abortti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fairy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Eikös papassa näy solumuutokset? Jotka sitten tutkitaan erikseen ja niistä sitten selviää jos on joku sukupuoli tauti.

Ei, sukupuolitaudit testataan eristä näytteestä (emättimen seinämästä otetusta tai virtsasta)

Mitä ne solumuutokset sitten tarkoittaa? Tuon käsityksen mä oon ainakin saanut että 2 voi tarkoittaa sukupuoli tautiakin.Jos sulla on papan tulos 1 niin ei.

No emättimen seinämästä otettava on varmaan juuri se irtosolunäyte eli papakoe. Ja kyllä, tulos 2 voi merkitä kondyloomaa, joka on sukupuolitauti. Tuo HPV voi sitten lisätä riskiä sille kohdunkaulansyövälle, jota varsinaisesti papalla poissuljetaan.
Mutta jotain klamydiaa, tippuria ja muita ei kyllä papasta näe.

Mä oon aina luullut että näkee *hyvä minä*
Miten tuon klamydian voi sitten nähdä? Näkyykö esim neuvolan pissatestissä, että on arvot kohollaan?

Erikseen ne pitää testata. Jos haluaa varmistaa, että ei ole sukupuolitauteja, täytyy siis nimenomaan mainita, että haluaa testata sukupuolitaudit. Ja lisäksi sitten jos haluaa myös hepatiitin ja hivin testata ja kupan testata, niin se täytyy ottaa verestä. (niin, tai kupan voi testata kyllä tietenkin haavaumasta, jota epäillään kupan aiheuttamaksi, mutta yleensä verestä)

Vastatkoon joku joka tietää nämä, mutta eiks klamydiatesti ronkita ihan tuolta alapäästä.. Joo, koska sehän taidetaan alkuraskaudessa ottaa. Tai ainakin multa otettiin ennen IVF-hoitoja. Ei sitä kai pissasta näe.

Alkuraskaudessa ei oteta rutiinina kuin nuo kuppa, hepatiitti ja hiv. Muut sukupuolitaudit ja niiden testaus on itsensä vastuulla. Klamydia voidaan testata virtsanäytteestä, mutta se tosiaan pitää nimenomaan pyytää testattavaksi, ja sen tekee labra, ei neuvola.

Kiitti tiedosta.Eräälle kaverilleni menin vaan möläyttämän että klamydia näkyy papassa, täällä kun sitä ei oteta neuvolassa.Pitääpä mainita ettei näykkään.

Kiitos teille.

Vastatkoon joku joka tietää nämä, mutta eiks klamydiatesti ronkita ihan tuolta alapäästä.. Joo, koska sehän taidetaan alkuraskaudessa ottaa. Tai ainakin multa otettiin ennen IVF-hoitoja. Ei sitä kai pissasta näe.

Alkuraskaudessa ei oteta rutiinina kuin nuo kuppa, hepatiitti ja hiv. Muut sukupuolitaudit ja niiden testaus on itsensä vastuulla. Klamydia voidaan testata virtsanäytteestä, mutta se tosiaan pitää nimenomaan pyytää testattavaksi, ja sen tekee labra, ei neuvola.
Ookoo

:flower:

sankkuli,
se oli käyny testeissä kuukausi sitten nykyisen likkansa kanssa.
kummallakin oli negatiiv.

oon kyllä testit ottamassa, mutta mielestäni niillä ei ole kiire, koska tuosta on noin vähän aikaa, kun ne on molemmat testannut itsensä.

ja ite olen tämän kundin kanssa seukannut aikoinani, silloin se ei johtanut kyllä seksiin. ehkä se johtu siitä ja me korvattiin se nyt sitten laivalla..
en tiedä enää.

ja tiedän sen myös ettei tämä tyyppi ole poistunut kuukauteen opistolta (jossa opiskelen) ja tuskin se siinä ajassa mitä se vko oli opistolla olisi kovin monen kanssa ehtinyt pettää.

oon vain niin hiton väsynyt. kun pitää valehdella ja kumminkin, oon nyt huomenna sen pillerin hakemassa.
pitäisi varmaan pyytää samalla e-pillerit.. ja ruveta tosiaan pitämään itsellä niitä kondomeja mukana vaikka on ihan varma ettei semmoisia rupea tekemään, mutta mistä sitä tietää kännipäissään.. en minä ainakaan olisi tiennyt ellen olisi herännyt sen vierestä ja oli se fiilis että se oli tapahtunut.
ei osaa selittää..

ja olen vain sitä kiroilevaa tyyppiä, anteeksi.
eli kun vitutus iskee niin kyllä tulee sanoja mutt sitten ei niin kovasti muuten.

Eikös tupakka-askin paperin/muovin rapistelu kuullosta ihan erilaiselta ku jortonkimuovin??

Alkuperäinen kirjoittaja fairy:
viikonloppuna laivalla olin suojaamattomassa yhdynnässä ja aamulla sain tietää ettei kundi käyttänyt kondomia. saamarin miehet! Olin kysynyt kundilta vielä kondomia. Ja se saamari oli vain rapistanut tupakka-askin sitä muovikäärettä. Oli sen kaveri mulle sitten paljastanut!!!
kuinka helposti täysi-ikäinen saa abortin ja mitä se maksaa? jos satun tulemaan raskaaksi, koska kun pääsen vasta huomenna ostamaan katumuspillerin ja sen tehosta silloin ei olla varmoja..

kun mietin mitä tehdä, jos tulen raskaaksi. ovulaatio on juuri meneillään.. (ainakin mensukalenterin mukaan...) vittu!
nyt pitää todellakin toivoa että olisin jännittänyt laivamatkaa niin paljon että ovulaatio olisi oikeasti ilman syytä myöhässä.

levittäkää;
Varoitusta muille;
katsokaa tarkkaan oikeasti jos se kundi ravisuttaa vain sitä perkeleen tupakka-askin muovia!!!!!

Yhteistyössä