Eiväthän nyt suinkaan kaikki kadu aborttejaan. Ja vaikka se jättäisi jälkensäkin, niin ei se tarkoita sitä, että katuisi päätöstään. Aborttihan on varsin oikea ratkaisu ollut jos sitä ei kadu. Minulle on tehty yksi abortti ja en minä sitä kadu, se oli oikea ratkaisu. Tokihan se silloin siinä hetkessä oli ajatuksissa, mutta unohtui myös nopeasti. Tietysti siitä jäi "jälki" siinä mielessä, että mulle on tehty se abortti.
Ja pakko vielä kommentoida tuohon matkusteluun. Minä olen matkustellut, ollut vaihdossa ja touhuillut vaikka mitä jännää ja nyt mulla on yksi lapsi. Mut ei mulla lapsen saaminen ja matkustelut kyllä mene samaan kategoriaan, en mä niitä vertaa tuolla tavalla. Hienoja asioita eri tavalla, en voisi ajatella toista parempana ja suoraan verrannollisena. Lapsi on yksi osa elämää, ei koko elämä, jos ymmärrät, mitä tarkoitan. Ja kaipaan edelleenkin muutakin kuin kotona oleskelua
Hassua, että kaiken pitäisi olla niin joko tai ilman harmaan sävyjä. Ei ole hyvä pyörittää koko elämäänsä vain yhden asian ympärillä. Olisi myös ahdistavaa ajatella, että koko aikaisempi elämäni ennen lasta muuttuisi merkityksettömäksi lapsen myötä. Ei se niin mene.