Abortista... mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mehukatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mehukatti

Vieras
Mitä mieltä olette seuraavista syistä: Tein abortin rv 10+1 koska sekä minulla että miehelläni on alkoholiongelma ja olemme toisiamme kohtaan myös väkivaltaisia humalassa. Sairastan vakavaa masennusta enkä kokenut tässä elämäntilanteessa pystyväni äitiyteen. Myös parisuhteeni jatko on epävarmaa. Itselleni päätös oli todella vaikea mutta mielestäni ainoa oikea. Haluaisin kuulla myös muiden parisuhteessa aborttiin päätyneiden mietteitä ja kokemuksia.

Kyllä tuo päätös minusta vaikuttaa oikealta, ihan jo pelkästään lapsen fyysisen ja psyykkisen terveyden kannalta. Tämän lisäksi täytyy myös ottaa huomioon sinun ongelmasi.

Toivottavasti saatte apua ja joskus elämäntilanteen sellaiseen kuntoon, että lapsikin olisi tervetullut :hug:

Jokainen tekee ratkaisunsa sen mukaan mikä itselle on parasta.
Jos sä katsoit oikeaksi tuossa tilanteessa abortin tehdä, on se oikea päätös.
Muiden mielipiteillä ei ole väliä.

Ihan mielenkiinnosta...Onks tää sama mies, joka kaatoi sipsit sun päälle ja lähti toisen naisen matkaan?
Abortti tossa tilanteessa on vamasti ainoa oikea ratkaisu.

En hyväksy muilla kuin terveydellisillä, ns. kuolemanvakavilla syillä.

Ongelmaisten olisi syytä hakeutua hoitoon eikä surmata lapsiaan, jotta saa jatkaa epäterveitä elintapojaan.

Alkuperäinen kirjoittaja murha.:

Ongelmaisten olisi syytä hakeutua hoitoon eikä surmata lapsiaan, jotta saa jatkaa epäterveitä elintapojaan.

Miten niin surmata lapsiaan? Eihän tässä ketään lasta oo surmattu.

Alkuperäinen kirjoittaja cicero:

Sorge, mutta aborteissa tapetaan suunnitellusti syntymättömiä lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja totuus.:
Alkuperäinen kirjoittaja cicero:

Sorge, mutta aborteissa tapetaan suunnitellusti syntymättömiä lapsia.

mutta parempi näin, kuin alkoholiongelmaisen kasvattaa kohdussaan lastaa, joka kärsii äidin valinnoista.
abortti ainut oikea valinta näissä syissä!"

Se on vain mun mielipite eikä kannatta otta vakavasti. Mutta en mä hyväksy kans, mä olisin mennyt hoitoon, mutta en tekisi melkein 3lla kuulla abortia, ei oikeastaan muutenkin tekisi, vaan apua itselle sekä miehelle hakenut, koska kaikki vaikukset ja niistä selvittäminen vaan vahvista suhdetta ja tekee ihmisestä vahvempi kuin koskaan

En tuota ratkaisua hirveästi moralisoi, vaikka yleensä vastustankin aborttia. Tosin vaihtoehtona olisi myös ehkä ollut synnyttää lapsi ja antaa se adoptoitavaksi - jos olisi katsonut pystyvänsä olemaan ilman viinaa odotusajan.

Mä en itse ollut oikeasti alkoholiongelmainen vaikka elämäntavat hivenen huonot oli... Mies oli alkkis ja väkivaltaa suhteessa riitti. Tultuani raskaaksi jätin miehen ja aloitin uuden elämän. Elämä on nyt aivan ihanaa!

Mutta minä olen yksi tuhannesta. Ne 999 muuta naista jäävät huonoon suhteeseen tai ajautuvat uuteen huonoon suhteeseen, eivät lopeta alkoholinkäyttöä tai tupakointia eivätkä muutenkaan piittaa itsestään. Jos sinusta tuntui, että voimat eivät riittäneet, niin lapsen kannalta oli luultavasti parempi saada armollinen loppu ennen kun edes pääsi kunnolla alkuun (noilla viikoilla puhutaan kuitenkin hyvin kehittymättömästä sikiöstä). Eli vaikka sinä teit minusta erittäin väärin kun et saanut elämääsi kasaan, niin aborttipäätös oli mielestäni oikea. Aina ei jaksa, aina ei pysty, ja ainakin näin et pistänyt lasta kärsimään saamattomuudestasi.

Toivottavasti elämäsi on paremmalla mallilla nyt! Älä liikaa surkuttele mennyttä. Sitä ei enää pysty muuttamaan.

Mutta ap,sulle on hyväät neuvot.Ensiks se on hieno että ymmärrät että sulla alkoholi ongelmat,hieno asia :flower: ja toiseks,oletko mietinyt eroa? Ehkä mä sanoin ilkeästi,mut ne huonot tavat ovat tartuvia,jos sun mies alkoholisti,niin sulle on melkein mahdoton lopetta juominen jos toinen osapuoli tekee sen usein,koska itse olet sellaisessa tilassa.Mun mielestä jos haluat pelasta itseä,niin sun ehkä kannatta mietiä ero.

Ihan oikea päätös, oisin itse tehnyt saman.

Minä hyväksyn abortin oli "syitä tai ei". Mielestäni jos haluaa keskeyttää niin se on jo itsessään riittävä syy. Ei sitä tartte perustella kellekään tai mitenkään.
Nykyaikana kenenkään ei ole pakko lasta tehdä jos ei halua, piste. Muilla ei ole siihen motkottamista. Piste. Huutomerkki! :)

Samaa mieltä kun duunari.
Soluvaiheessa alkio ei ole mikään lapsi, ei ihminen, eikä sitä voi murhata.

Liikakansoittuminenhan se vasta tappaakin.... koko maapallon ja ihmiskunnan lopulta.

Mielestäni jokaisella, joka ei lasta halua, on oikeus aborttiin. Olosuhteilla ei ole väliä, vain sillä on haluaako lapsen vai ei.

Se, ettei halua lasta, on itse asiassa se kaikkein paras mahdollinen syy aborttiin.

Tsemppiä! Anna itsellesi aikaa surra, siten asia ei jää mieleen kummittelemaan.

Eli jos katsoo toisen ihmisen 'pelkäksi kasaksi soluja' joka häiristee omaa elämää miten tahansa, sen saa tappaa..

Jokaisella ihmisellä on iästä riippumatta oikeus elämäänsä jonkun muun haluamisten yli!

Yhteistyössä