien tulee kunnioittaa ja olla samaa mieltä?
 
"silli"
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;30109534:
voi perkele et harmittaa jo valmiiks ku huomenna pitää mennä töihin, eikä pääse jankutijankuti-jankkaamaan lisää.

:headwall:
Vai, että oikein töihinkin?Kyllä nyt täytyy sun tarinoistasi vain nostaa hattua.

Minä olen työtön ja aion löhöperseillä koko kesän. Ainiin, kiitos, kun olet niin engelimäinen.
 
  • Tykkää
Reactions: -
Ggggg
Kompromissi? Jos vaikka yhden tyhmyydestä johtuvan abortin vois sallia, toisen tullessa pakkosterilisaatio abortin yhteyteen. Miltä tällainen ajatus kuulostaisi? Meneekö teillä missään raja, onko abortit oikein niin kauan kuin nainen niin haluaa? Niin monta kertaa kuin haluaa?
 
ikiuni
[QUOTE="silli";30109545]Mitäs jos peesailisit mieluummin terveen järjen perään? Se olis sulle ihan paikallaan ;)[/QUOTE]

Mulla on omat mielipiteet niin kuin muillakin. Peesaan jos olen samaa mieltä.
Ja miten niin olis mulle paikallaan?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ggggg
Niin ja lisään vielä, etten hyväksyis itelleni edes sitä yhtä aborttia, jos vahinko olisikin sattunut. En vaan vois elää itseni kanssa tietäen, että olen tapattanut elinkelpoisen ihmistaimen.
 
  • Tykkää
Reactions: -
[QUOTE="silli";30109559]Vai, että oikein töihinkin?Kyllä nyt täytyy sun tarinoistasi vain nostaa hattua.

Minä olen työtön ja aion löhöperseillä koko kesän. Ainiin, kiitos, kun olet niin engelimäinen.[/QUOTE]

et sit aiheessa viittiny pysyä?
 
"silli"
Kompromissi? Jos vaikka yhden tyhmyydestä johtuvan abortin vois sallia, toisen tullessa pakkosterilisaatio abortin yhteyteen. Miltä tällainen ajatus kuulostaisi? Meneekö teillä missään raja, onko abortit oikein niin kauan kuin nainen niin haluaa? Niin monta kertaa kuin haluaa?
Eikä. Just, kun pääsin oikein aborttien makuun ja onhan mulla siihen OIKEUS.


HUOM!Se on lakikirjassa.

Muutens, te ketkä syyttelette noita jeesustelijoita, niin arvostattekos yleensäkkin kirjoja enempi kuin tervettä järgeä?
 
On se jännä että jopa semmoinen tiedoton ja ymmärrystä vailla oleva kokonaisuus kuin ihmiskeho tunnistaa että nyt aletaan tehdä vauvaa, mutta perusmamma ÄO 100-120 miettii että mikä ihme siellä kohdussa on ekalla viikolla, oisko limaklöntti tai aladoobi?

****Tietovisa illan kunniaksi***
Viiden pisteen vihje, mikä tämä on?
Ensin munasarjassa on joku hitunen, joka kasvaa vaan. Se mokoma telakoituu 3.-4. päivänä hedelmöityksestä kohdun limakalvoon. Kaiken lisäksi se tokalla viikolla kehittää itselleen jonkun piuhakokonaisuuden joka vie virtaa ja ruokaa kantajastaan. Se iilimato alkaa silloin muodostaa verisolujakin itse, hyiiii!
Kolmannella viikolla hedelmöittymisestä se mato alkaa luoda oikein kunnolla itseään. Tulee ihoa, aivojen ja selkäytimen alkua, luu-ja lihaskudosta. Yäk.

Herää kysymys, mikä tämä kantajaansa kuppaava limalutrake on?

A) Loinen eli parasiitti. Kirput, lapamadot, malarialoisio? Aika näyttää tuleeko siitä esim.lapamato, sillä siinä vaiheessa siitä 20-metrisestä madosta ei voi maallikkobiologikaan erehtyä.
B) Kohtuun ja sitä kautta munasarjaan kulkeutunut lihanpala. Onko emättimeen kulkeutunut pala HK:n Blöötä? Oli niin tai näin, eiköhän se tule menkkojen mukana pois, jos ei munajohtimet ala jo hylkimään sitä. HK:n sinisessä ei tosin lihaa paljon ole, joten kaikki toivovat ettei kivuliasta vieraan lihan hylkimisreaktiota elimistössä tapahdu.
C) myooma, kysta, polyyppi tms. Kysta suurenee maksimissaan 5 sentin suuruiseksi, myoomat taasen 15-sentin kokoisiksi. Aika näyttää mikä siellä tursuaa.
D) vauva. Tässä vaiheessa tietovisan joukkueet alkavat kiivaan väittelyn, osa on teoriaa vastaan, osa ei.
Yhdessä sovitaan että aika näyttää mikä siellä kehittyy.

(20 vuoden päästä diagnoosi on varma. Se oli vauva, nykyisin aikuinen homo sapiens joka loisii sossun tuilla ja syö HK:n Blöötä.)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Owl ja -
mutu mutu
"Suomessa on vuodessa x kpl yhdyntöjä, joista seuraa y kpl raskauksia, joista z kpl on ei- toivottuja, joista seuraa n kpl abortteja.

Abortin kieltäminen ei vaikuta pätkääkään lukuihin xyz "

Kerro nyt mistä sä sen tiedät? Mistä tiedät ettei se laki vaikuttas niihin yhtään mitenkään? Onko jotain vikaa luetunymmärryksessä vai montako kertaa tätäkin pitää vielä selvittää? Jankutat sokeena sitä omaa totuutas, ja lopulta vielä että "eihän sulla oo edes mitään perusteluja" :D mites se pulun kans shakin peluu menikään...

"Se on murha sun mielestäsi mutta niin kauan kuin se lain mukaan ei ole murha, sinä voit pyyhkiä mielipiteellä takapuolesi. "

Osotat sanoman aina vaan oikeemmaks :D niin kauan kun kukaan ei kykene näyttään etteikö aborttikin ois ihmisen suunnitelmallista tappamista, on sekin MURHA, kuten sanakirjan yleismerkitys sen määrittää. Että pyyhi sinä vaan takapuoltas niillä lakikirjas sivvuilla.

"murha on laissa takoin määritelty teko,"

Kattele sitä sanakirjan 1. määritystä nyt vaan. Sitten perustelet todisteiden kera mikä kohta ei sopis aborttiin. Jäämme jälleen odottelemaan =)

"murhan lisäksi on olemassa tappoja, kuolemantuottamuksia jne mut nekään, yllätys yllätys, ei pidä sisällään aborttia."

Ei toki, yleensähän kun abortti on kylmän harkitusti suunniteltua.

"Se on jonkun työryhmän keskustelun tulos, ei yksittäisen ihmisen mielipide."

Se on siis jonkun pikku lainsäätöryhmän mielipide. Lait on katsos ihmisten säätämiä, ei mitään ylijumalaisia, muuttumattomia, perimmäisen totuuden ilmoituksia tms. :D edustuksellisessa demokratiassa tosiaan kansalta ei kysellä mitään yksittäisten lakien suhteen. Voit miettiä miksei aborttilainkaan muutoksesta koskaan uskallettu kansalta kysellä ;)

"Jos se lain mukaan olis murha, niin siit sais elinkautisen."

Voihan sitä olla muitakin laillisia murhia. Tai siihen osallistumista.

"Kymmenes vuodessa satatuhatta elinkautisvankia."

Joo, tottakai niitä tehtäs tasan yhtä paljo laittomana :D
 
  • Tykkää
Reactions: Owl

Yhteistyössä