Abortti on murha.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kätilö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kätilö"

Vieras
1. kuukausi

Äiti, olen vain noin 20cm pitkä, mutta minulla on kaikki elimet. Rakastan ääntäsi. Joka kerta kun kuulen sen, heiluttelen käsiäni ja jalkojani. Sydämesi syke on lempi unilauluni.

2. kuukausi

Äiti, tänään opin imemään peukaloani. Jos näkisit minut, voisit sanoa että olen selvästi vauva. En ole vielä kuitenkaan tarpeeksi iso selviytymään kotini ulkopuolella. Täällä on niin mukavaa ja lämmintä.

3. kuukausi

Arvaa mitä äiti! Minä olen tyttö! Toivottavasti se tekee sinut onnelliseksi. Haluan sinun olevan aina onnellinen. En tykkää siitä kun itket, kuulostat niin surulliselta. Se tekee minut surulliseksi myös ja itken kanssasi vaikket kuulekaan minua.

4. kuukausi

Äiti, hiukseni ovat alkaneet kasvamaan. Ne ovat melko lyhyet ja ohuet, mutta sitä kasvaa vielä paljon enemmän. Käytän paljon aikaani harjoittelemalla. Osaan kääntää päätäni ja heilutella sormiani ja varpaitani ja venytellä käsiäni ja jalkojani. Olen myöskin aika hyvä siinä.

5. kuukausi

Kävit taas lääkärillä. Äiti, hän valehteli sinulle. Hän sanoi etten ole vauva. Minä olen vauva, sinun vauvasi. Ajattelen ja tunnen. Äiti, mikä on abortti?

6. kuukausi

Kuulen taas sen lääkärin äänen. En pidä hänestä, hän vaikuttaa kylmältä ja sydämettömältä. Jotain tunkeutuu kotiini. Lääkäri kutsui sitä neulaksi. Äiti, mikä se on? Se polttaa! Laita hänet lopettamaan! En pääse karkuun siltä! Äiti! Auta minua!!

7. kuukausi

Äiti, olen kunnossa. Olen jumalan sylissä. Hän kertoi minulle abortista. Mikset sinä halunnut minua äiti?
Jokainen abortti on... Yksi pysäytetty sydän enemmän. Kaksi silmää lisää jotka eivät koskaan tule näkemään. Kaksi kättä lisää jotka eivät tule koskaan koskemaan. Kaksi jalkaa lisää jotka eivät koskaan tule juoksemaan. Yksi suu lisää joka ei tule koskaan puhumaan.

Ja jospa sitten vaihteeksi tietoa eikä valheellista höpöhöpöä:

1 kuukautta hedelmöittymisestä, eli 7. raskausviikko:
"Seitsemännen viikon alussa alkio on neljän viikon ikäinen. C-kirjaimen muotoisen alkion yhdessä päässä on pää ja toisessa häntä. Alkion pituutta on mahdotonta mitata samaan tapaan kuin syntyneen lapsen, sillä alkio on kippuralla eikä sillä vielä ole jalkoja"

2. kuukautta hedelmöittymisestä, eli 11. rv:
Tämän viikon alussa alkio on kahdeksan viikon ikäinen, ja koska kaikki rakenteet ovat nyt muodostuneet, alkiovaihe päättyy. Alkiosta on kasvanut sikiö. Aivot, jotka muodostuvat nyt kahdesta suuresta puolikkaasta, alkavat hieman saadan sikiön liikkeitä hallintaansa. Sikiön paino on 2,5-4 g ja pituus päästä peppuun (CRL): 33–41 mm.

http://www.vau.fi/raskaus/Raskausviikot/

Eli eipä nyt yritetä syyllistää ketään tekemällä alkiosta enempää kuin se onkaan. Se ei vilkuttele sieltä kenellekään, sillä ei ole siihen raajoja tai edes varsinaisia aivoja. Saati, että se miettisi siellä yhtään mitään.

(Ei en ole aborttia koskaan tehnyt, eli ei kolahtanut, mutta vähän nyt faktaa näihin juttuihin.)

Tämänkö jollotuksen pitäisi herättää jonkun sympatiat? Eiköhän kuka tahansa haluaisi tuollaisen itsekseen puhuvan hirviöloisen irti kehostaan mahdollisimman nopeasti.

Sikiö on kuukauden ikäisenä 20cm ja abortti tehdään seitsemännellä kuulla?

Sikiö ei myöskään ole sanonut tai ajatellut noita asioita.

Abortinvastaisuus on ihan ok, kunhan ymmärretään, ettei kaikki ajattele samalla tavalla. Tämäntyyppiset tarinat eivät myöskään kovin hyviä, parempi olisi pysyä faktoissa. Se vois koskettaa ihmisiä enemmän.

Ap:n kirjoitus oli koskettava fiktiokirjoitus. Itketti, kun luin sitä. Mutta olen siitä huolimatta sitä mieltä, että kuka tahansa saa tehdä abortin, mikäli siihen on hyvä syy. Syitä voi olla monia, eikä kenenkään pitäisi siitä toisia syyllistää. Raskauden keskeytys tehdään kuitenkin yleensä ennen kolmatta kuukautta, jolloin sikiö ei ole vielä kehittynyt paljon. Tai rakenneultran jälkeen.

Ei varmaan oo 20 senttiä pitkä ekalla kuulla, mutta ei kai se jutun pointti ollutkaan..?
Ei noita asiavirheitä tossa tullut juurikaan (jos ei ottanut tosissaan tota ajatustoiminnan kuvailua..) verrattuna abortin intohimoisten puolustajien argumentteihin, joiden mielestä meikäläisen vatsassa on jo viidettä kertaa pala jauhelihaa, sikanautaa tai katkarapua, mutta ei ainakaan ihmistä.

Isoimmat pointit on edelleen se, jos hengelliseen keskusteluun ei mennä, että ihmisoikeuksia ei voi rajata koskemaan tietyn ikäistä porukkaa, niin kuin nyt on tehty. Ikäraja kaikenlisäksi vaihtelee eri ihmisryhmien välillä. Se on vaan väärin, keinotekoista logiikkaa, joka on täysin epätasa-arvoista eikä noudata itsemääräämisperiaatetta niinkin isolla tasolla kuin oikeus elää. Kukin määrätköön omasta ruumistaan on tässä yhteydessä usein kuultu lause(väärinkäytettynä kuinkas muuten), joka on mielestäni tärkeä tavoite ja ainoa mahdollinen eettinen (oikea)vaihtoehto.

Olen aborttia vastaan mutta se on voitava tehdä jos tilanne on täysin mahdoton lapselle, etenkin silloin kun tiedetään että lapselle ei pystytä tarjoamaan turvallista, pysyvää ja rakastavaa kotia.

Nykyään vain aborttteja tehdään enempi siitä syystä että se on naisen oikeus päättää kehostaan - se on täyttä paskaa - eihän sillä ole mitään tekemistä raskaana olemisen kanssa, ei raskaus vie naiselta kehoa mihinkään! Raskaus vaan usein parantaa naisen oman kehon ja mielen tuntemista. Toinen liian usein vallalla oleva syy että ei ole vielä lapsen aika. Kummassakin tapauksessa olis kannattanut pitä joko housut jalassa tai sitten ehkäisy vaikka kaksinkertainen jos näistä syistä aborttia tehdään.

Abortti on ok vain silloin kun naisen terveys on vaarassa tai on liian vanha (yli 45) tai nuori alle 16 vuotias. 17 vuotias on taas biologisesti paras aika olla raskaana ja synnyttää ja hoitaa vauvaa. Etenkin jos lapselle ei voida suoda turvallista päihteetöntä raskausaikaa että lapsen voisi luovuttaa terveenä adoptioon niin näissä tapauksissa abortti on ok, mutta lapsen syntymä ei ole pois-suljettu.

Olen itse ollut viittä vaille tekemässä aborttia että tiedän ne tunteet, varsinkin se syyllisyys sillä koin että minä olin kokonaan syyllinen tapahtumiin kun en ollut ehkäisystä riittävän tarkka. Onneksi kuitenkin järki tuli päähän ja olemme nyt 3-kuisen pojan vanhempia. Elämä hymyilee.

Suomessa raskauden keskeytys saa tehdä sosiaalisista syistä rv 12 saakka, sen jälkeen pitää olla todella painava syy, esim. lapsen tai äidin terveys vaarassa. Eli raskauskuulla 7 ei tapeta ketään, 7 kuinen selviää jo hengissäkin.

[QUOTE="heluna";29212115]Olen itse ollut viittä vaille tekemässä aborttia että tiedän ne tunteet, varsinkin se syyllisyys sillä koin että minä olin kokonaan syyllinen tapahtumiin kun en ollut ehkäisystä riittävän tarkka.[/QUOTE]Älä oleta, että tiedät muiden tunteista, Monelle abortin jälkeen päällimmäinen tunne on valtava helpotus.

Juu, siinä estetään lasta syntymästä elävänä tähän kamalaan maailmaan. Ei voi mitään, mutta joskus parempi niin.

Joskus!? Mikähän se onnistumisprosentti tässä lapsen pelastusoperaatiossa sinun mielestäsi on?
Arvion tuosta prosentista voi aivan hyvin perustaa seuraavan kysymyksen vastaukseen. Kuinka moni niistä, joita ei tapettu samasta syystä kuin täällä nyt ihmisiä tapetaan, päätyy itse päättämään päivänsä siihen kyetessään?
Vetoan vielä elävien puolesta, että heidän halunsa jatkaa omaa elämäänsä otettaisiin huomioon. Tunnustettaisiin, että ne lapset, jotka ovat syntyneet samoihin olosuhteisiin, jotka "perustelevat" toisen tappamisen, selviytyvät ja haluavat jatkaa elämäänsä luonnolliseen kuolemaan asti.

[QUOTE="uskovainen";29212150]Joskus!? Mikähän se onnistumisprosentti tässä lapsen pelastusoperaatiossa sinun mielestäsi on?
Arvion tuosta prosentista voi aivan hyvin perustaa seuraavan kysymyksen vastaukseen. Kuinka moni niistä, joita ei tapettu samasta syystä kuin täällä nyt ihmisiä tapetaan, päätyy itse päättämään päivänsä siihen kyetessään?
Vetoan vielä elävien puolesta, että heidän halunsa jatkaa omaa elämäänsä otettaisiin huomioon. Tunnustettaisiin, että ne lapset, jotka ovat syntyneet samoihin olosuhteisiin, jotka "perustelevat" toisen tappamisen, selviytyvät ja haluavat jatkaa elämäänsä luonnolliseen kuolemaan asti.[/QUOTE]

En tiedä, mutta silti pysyn kannassani. Itsemurhaakaan en tuomitse, by the way.

[QUOTE="heluna";29212128]Suomessa raskauden keskeytys saa tehdä sosiaalisista syistä rv 12 saakka, sen jälkeen pitää olla todella painava syy, esim. lapsen tai äidin terveys vaarassa. Eli raskauskuulla 7 ei tapeta ketään, 7 kuinen selviää jo hengissäkin.[/QUOTE]

juu minäkin olin seitsenkuisena 1380g ja 40 cm pitkä. Enkä tarvinnut lisähappea vain keskoskaapissa olin

[QUOTE="uskovainen";29212069]Ei varmaan oo 20 senttiä pitkä ekalla kuulla, mutta ei kai se jutun pointti ollutkaan..?
Ei noita asiavirheitä tossa tullut juurikaan (jos ei ottanut tosissaan tota ajatustoiminnan kuvailua..) verrattuna abortin intohimoisten puolustajien argumentteihin, joiden mielestä meikäläisen vatsassa on jo viidettä kertaa pala jauhelihaa, sikanautaa tai katkarapua, mutta ei ainakaan ihmistä.

Isoimmat pointit on edelleen se, jos hengelliseen keskusteluun ei mennä, että ihmisoikeuksia ei voi rajata koskemaan tietyn ikäistä porukkaa, niin kuin nyt on tehty. Ikäraja kaikenlisäksi vaihtelee eri ihmisryhmien välillä. Se on vaan väärin, keinotekoista logiikkaa, joka on täysin epätasa-arvoista eikä noudata itsemääräämisperiaatetta niinkin isolla tasolla kuin oikeus elää. Kukin määrätköön omasta ruumistaan on tässä yhteydessä usein kuultu lause(väärinkäytettynä kuinkas muuten), joka on mielestäni tärkeä tavoite ja ainoa mahdollinen eettinen (oikea)vaihtoehto.[/QUOTE]

Ai ei??!! :D

[QUOTE="heluna";29212128]Suomessa raskauden keskeytys saa tehdä sosiaalisista syistä rv 12 saakka, sen jälkeen pitää olla todella painava syy, esim. lapsen tai äidin terveys vaarassa. Eli raskauskuulla 7 ei tapeta ketään, 7 kuinen selviää jo hengissäkin.[/QUOTE]

Raskauden keskeytys voidaan tehdä sosiaalisin syin Suomessa 20 + 0 raskausviikolle asti. Tarvitaan vain Valviran lupa.

Alkuperäinen kirjoittaja ylilääkäri;29212144:
Älä oleta, että tiedät muiden tunteista, Monelle abortin jälkeen päällimmäinen tunne on valtava helpotus.
Ei tasan ole! Monelle aborttia harkitsevalle tulee tunne, että abortti ratkaisisi kaikki ongelmat ja kun sen toteuttaisi, olo helpottuisi. Mutta SUURIMMALLE OSALLE tulee kuitenkin yllätyksenä syyllisyyden tunne, ehkä katumus ja suuri suru. Siitä huolimatta, vaikka päätös olisi ollut jollakin tapaa hyvin perusteltu. Monesti myös myöhemmin elämässä, kun lapsia sitten oikeasti hankitaan, niin voi ahdistaa tuo aiemmin koettu abortti.

[QUOTE="heluna";29212115]...kun tiedetään että lapselle ei pystytä tarjoamaan turvallista, pysyvää ja rakastavaa kotia.
[/QUOTE]

Ei mulla muuta, mutta ihan liikaa kriteerejä tuossa tai ainakin moniselitteisiä. Onhan nuo hyviä tavoitteita, mutta vanhempiahan niistä tulee vastuuttaa ei lapsia. Niin Jumala kuitenkin lopulta tekee.

[QUOTE="larissa";29212185]Ei tasan ole! Monelle aborttia harkitsevalle tulee tunne, että abortti ratkaisisi kaikki ongelmat ja kun sen toteuttaisi, olo helpottuisi. Mutta SUURIMMALLE OSALLE tulee kuitenkin yllätyksenä syyllisyyden tunne, ehkä katumus ja suuri suru. Siitä huolimatta, vaikka päätös olisi ollut jollakin tapaa hyvin perusteltu. Monesti myös myöhemmin elämässä, kun lapsia sitten oikeasti hankitaan, niin voi ahdistaa tuo aiemmin koettu abortti.[/QUOTE]

Mistä sinä tämän tiedät?

Yhteistyössä