Abortti ja oikeus lapsiin...

Nyt kun tuossa eräässä ketjussa hieman dumattiin Martinaa siitä, että on tehnyt abortin ja sai nyt lapsen...eikä siis joidenkin mielestä olisi ollut oikeutta saada lapsia enää kun on perskules mennyt abortinkin tekemään.

Niin kertokaa onko se todella nyt niin, että jos elämäntilanteesi on sellainen ettei lapsi voi siihen tulla ja päädyt aborttiin niin se on ollut elämässäsi se kohta jossa luovut mahdollisuudesta saada lapsi joskus myöhemmin ?

Siis meistä ei kukaan voi tietää miksi joku toinen tekee abortin ja miten paljon siihen asiaan tulee liittymään muitakin asioita....niin silti tullaan tuomitsemaan.
Vaikka mä olen kärsinyt lapsettomuudesta niin silti ei tulis tollaista mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:
Valitettavasti (?) me muut emme saa valita, ketkä saavat lapsia ja ketkä ei.
On varmasti tilanteita ja henkilöitä joiden kohdalla ajattelee ja joskus ehkä toivookin ettei ko henkilö saa lapsia. Mutta silloin ne syyt ovat varmasti aivan jotain muuta kuin se, että ko henkilö on joskus elämänsä varrella tehnyt abortin.

Lunatic
Tällä palstalla on porukka kuin jostain amish-kylästä suoraan.
Nainen on huono ja portto jos raskautuu ja vielä kehtaa keskeyttää, jo on röyhkeä lutka!!!
Tuskalla pitäs synnyttämän kun on haaransa levittäny.. on tämän palstan kanta. Siis suurenosan, ei minun.

Abortti on abortti ja perheen perustaminen on sitten taas ihan eri asia. Ei ne toisiinsa liity.

Tota tota, ihan se ja sama mikä se syy siihen abortiin on ollut niin silti on oikeus hankkia myöhemmin lapsia yksi tai vaikka useampikin. Aborttikin on oikeus!
Silti periaatteessa vastustan aborttia, mutta mun tehtävä ei ole moralisoida kenenkään valintoja vaikka pahalta tuntuukin monesti.

Mun mielestä menneet abortitkaan eivät ole syy etteikö joku ansaitsisi lapsia.

Se ettei joku ansaitse lapsia on esim. se että tyyppi on väkivaltainen vaikka puolisoaan kohtaan tai tunnekylmä tulevia vauvojaan kohtaan.

egt
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
aborttia ei pidä tuomita ennen kun tietää siihen syyt...
Todellakin, vaikka samaan hengen vetoon mä olen sitä mieltä etteivät ne syyt edes muille kuulu.
peesi, mutta silti olen tosi ONNELLINEN etten itse ole joutunut koskaan aborttia tekemään ja nämä neljä lastamme ovat erittäin toivottuja ja rakastettuja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ettekö muka tosiaan huomanneet martinan puhuneen monikossa kun tuosta kertoi?
Mitä merkitystä sillä on ? Meistä ei voi kukaan tietää missä tilanteessa tuo nainen on ollut, kun on noihin ratkaisuihin päätynyt. On saattanut olla vaikkapa 14v ja kukapa sanoo sen ikäiselle, että kyllä sun nyt tarvii kantaa vastuusi ja pitää vauva. Tai vaikkapa 22v on tyhmyyksissään hutiloinut ehkäisyn kanssa jne. On saattanut kokea ettei ole valmis äidiksi tms. Ne syyt kun eivät kuulu muille.
En sano, että mun mielestä abortti on hieno asia...vaan sitä et jokainen kantaa vastuun omista teoistaan, omalla tavallaan. Ei meidän muiden tarvitse murehtia miksi Martina on tehnyt kuten on tehnyt ja nyt sai lapsen siitä huolimatta.
Mä olen itse sitä mieltä, että jos harrastaa seksiä niin pitää tietää mahdolliset seuraamukset...mutta kun asiaa ajattelee pidemmälle niin ei kaikki ole aina niin yksinkertaista.
Meillä kenellä ei ole abortteja ollut elämänsä aikana niin olemme olleet siinä onnellisessa asemassa, että meille vauva on ollut tervetullut.

Kerran olen huomannut toivovani, ettei nainen onnistuisi tulemaan raskaaksi ihan heti.

Se oli silloin, kun ystäväni jätti ehkäisyn pois huvin vuoksi, hän halusi tietää miten nopsaan tulee raskaaksi. Hän raskautui heti. Teki sitten abortin, kun ei halunnut synnyttää kesävauvaa. Meni jokunen kuukausi ja pariskunta alkoi yrittämään talvivauvaa, jonka sitten saikin.

Se, että aikuinen, naimisissa oleva ihminen pelleili tuollaisella asialla, oli jo vähän liikaa :|

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Tällä palstalla on porukka kuin jostain amish-kylästä suoraan.
Nainen on huono ja portto jos raskautuu ja vielä kehtaa keskeyttää, jo on röyhkeä lutka!!!
Tuskalla pitäs synnyttämän kun on haaransa levittäny.. on tämän palstan kanta. Siis suurenosan, ei minun.

Abortti on abortti ja perheen perustaminen on sitten taas ihan eri asia. Ei ne toisiinsa liity mitenkään.
Missä on MN:n palstan TYKKÄÄN-nappi ??!!

Yhteistyössä