Pitää ajatella koko perhettä ja sen voimavaroja, ei vain äidin Itse tekisin abortin. Olisi liian suuri taakka meidän perheelle ;(Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:Kyllä mä sen tiedän, mutta millä oikeudella MINÄ voin päättää, ettet sairas ihminen ansaitsee elämää? Senkö takia että ajattelen itsekkäästi?Alkuperäinen kirjoittaja niin:no SINÄ sen just päätät. SINÄ sen synnyttäisit ja hoitaisitAlkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:Mun täytyy nyt hieman nolona sanoa, että en tiedä.
Toisaalta en tiedä jaksaisinko koko loppuelämäni hoitaa "vauvaa", mutta toisaalta mikä mikä olen päättämään kuka saa syntyä ja kuka ei.
Ei se reilua ole.
Totta kai voi vammautua synnytyksessä, mutta kromosomipoikkeamaa ei synnytyksestä kukaan voi saada. Ja Downistahan tässä nyt pouhuttiin.Alkuperäinen kirjoittaja Ruusa:On syntynyt myös ihan terveitä lapsia, vaikka vanhemmille on kerrottu, että syntyy vammainen lapsi. Ja voihan lapsi vammautua synnytyksessäkin.
Niinpä, mutta voihan vaikka puolet perheenjäsenistä loukkaantua vakavasti mm liikenneonnettomuudessa. Onhan sekin hirvittävän rankkaa muille, mutta senkö sitten kestäisi, kun valinnanvaraa ei olisi?Pitää ajatella koko perhettä ja sen voimavaroja, ei vain äidin Itse tekisin abortin. Olisi liian suuri taakka meidän perheelle ;(Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:Kyllä mä sen tiedän, mutta millä oikeudella MINÄ voin päättää, ettet sairas ihminen ansaitsee elämää? Senkö takia että ajattelen itsekkäästi?Alkuperäinen kirjoittaja niin:no SINÄ sen just päätät. SINÄ sen synnyttäisit ja hoitaisitAlkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:Mun täytyy nyt hieman nolona sanoa, että en tiedä.
Toisaalta en tiedä jaksaisinko koko loppuelämäni hoitaa "vauvaa", mutta toisaalta mikä mikä olen päättämään kuka saa syntyä ja kuka ei.
Ei se reilua ole.
Luulen että juurikin näin, se olisi vaan pakko kestää.Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:Niinpä, mutta voihan vaikka puolet perheenjäsenistä loukkaantua vakavasti mm liikenneonnettomuudessa. Onhan sekin hirvittävän rankkaa muille, mutta senkö sitten kestäisi, kun valinnanvaraa ei olisi?Pitää ajatella koko perhettä ja sen voimavaroja, ei vain äidin Itse tekisin abortin. Olisi liian suuri taakka meidän perheelle ;(Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:Kyllä mä sen tiedän, mutta millä oikeudella MINÄ voin päättää, ettet sairas ihminen ansaitsee elämää? Senkö takia että ajattelen itsekkäästi?Alkuperäinen kirjoittaja niin:no SINÄ sen just päätät. SINÄ sen synnyttäisit ja hoitaisitAlkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:Mun täytyy nyt hieman nolona sanoa, että en tiedä.
Ei se reilua ole.
Hei! Mua kiinnostaisi tietää tarkemmin, että mitä seulontoja tarkoitit, kun mä olen kans miettinyt, että mihin menen, kun en kuitenkaan tekisi aborttia. Oletko kuitenkin ollut kaikissa kunnan tarjoamissa ultrissa?Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:En. En osallistunut noihin seulontoihinkaan, että enpä olisi edes millään saanut sitä tietää.
Np-ultrassa voi sanoa, jos ei halua niskaturvotusta mitattavan. Näin me tehtiin, kun kuitenkin haluttiin ultraanAlkuperäinen kirjoittaja Ruusa:Hei! Mua kiinnostaisi tietää tarkemmin, että mitä seulontoja tarkoitit, kun mä olen kans miettinyt, että mihin menen, kun en kuitenkaan tekisi aborttia. Oletko kuitenkin ollut kaikissa kunnan tarjoamissa ultrissa?Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:En. En osallistunut noihin seulontoihinkaan, että enpä olisi edes millään saanut sitä tietää.
Kävin ultrissa, mutta kieltäydyin niskaturvotuksen mittaamisesta, enkä mennyt verikokeisiin.Alkuperäinen kirjoittaja Ruusa:Hei! Mua kiinnostaisi tietää tarkemmin, että mitä seulontoja tarkoitit, kun mä olen kans miettinyt, että mihin menen, kun en kuitenkaan tekisi aborttia. Oletko kuitenkin ollut kaikissa kunnan tarjoamissa ultrissa?Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:En. En osallistunut noihin seulontoihinkaan, että enpä olisi edes millään saanut sitä tietää.
Kiitos vastauksesta!Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:Kävin ultrissa, mutta kieltäydyin niskaturvotuksen mittaamisesta, enkä mennyt verikokeisiin.Alkuperäinen kirjoittaja Ruusa:Hei! Mua kiinnostaisi tietää tarkemmin, että mitä seulontoja tarkoitit, kun mä olen kans miettinyt, että mihin menen, kun en kuitenkaan tekisi aborttia. Oletko kuitenkin ollut kaikissa kunnan tarjoamissa ultrissa?Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:En. En osallistunut noihin seulontoihinkaan, että enpä olisi edes millään saanut sitä tietää.