Abortti edessä. Onko muita kokeneita? Miten se tapahtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minävain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minävain"

Vieras
Eli mulla nyt hiukan harmillinen tilanne kun terveyden puolesta niin huono aika, juuri hetki sitten kolarin ajaneena, en nyt pysty lasta pitämään ja pitkän harkinnan jälkeen päädyin aborttiin sillä terveydentilani ei tätä salli ja lääkärikin sanoi että oma päätös se on, mutta riskejä olisi ja paljon. Tässä muutenkin vielä tilanteena se, että olen juuri hetki sitten eronnut tulen lapsen isästä joka tekee asiasta vielä vaikeamman.

E-pillerit siis petti ja kuukautisetkin tulivat vaikka raskaana olinkin ja nyt siis mennään viikoilla 9+4.

Keskiviikkona olen menossa lääkärille, ja haluaisin tietää miten asia tästä nyt etenee, jos on muita joilla on sama tilanne.
En myöskään kaipaa moralisointia, koska en halua leikkiä omalla tai lapsen terveydellä tässä tilanteessa. Muuten asia olisi täysin eri, jos raskausaika olisi riskitön.

Ja olen siihen päätynyt että mielummin haluan lääkkeellisen keskeytyksen kuin kaavinnan.

Olen kuullut, että kaikki raskaudet sinne 12 viikolle asti pystyy keskeyttämään lääkkeellisesti. Ja se on ilmeisesti myöskin lääkäreiden suosituskin. Jos raskaus kestänyt yli 9 viikkoa, niin se keskeytetään lääkkeellisesti sairaalassa, aiemmilla viikoilla voi tehdä kotikeskeytyksen ellei sitten halua mielummin sairaalassa olla. Ensin saa kaksi tablettia suun kautta jotka keskeyttää raskauden ja sitten päivän tai kahden päästä laitetaan emättimeen kohdunsuuta avaava tabletti ja sitten raskausmateriaali poistuu, kun kohdunsuu avautunut tarpeeksi. Tsemmpiä paljon, se on raskas kokemus!

Loppujenlopuksi kun noita tarinoita lukee pillerikeskytyksistä niin jotenkin ehkä sittenkin olen nyt enemmän kaavinnan puolella jos se tosissaan aiheuta sitä että olen sitten loppuelämäni ilman lapsia tämän jälkeen :/ Voiko lääkärille sanoa että tekisi sen jotenkin varovasti vai tehdäänkö se samalla periaatteella aina?

Eniten mua pelottaa lääkkeellisessä noi kivut..ja se oksentelu ja muu huonovointisuus kun pelkään oksentamista ihan yli kaiken. Ja olen lähdössä 9.5 ulkomaille niin kiva siellä sitten vuotaa verta koko matka muutenkin jos vuodot niin pitkälle kestää..

No minkäs sille mahtaa jos e-pillerit pettää ja tulee raskaaksi. En päättämällä päättänyt että nyt teen lapsen ja sitten mietin teenkö abortin. Jos viitsisit lukea edes jutun alusta loppuun niin ei tarvitsisi tulla itse tänne vinkumaan sen enempiä.

Sanoit että, söit e-pillereitä ja kuukautisetkin tuli, niin miten huomasit olevasi raskaana? Sori, ei varsinaisesti liity aloitukseen, mutta mietityttää vaan kun itsekkin syön e-pillereitä ja olen joskus vähän vainoharhainen..

Selvähän se sitten...kyllä se tuo kaavinta nyt sittenkin kuulostaa paremmalta vaihtoehdolta. En ehkä sitten itse kärsi niin paljon. Ei sille mitään voi ja pakko tää nyt on vaan tehdä..

Yhteistyössä