abortti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fairy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja fairy:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Aika kypsymätöntä touhua!!! kai sen nyt tuntee onko kumia vai ei, siis oikeesti ei voi olla totta, että ei tajua tuollaista... niin ja sit on olemassa jälkiehkäisypillerit mitkä tarttis ottaa parin vuorokauden sisään viim. yhdynnästä!! Mene sukupuolitauti testeihin, klamydia, gc, yms. niin ja sitten kannattais aikuistua!!!

tajuatko sitä että mä tiedän ettei sillä ole sukupuolitauteja. oon tietänyt tämän henkilön jo monta vuotta!
kai vain en ole sanonut asiaa järkevällä tasolla.

ja vittu kävelisinkö mä murtuneella nilkalla 20 kilometriä lähempään puljuapteekkiin ostamaan katumuspillerin jotta vanhat mummeloidit saisi sydärin.. voi että kuinka siitä teidän tytöstäkin tuollainen on tullut...

minun ei ole tarvinnut harrastaa seksiä sellaisen kanssa jolla on ollut kondomi. kaksi kuukautta sitten erosin yhdestä jonka kanssa seurustelin kaksi vuotta ja kummatkin olivat siihen aikoihin neitsyitä. vitustako mä tiedän miltä kondomi tuntuu kun en ole sitä tarvinnut?

ja tämä seksi tapahtui peiton alla muiden ollessa hytissä nukkumassa. plus pimeä oli. vitustako mä silloin mitään näin?

ja olen 21v että jo aikuisuuden puolella pitäisi olla.

ehkä tämä joidenkin mielestä kuulostaa hysteeriseltä, mutta tiedän sen tyypin entisen. seurustelevat edelleen. syyllisyys painaa. petin ystävääni sen poikaystävän kanssa liiallisessa tuiskeessa.
nyt pitää valehdella. voi vittu. mä en tahdo olla tässä tilanteessa.

ja olen jo varannut itselleni vuotuisen papa-kokeen.

HUhhuh...

Mut asiasta kolmanteen: mitä toi papakoe tähän liittyy? Ja vuotuinen? 21-vuotiaalla?

Kun varmistut raskaudesta soitto terveyskeskukseen riittää sieltä saat ajan lääkäriin joka antaa lähetteen naisten polille. Tähän mennessä maksanut tk-maksun (kunnasta riippuen) naisten polilla tutkitaan tilanne ja sitten kun viikkoja vähän saat tapun jonka nielet ja kaksi mukaan nyt olet maksanut polimaksun 22? ja kahden päivän päästä ellet vuoda kun niagara laitat ne kaksi tapua itse emättimeen ja makaat pari tuntia paikoillaan ja raskaus keskeytyy. Vielä on lopputarkastus oliko se kahden viikon päästä polilla. eli 2*22?+1*tk maksu eli noin 54-66? välillä mitä on kunnan tk-maksu.
Voimia ja haleja
t. abortin tehnyt elokuussa

Alkuperäinen kirjoittaja fairy:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Aika kypsymätöntä touhua!!! kai sen nyt tuntee onko kumia vai ei, siis oikeesti ei voi olla totta, että ei tajua tuollaista... niin ja sit on olemassa jälkiehkäisypillerit mitkä tarttis ottaa parin vuorokauden sisään viim. yhdynnästä!! Mene sukupuolitauti testeihin, klamydia, gc, yms. niin ja sitten kannattais aikuistua!!!

tajuatko sitä että mä tiedän ettei sillä ole sukupuolitauteja. oon tietänyt tämän henkilön jo monta vuotta!
kai vain en ole sanonut asiaa järkevällä tasolla.

ja vittu kävelisinkö mä murtuneella nilkalla 20 kilometriä lähempään puljuapteekkiin ostamaan katumuspillerin jotta vanhat mummeloidit saisi sydärin.. voi että kuinka siitä teidän tytöstäkin tuollainen on tullut...

minun ei ole tarvinnut harrastaa seksiä sellaisen kanssa jolla on ollut kondomi. kaksi kuukautta sitten erosin yhdestä jonka kanssa seurustelin kaksi vuotta ja kummatkin olivat siihen aikoihin neitsyitä. vitustako mä tiedän miltä kondomi tuntuu kun en ole sitä tarvinnut?

ja tämä seksi tapahtui peiton alla muiden ollessa hytissä nukkumassa. plus pimeä oli. vitustako mä silloin mitään näin?

ja olen 21v että jo aikuisuuden puolella pitäisi olla.

ehkä tämä joidenkin mielestä kuulostaa hysteeriseltä, mutta tiedän sen tyypin entisen. seurustelevat edelleen. syyllisyys painaa. petin ystävääni sen poikaystävän kanssa liiallisessa tuiskeessa.
nyt pitää valehdella. voi vittu. mä en tahdo olla tässä tilanteessa.

ja olen jo varannut itselleni vuotuisen papa-kokeen.

ei sun tosiaan kannata murtuneella nilkalla kävellä mihinkään, mutta murtuneella nilkallakin voi soittaa jollekin, joka sen voi sieltä hakea.

ja hyi vittu, kuka nussii pienessä kopissa, jossa vielä muita ihmisiä, yök..

ja tiedät tän jätkän koska seurustelee sun kaverin kanssa? miten se liittyy siihen, ettei voi olla tauteja, tuskin olit sen tyypin ensimmäinen syrjähyppy.

milloin papa kokeesi on? jos olet sen jo varannut, niinn varaa saman tien uusi. hiv:llä, kuten sukupuolitaudeillakin on itämisaika, joskus jopa puoli vuotta. suositeltavaa on odottaa ainakin 3 kuukautta, ennen kuin menet testeihin saadaksesi varman tuloksen.

abortin hinnasta:
lääkkeellinen keskeytys maksaa 22e + 22e + 22e (ensimmäinen lääkärikäynti, jossa lääkäri kirjoittaa suostumuksensa abortille + toinen poliklinikkakäynti, jossa keskeytystabletit luovutetaan, kolmas käynti on jälkitarkastus, jossa verikokeella selvitetään, että raskaushormoni on laskenut normaalisti.)
anestesiassa tehtävä kaavinta suoritetaan päiväkirurgisessa yksikössä, maksaa siis 72e + 22e (toimenpide + jälkitarkastus)

molemmat kokeneena suosittelen lämpimästi jälkimmäistä vaihtoehtoa, jos vahinko on päässyt tapahtumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Viekas:
HUhhuh...

Mut asiasta kolmanteen: mitä toi papakoe tähän liittyy? Ja vuotuinen? 21-vuotiaalla?

Kertokaa mulle tämä?

Siis ihan oikeesti?? Papakokeella seulotaan kohdunkaulan syöpää - ei mitään sukupuolitautia... sukupuolitaudit voivat altistaa kohdunkaulansyövälle, mutta sehän on jo ihan toinen juttu.

Taitaa olla just sieltä tämäkin stoori.

oli niin paljon tota v.sanaa ettei kyllä kuulosta kovin aikuiselta!

just joo murtuneella nilkalla ollaan hillumassa mutta apteekkiin ei päästä(taksitkin on keksitty jos muuten ei pääse),ymmärtäähän sen nyt jokainen aikuinen ihminen että jos lasta ei halua pitää niin sitten hakee tavalla tai toisella ne ns.katumuspillerit! :headwall:

No huh huh! Täällä vaan pohditaan abortin hintaa eikä ollenkaan millainen toimenpide se oikeen on...hyvänen aika, siinähän tapetaan ihmisen alku! Ja oman uskomattoman suuren typeryyden takia. On kyllä TODELLA itsekästä jättää hakematta katumuspillereitä sen takia mitä ihmiset mahtaa ajatella...ja mä menisin mieluummin vaikka murtuneella jalalla hakemaan ne tabletit kun menisin tekemään abortin...siinä vasta vastuuttomuutensa näyttääkin. Kannattaa sitten tästä lähin todellakin ihan KATSOA onko suojaa päällä vai ei. Ton ikäisen pitäisi jo todella osata ajatella!

siis missä annetaan ne pilsut kotiin?
mun ainaki piti mennä sairaalaan 2 päivän päästä ja siellä annettiin loputkin pilsut. ja kotiin pääs vasta kun vuoto alkoi, muutama tunti meni

Alkuperäinen kirjoittaja Viekasta häiritsee:
HUhhuh...

Kertokaa mulle tämä?

Siis ihan oikeesti?? Papakokeella seulotaan kohdunkaulan syöpää - ei mitään sukupuolitautia... sukupuolitaudit voivat altistaa kohdunkaulansyövälle, mutta sehän on jo ihan toinen juttu.

Kyllä papa-kokeesta selviää solumuutokset eli myös yksi nykyään yleisimmistä sukupuolitaudeista; kondylooma (papilloomavirus)

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
HUhhuh...

Kertokaa mulle tämä?

Kyllä papa-kokeesta selviää solumuutokset eli myös yksi nykyään yleisimmistä sukupuolitaudeista; kondylooma (papilloomavirus)
papa-kokeesta EI selviä seksitaudit!!!!ainoastaan pelkät solumuutokset

Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
HUhhuh...

Kertokaa mulle tämä?

papa-kokeesta EI selviä seksitaudit!!!!ainoastaan pelkät solumuutokset
No mun solumuutos kertoi aikanaan, että mulla on kondylooma. Oli luokkaa 2 ja sitä sitten alettiin ihmettelee.

suositevet kyllä nuorillekin papassa käyntiä ihan vuosittain..kun seksielämän aloittaa niin siitä eteenpäin vuodenvälein. eräät taudit seulotaan papakokeessa niinkun kondylooma.

humalassa on helppo joutua huijatuksi,eikä sitä kumia tunne kun on kiima ja känni päällä. sukupuolitaudit kannattaa aina tarkistuttaa,sehän on ilmaistakin. itämisaika on muutamakuukausi klamydiassa. hivissä puolivuotta.

pirkanmaalla terkkarissa on tehty mulle keskeytys. lasku oli n.70 euroa. kaavinta tehtiin ja samanapäivänä kotio.

HUhhuh...

Kertokaa mulle tämä?

Ja papa-koe suositellaan vuosittaiseksi, aivan sille 21-vuotiaallekin. Papa-kokeen yhteydessä voi ottaa myös ne testit, niin ei tarvitse rampata monta kertaa gynellä. Olisikohan sitä tarkoittanut, että saa testit samalla kun on papa-koe???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös papassa näy solumuutokset? Jotka sitten tutkitaan erikseen ja niistä sitten selviää jos on joku sukupuoli tauti.

Ei, sukupuolitaudit testataan eristä näytteestä (emättimen seinämästä otetusta tai virtsasta)

Eikös papassa näy solumuutokset? Jotka sitten tutkitaan erikseen ja niistä sitten selviää jos on joku sukupuoli tauti.

Ei, sukupuolitaudit testataan eristä näytteestä (emättimen seinämästä otetusta tai virtsasta)

Mitä ne solumuutokset sitten tarkoittaa? Tuon käsityksen mä oon ainakin saanut että 2 voi tarkoittaa sukupuoli tautiakin.Jos sulla on papan tulos 1 niin ei.

Mitä ne solumuutokset sitten tarkoittaa? Tuon käsityksen mä oon ainakin saanut että 2 voi tarkoittaa sukupuoli tautiakin.Jos sulla on papan tulos 1 niin ei.

No emättimen seinämästä otettava on varmaan juuri se irtosolunäyte eli papakoe. Ja kyllä, tulos 2 voi merkitä kondyloomaa, joka on sukupuolitauti. Tuo HPV voi sitten lisätä riskiä sille kohdunkaulansyövälle, jota varsinaisesti papalla poissuljetaan.
Mutta jotain klamydiaa, tippuria ja muita ei kyllä papasta näe.

No emättimen seinämästä otettava on varmaan juuri se irtosolunäyte eli papakoe. Ja kyllä, tulos 2 voi merkitä kondyloomaa, joka on sukupuolitauti. Tuo HPV voi sitten lisätä riskiä sille kohdunkaulansyövälle, jota varsinaisesti papalla poissuljetaan.

Mä oon aina luullut että näkee *hyvä minä*
Miten tuon klamydian voi sitten nähdä? Näkyykö esim neuvolan pissatestissä, että on arvot kohollaan?

Niin niin, siis kondylooma ainoastaan nähdään, koska se on saman viruksen aiheuttama kuin papa-näytteestä tutkittava kohdunkaulansyövän merkit.

Muut sukupuolitaudit ei papa-kokeesta näy. Ne tehdään muilla testeillä, mutta ne voidaan ottaa samalla kertaa, kuin se papa-koekin, mutta ei ne lähde samassa purkissa labraan.

Mä oon aina luullut että näkee *hyvä minä*
Miten tuon klamydian voi sitten nähdä? Näkyykö esim neuvolan pissatestissä, että on arvot kohollaan?
Vastatkoon joku joka tietää nämä, mutta eiks klamydiatesti ronkita ihan tuolta alapäästä.. Joo, koska sehän taidetaan alkuraskaudessa ottaa. Tai ainakin multa otettiin ennen IVF-hoitoja. Ei sitä kai pissasta näe.

Yhteistyössä