Abortti vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ehh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos kerran naimisissa ja muutoin asiat ok, niin en näe syytä tehdä aborttia. Syy ei mielestäni ole se, että mies ei halua. Vaikka ehkäisy onkin käytössä, ei se ole 100%, joten raskaaksi tulo on mahdollista. Jos mies noin ehdoton, olisi laittanut putkensa poikki. Kantakoot vastuunsa.

[QUOTE="vieras";27569170]Jos kerran naimisissa ja muutoin asiat ok, niin en näe syytä tehdä aborttia. Syy ei mielestäni ole se, että mies ei halua. Vaikka ehkäisy onkin käytössä, ei se ole 100%, joten raskaaksi tulo on mahdollista. Jos mies noin ehdoton, olisi laittanut putkensa poikki. Kantakoot vastuunsa.[/QUOTE]

eilen kerroin asiasta, sanoi että ei halua lasta ja sillä selvä, eikä siitä keskusteltu sen enempää. Nyt mietin miten minä hänelle sanon, etten tee aborttia, koska minusta se on väärin. Kamalinta voisi olla se, että mies jättäisi ja lähtisi...

Vaikkei hän nyt haluaisi tätä lasta, niin on kuitenkin sanonut haluavansa lisää lapsia... en ihan ymmärrä miehen järjenjuoksua.

[QUOTE="anni";27569194]No jos olet valmis jäämään yh.ksi niin siitä vaan sitten.[/QUOTE]

pystyn elättämään lapset yksinkin. Mutta silti tulisi yhteishuoltajuus viikko-viikko systeemillä (jos tämä päättyisi eroon), koska mies rakastaa näitä jo olemassa olevia lapsiakin ihan äärettömän paljon.

[QUOTE="vieras";27569195]Johan sinä totesit ettet aborttia voi tehdä.
Ei siinä sitten ole paljoa vaihtoehtoja, onnea perheenlisäyksestä ja toivottavasti mies ei lähde lätkimään.[/QUOTE]

ei auta kuin toivoa... viikonloppuna lapset menee yökylään äidilleni, toivonmukan saamme silloin keskusteltua järkevästi tästä asiasta.

olihan tämä aikamoinen shokki.

Ettekö ole keskustelleet tuosta aiheesta koskaan? Itse olen miehelleni kertonut, etten luultavasti voisi aborttia tehdä, ja hän on asian hyväksynyt. Ei aborttiin voi ketään pakottaa, ja erokin on aika kohtuuton ratkaisu, silloin kun kyseessä siis vahinko.

Olen vakaasti sitä mieltä että nainen joka on miehensä vaatimuksista johtuen teettänyt itselleen abortin tulee jossain elämänvaiheessaan katkeroitumaan tästä tapahtumasta.

Jos mies on niin nuija että kiristää erolla tai jopa lähtee kun vaimo on tullut raskaaksi niin sellaisesta miehestä ei oikeasti olisikaan pitkäaikaiseen parisuhteeseen.

Voimia, viikonloppuun on vielä hurjan monta päivää....

[QUOTE="alma";27569237]Ettekö ole keskustelleet tuosta aiheesta koskaan? Itse olen miehelleni kertonut, etten luultavasti voisi aborttia tehdä, ja hän on asian hyväksynyt. Ei aborttiin voi ketään pakottaa, ja erokin on aika kohtuuton ratkaisu, silloin kun kyseessä siis vahinko.[/QUOTE]

ehkä olisi pitänyt kekustella tällaisesta asiasta aiemmin, kun ei sitä koskaan tiedä jos ehkäisy kuitenkin pettää.

Meillä molemmilla on varmasti tunteet aika sekaisin, koska olihan tämä aikamoinen yllätys! Jos miestäni yhtään tunnen, hän rakastaisi tätäkin lasta, kuten muitakin lapsiamme. Mutta loppupeleissä en voi tietää mitä mies asiasta oikeasti ajattelee...

Olen vakaasti sitä mieltä että nainen joka on miehensä vaatimuksista johtuen teettänyt itselleen abortin tulee jossain elämänvaiheessaan katkeroitumaan tästä tapahtumasta.

Jos mies on niin nuija että kiristää erolla tai jopa lähtee kun vaimo on tullut raskaaksi niin sellaisesta miehestä ei oikeasti olisikaan pitkäaikaiseen parisuhteeseen.

Voimia, viikonloppuun on vielä hurjan monta päivää....

en varmasti kestäisi sitä että mies alkaisi vaatia aborttia tai ottaa muuten eron. luulen että siinä tilanteessa näyttäsin miehelle ulko-ovea.

Miehellä on oikeus olla tahtomatta lasta. Minä en pystyisi vastoin miehen tahtoa saattamaan lasta maailmaan. Mä koen että lapsen täytyy olla molempien toivoma, koska musta olisi ihan kamalaa jos vauva jäisi ilman sitä isänrakkautta jota edelliset lapset isältään saavat.

Sinulla taas on oikeus olla tekemättä aborttia. Jos pidät lapsen niin miehen tehtävä on päättää haluaako jäädä perheeseen johon tulee vauva vai ottaako ero ja alkaa etäisäksi (tai maksaa ainakin elatusmaksut, jos ei halua olla lapsen kanssa tekemisissä).

en varmasti kestäisi sitä että mies alkaisi vaatia aborttia tai ottaa muuten eron. luulen että siinä tilanteessa näyttäsin miehelle ulko-ovea.

No tietenkin näytät siinä tilanteessa ulko-ovea! Ei kukaan saa tehdä puolestasi noin isoa päätöstä. Minusta teet oikein, kun pidät lapsen ja annat elämälle mahdollisuuden sekä lapsen sisaruksille suuren lahjan. Voimia!

Miehellä on oikeus olla tahtomatta lasta. Minä en pystyisi vastoin miehen tahtoa saattamaan lasta maailmaan. Mä koen että lapsen täytyy olla molempien toivoma, koska musta olisi ihan kamalaa jos vauva jäisi ilman sitä isänrakkautta jota edelliset lapset isältään saavat.

Tuleva vauva jää ilman (kotona edelleen asuvan) isän rakkautta, vaikka sisarukset sitä jo saavat? Ei kukaan itseään kunnioittava nainen voi olla naimisissa noin pösilön miehen kanssa.

Tiedät jo sydämessäsi ettet voi sellaista tehdä, joten ehdottomasti ei! Mies ei voi vaatia tuollaista, itse olisin kyllä todella loukkaantunut jos edes ehdottaisi. Minulla ainakin lapsi menee aina miehen edelle jos niikseen tulee ja useimmiten mies lopulta ymmärtää ja hyväksyy asian. Jos ei niin lapset ovat tärkeämpiä. Voimia ja jaksamista!

Täällä ihan sama juttu. Abortti ei tullut kysymykseenkään, joten nyt pohdimme ankarasti adoptioon antamisen ja lapsen pitämisen välillä... Nyt rv 20 menossa.

Tuleva vauva jää ilman (kotona edelleen asuvan) isän rakkautta, vaikka sisarukset sitä jo saavat? Ei kukaan itseään kunnioittava nainen voi olla naimisissa noin pösilön miehen kanssa.

Ei vaan jos isä päättää erota siksi että ei todella halua enää lasta niin saattaa myös haluta jäädä etäisemmäksi tälle lapselle, varsinkin jos päättää niin. Tottakai voi olla, Jos ei vaan kertakaikkiaan halua enää lasta niin tottakai miehellä on oikeus sitten olla olematta isä. Tottakai elatusvalvollisuus täytyy sitten hoitaa, mutta muuten ei tarvitse olla mitään.

Ja nyt kun tarkemmin ajattelen niin kyllähän se suhde voi myös kotona-asuvalle isälle jäädä vajaaksi lapseensa jota ei halunnut, vaikka kuinka yrittäisi toisin.

Mutta mä oonkin vähän omistuinen kun katson että kummallakin on yhtälainen oikeus päättää lapsista. Jos naisella on oikeus tehdä abortti halutessaan vaikka ehkäisy pettää niin isällä pitää olla oikeus olla kantamatta vastuutaan jos ehkäisy pettää.

• Tykkää
Reactions: Tepadj

Sinulla taas on oikeus olla tekemättä aborttia. Jos pidät lapsen niin miehen tehtävä on päättää haluaako jäädä perheeseen johon tulee vauva vai ottaako ero ja alkaa etäisäksi (tai maksaa ainakin elatusmaksut, jos ei halua olla lapsen kanssa tekemisissä).

Tai sitten se mies voisi tajuta, ettei elämässä voi aina kaikkea tietää etukäteen. Hänellä on jo herranjumala perhe vaimonsa kanssa, johon heille on nyt tulossa uusi vauva! Mies on aika helvetin pihalla, jos on valmis rikkomaan perheensä tai olla rakastamatta lastaan vain siksi, ettei hän juuri nyt olisi lisää lapsia halunnut!!!

Mutta mä oonkin vähän omistuinen kun katson että kummallakin on yhtälainen oikeus päättää lapsista. Jos naisella on oikeus tehdä abortti halutessaan vaikka ehkäisy pettää niin isällä pitää olla oikeus olla kantamatta vastuutaan jos ehkäisy pettää.

Aika erikoiset mielipiteet sinulla on joo.
Tärkeintä on kuitenkin se lapsi. Jos lapsi syntyy tähän maailmaan miehen vastustuksesta huolimatta niin miehen täytyy(täytyisi!) vaan koota itsenä, olla MIES ja ottaa vastuu lapsestaan sekä henkisesti että taloudellisesti.
Kun mies ja nainen harrastaa seksiä niin seurauksena voi olla raskaus ehkäisystä huolimatta, täytyy miehenkin se ymmärtää. Abortti ei ole ehkäisykeino.

• Tykkää
Reactions: Vauvailija
[QUOTE="Hese";27570498]Tai sitten se mies voisi tajuta, ettei elämässä voi aina kaikkea tietää etukäteen. Hänellä on jo herranjumala perhe vaimonsa kanssa, johon heille on nyt tulossa uusi vauva! Mies on aika helvetin pihalla, jos on valmis rikkomaan perheensä tai olla rakastamatta lastaan vain siksi, ettei hän juuri nyt olisi lisää lapsia halunnut!!![/QUOTE]

Tuo muuttaakin aika paljon. Multa oli jäänyt lukematta tuo kohta missä ap sanoo että ei halua juuri nyt mutta myöhemmin haluaisi.

No siinä tapauksessa nyt on turha kitistä. Vauva on nyt tulossa ja sillä siisti. En todella tuossa tapauksessa lähtisi aborttia tekemään vaan kyllä mies voi nyt sen vauvan ottaa vastaan minkä olisi sitten esim. vuoden päästä toivottanut tervetulleeksi.

Mutta siinä tilanteessa että miehen lapsiluku on täynnä ja missään nimessä ei enää lapsia haluaisi, niin pätee nuo mun aiemmat sanomiset.

Tuntuisi tosi oudolta, jos mies ottaisi eron sen takia, että rouva tulee raskaaksi vahingossa. Toisaalta sunkin pitää oikeasti kuunnella syitä, miksi mies ei halua pitää lasta. Miksi ei halua? Onko hänellä jotain terveydellisiä syitä tms? Puhukaa ne syyt läpi ja keskity kuuntelemaan ja ymmärtämään ja yrittäkää löytää niihin jotain ratkaisuja yhdessä.

Tuo muuttaakin aika paljon. Multa oli jäänyt lukematta tuo kohta missä ap sanoo että ei halua juuri nyt mutta myöhemmin haluaisi.

No siinä tapauksessa nyt on turha kitistä. Vauva on nyt tulossa ja sillä siisti. En todella tuossa tapauksessa lähtisi aborttia tekemään vaan kyllä mies voi nyt sen vauvan ottaa vastaan minkä olisi sitten esim. vuoden päästä toivottanut tervetulleeksi.

Mutta siinä tilanteessa että miehen lapsiluku on täynnä ja missään nimessä ei enää lapsia haluaisi, niin pätee nuo mun aiemmat sanomiset.

Juu, meinasinkin että ehkä et huomannut tuota pointtia.

Mielipiteesi asiasta on aika raaka, en tiedä oletko itse kokenut moista. Mikään ehkäisy ei ole 100 % ja olen itse saanut tuntea sen rajusti nahoissani.

Mutta toki ihmisen pitää saada määrätä itsestään ja omasta kehostaan, vaikka vahinko tapahtuisi. Eli en ketään pakottaisi olemaan isä tai äiti. Ap:n tilanne on eri, kun mies kuitenkin lisää lapsia haluaisi myöhemmin ja perhekin jo on.

• Tykkää
Reactions: newbie

Uusimmat

Yhteistyössä