Abortista (älä katso jos olet herkkä/lapsia on lähellä!)

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
itse en luultavasti tekisi ikinä aborttia, mutta en myöskään tuomitse niitä jotka tekevät.
onko mielestäsi parempi synnyttää lapsi ei toivottuna, huonoihin oloihin? jos säälit noita sikiöitä, miksi et sääli niitä lapsia jotka elävät ei rakastettuina ja ei toivottuina?

joskus vaan se abortti on paras ja ainoa oikea ratkaisu kaikille, niin surullista kuin se onkin.
:flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Mitä naurat siinä? Vakava aihe, vaikka kuvat olisivatkin kuinka feikattuja tahansa. :|
Toki on vakava aihe ja tuntuu ikävältä, kun itsekin on raskaana. Mutta jotenkin huvittaa aina vaan mustavalkoiset abortin vastustajat. Ei provoilu ja propaganda hyödytä ketään. Abortin saa lain mukaan tehdä eikä se lain mukaan ole murhaamista.
Ei niin, se ehkäisyvalistus pitäisi aloittaa vaan nuoremmille ja uusia säännöllisin väliajoin. Esim esim...
 
pööp
En katsonut kuvia, ei merkitse lainkaan se minkä kokoisia tai näköisiä ne alkiot tai sikiöt tai vauvat ovat, vikahan on AINA äidin päässä kun menee elämää tuhoamaan, ja vielä oman lapsensa elämän, oli se sitten syntymätön tai jo synnytetty. Kiitos ja mooi.
 
mama x 2
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
itse en luultavasti tekisi ikinä aborttia, mutta en myöskään tuomitse niitä jotka tekevät.
onko mielestäsi parempi synnyttää lapsi ei toivottuna, huonoihin oloihin? jos säälit noita sikiöitä, miksi et sääli niitä lapsia jotka elävät ei rakastettuina ja ei toivottuina?

joskus vaan se abortti on paras ja ainoa oikea ratkaisu kaikille, niin surullista kuin se onkin.
täysin samaa mieltä. ja hyvä lisä vielä tuo luultavasti,koska et voi tietää,ellet ole itse kokenut
 
Itse en tekisi aborttia mutta tuollaisten kuvien kanssa pelleily menee ihan hörhöilyn puolelle. JOS mulla mun keskenmenoissa rv9 ja 12 ois ton näköstä tavaraa tullu ni oisin varmaan saattanut vähän järkyttyä. Mutta kun ei tullut.

Harvinaisen tyhmä saa olla jos ja kun tuollasella mässäilee.
 
xx
Alkuperäinen kirjoittaja mama x 2:
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
itse en luultavasti tekisi ikinä aborttia, mutta en myöskään tuomitse niitä jotka tekevät.
onko mielestäsi parempi synnyttää lapsi ei toivottuna, huonoihin oloihin? jos säälit noita sikiöitä, miksi et sääli niitä lapsia jotka elävät ei rakastettuina ja ei toivottuina?

joskus vaan se abortti on paras ja ainoa oikea ratkaisu kaikille, niin surullista kuin se onkin.
täysin samaa mieltä. ja hyvä lisä vielä tuo luultavasti,koska et voi tietää,ellet ole itse kokenut
joo, "luultavasti", siksi että tässä elämän tilanteessa, näillä tiedoilla ja taidoilla en tekisi, mutta en myöskään voi luvata mitä elämä tuo tullessaan.

 
aikuinen
Alkuperäinen kirjoittaja pööp:
En katsonut kuvia, ei merkitse lainkaan se minkä kokoisia tai näköisiä ne alkiot tai sikiöt tai vauvat ovat, vikahan on AINA äidin päässä kun menee elämää tuhoamaan, ja vielä oman lapsensa elämän, oli se sitten syntymätön tai jo synnytetty. Kiitos ja mooi.
Sulla on vielä paljon opittavaa elämästä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ada:
Tai sitten niin fiksu, että ymmärtää olla synnyttämättä lasta huonoihin oloihin. Miksi abortin vastustajia kiinnostaa abortti niin kovasti, mutta ei kaikki ne miljoonat lapset jotka elää huonoissa oloissa?
 
,,,
Miksei voi antaa lasta adoptioon jos sitä ei itse halua. Paljon on ihmisiä jotka ei lapsia saa vaikka haluaisikin. Kyllä pitäisi sen verran kantaa vastuuta omista teoistaan.
 
Nobel
Alkuperäinen kirjoittaja Ada:
aivan ...yläkertaan vastaamaan..ei palstalaisille feikeille puoli jumalaa leikkiville paasaajille.
On jokaisen oma asia tekeekö abortin vai ei...ei oo mun mielestä kovin kaunista mällätä jatkuvasti perhe/lapsi palstalla tämmösillä provokatiivisillä kuvilla..tää linkki lähde kun ei ole ensi kertaa tapetilla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ada:
"Älkää tuomitko ettei teitäkin tuomittaisi", vai mitä se Jeesus sanoi. Itse en ole uskovainen, mutta alkaa väsyttää tämä rehaaminen tekojen vastaamisesta Jumalalle. Sitä monet uskovaiset luukuttaa, että Jumalalle ovat tilivelvollisia. tiedän monia, jotka eivät koe tarpeelliseksi pyytää pahoja tekojaan anteeksi niiltä, joille ovat tehneet väärin, ei tarvitse kun "Jumala antaa anteeksi".

Abortti ei ole ehkäisykeino, mutta valitettavasti joskus ainoa oikea vaihtoehto.
 
vieras
Miksei voi antaa lasta adoptioon jos sitä ei itse halua. Paljon on ihmisiä jotka ei lapsia saa vaikka haluaisikin. Kyllä pitäisi sen verran kantaa vastuuta omista teoistaan.
Koska nainen ei halua olla raskaana?
Sikiöllä ei ole edellytyksiä elämään äitinsä kohdun ulkopuolella?

Tolla perusteella kaikki adoptioa odottavat lapset olisivat olleet aborttiuhan alla.Niinhän ei toellakaan ole.
Vaihtoe ehdot on abortti tai alpsen pitäminen,ja vasta sen jälkeen tulee se adoptio.

Sinähän voit halutessasi alkaa tehtailemaan lapsia lapsettomille.
 
Kätilö
Kuvissa olevat sikiöt vastaavat silmämääräisesti 20-24 raskausviikon sikiöitä. Suomessa on mahdollista saada raskauden keskeytys 20 viikolle asti, mutta silloin tarvitaan terveydenhuollon oikeusturvakeskuksen lupa. Käytännössä nämä pitkäviikkoiset keskeytykset ovat yleensä sellaisia, että sikiössä on todettu niin vaikea sairaus/vika, että he olisivat syntymänsä jälkeen elinkyvyttömiä tai erittäin vaikeasti vammaisia. Tällöin raskaus keskeytetään käynnistämällä synnytys ennenaikaisesti ja äiti synnyttää lapsen alateitse.

Minulla on 15 vuoden kokemus raskauden keskeytyksistä, enkä ole koskaan imutyhjennyksen jälkeen nähnyt yhtään abortoidun sikiön raajaa tai muuta tunnistettavaa ruumiinosaa. Tuollaiset ruumiinosathan eivät edes tulisi läpi imykyretistä! Imutyhjennyksiä tehdään Suomessa max 12 raskausviikolle asti, joten sikiöthän eivät edes ole tuon kokoisia/noin kehittyneitä, mitä tuossa imukaavintasaaliskuvassa näytetään.

En ota kantaa raskauden keskeytyksien puolesta enkä vastaan, mutta sen sanon että tällaisten kuvien levittäminen on aika mautonta. Kuten myös voin pitkän ammittikokemukseni perusteella sanoa, että kyseiset kuvat ovat aika provokatiivisesti ja moraalittomastikin lavastettuja. Ei yhdessäkään "suuren maailman" sairaalassakaan tehdä päivittäin (tai edes viikoittain) niin montaa pitkäviikkoista keskeytystä, että sikiöitä riittäisi pinoiksi asti. Vertailun vuoksi voin kertoa, että työskentelin vuosia Lontoossa NHS:n suuressa sairaalssa ja siellä tehtiin pitkäviikkoisia keskeytyksiä noin 10 kpl:tta vuodessa.
 
heh
:D enpä ole vielä koskaan nähnyt jalkoja ja käsiä imussa :) Enkä vaikka olisi suodatin laitettu, et saadaan kerättyä talteen näytteeksi.. Bonsai kissojen kans menne kuva samaan kastiin .
 
Te asiantuntijat, kätilöt sun muut jotka olette olleet aborteissa mukana ja ootte sitä mieltä että viikolla 12 ei tule käsiä ja jalkoja imussa niin miksi sitten raskausajan ultrassa viikolla 12 (kun lapsi on siis 10 viikkoa vanha) näkyy kyllä sormetkin jo?

siis miten selitätte tämän?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rebecca80:
Te asiantuntijat, kätilöt sun muut jotka olette olleet aborteissa mukana ja ootte sitä mieltä että viikolla 12 ei tule käsiä ja jalkoja imussa niin miksi sitten raskausajan ultrassa viikolla 12 (kun lapsi on siis 10 viikkoa vanha) näkyy kyllä sormetkin jo?

siis miten selitätte tämän?
näkyy vai? mun muistaakseni siinä ekassa ultrassa ollut muuta kun sellainen "ufoa" muistuttava olento. ei mun sikiöt ole kyllä noin kehittyneitä silloin olleet. ovatkohan jotenkin jälkeenjäänneitä?
 
nih
Tämä ei vie ap sinun asiaa yhtään eteenpäin, se että laitat kuvia ja kauhistelet aborttia ei auta.
Abortti on monesti ainut vaihtoehto ja on lyhytnäköistä kieltää abortit, koska se aiheuttaisi äideille ja syntyville lapsille paljon pahaa oloa joita ei ole haluttu, ja yhteiskuntaan suuret paineet miten hoitaa ei toivotut lapset .
Abortinvastustajana panostaisin energiani nuorten ehkäisyvalistukseen ja olemassa olevien lasten(joilla ei ole kotia)hyvinvointiin esim.venäjällä. On keräyksiä missä näitä lapsia autetaan.
 

Yhteistyössä