Aarg! Millä eroon banaanikärpäsistä? Valtava invaasio...

"vieras"
[QUOTE="Miimu";24467742]Laita esim. pilttipurkkiin etikkaa, hiukan sokeria ja muutama tippa tiskiainetta. Tähän ansaan mulla meni banaanikärpäset, vähään aikaan ei ole näkynyt :D[/QUOTE]

Ei toiminu meillä, muita vinkkejä?
 
Pastori Subutex
[QUOTE="Miimu";24467742]Laita esim. pilttipurkkiin etikkaa, hiukan sokeria ja muutama tippa tiskiainetta. Tähän ansaan mulla meni banaanikärpäset, vähään aikaan ei ole näkynyt :D[/QUOTE]vanha palstaämmien paskaohje joka ei toimi

lasin pohjalle jäänyt viskitilkkakin houkutteli enemmän niitä kuin tuo
 
"vieras"
Mistä ne tulee? Roskiksesta vai ovatko pesiytyneet kukkamultiin? Jälkimmäisessä tapauksessa mullan vaihto eikä saa kastella liian kosteaksi. Ekassa vaihtoehdossa siivoat koko roskiskaapin, peset seinät jne. ja pariin päivään et jätä mitään ruokaa sinne lojumaan vaan viet heti ulos. Jotain myrkkyä perään, jos ei auta?

Vitsit että on muuten helppo vierestä sanoa! Vähänkö olisin laiska noihin hommiin itse.
 
Pastori Subutex
[QUOTE="vieras";24467828]Mistä ne tulee? Roskiksesta vai ovatko pesiytyneet kukkamultiin? Jälkimmäisessä tapauksessa mullan vaihto eikä saa kastella liian kosteaksi. Ekassa vaihtoehdossa siivoat koko roskiskaapin, peset seinät jne. ja pariin päivään et jätä mitään ruokaa sinne lojumaan vaan viet heti ulos. Jotain myrkkyä perään, jos ei auta?

Vitsit että on muuten helppo vierestä sanoa! Vähänkö olisin laiska noihin hommiin itse.[/QUOTE]Siivoamatta jättäminen ja yleinen paskaisuus sen aiheuttaa. En ymmärrä miten ihmiset voivat elää paskan ja kärpästen keskellä vapaaehtoisesti.
 
[QUOTE="vieras";24467828]Mistä ne tulee? Roskiksesta vai ovatko pesiytyneet kukkamultiin? Jälkimmäisessä tapauksessa mullan vaihto eikä saa kastella liian kosteaksi. Ekassa vaihtoehdossa siivoat koko roskiskaapin, peset seinät jne. ja pariin päivään et jätä mitään ruokaa sinne lojumaan vaan viet heti ulos. Jotain myrkkyä perään, jos ei auta?

Vitsit että on muuten helppo vierestä sanoa! Vähänkö olisin laiska noihin hommiin itse.[/QUOTE]

Varmaan alunperin biojäteroskiksesta pääsivät röyhähtämään. Täytyy tosiaan tehdä kunnon puhdistus, vaikka ei tuo nyt mitenkään rempallaan nytkään ole. Myrkyn käyttöä välttelen viimeiseen asti.
 
"vieras"
jos viinilasin pohjalle on jäänyt pieni liru yön yli niin aamulla keittiöön mennessä lasista pölähtää oikea parvi banaanikärpäsiä. ite metsästelen niitä tarpeen tullen jättämällä pikkasen viiniä lasin pohjalle ja aamulla sitte hiippailen heittiöön myrkkypurkin kanssa ja suihkin lasissa majailevat pikku ilkimykset hengiltä :)
 
"typykkä"
meillä tulee omenoiden mukana pihalta! sitte ne menee roskikseen kahvin suodatinpussien ja muiden kosteuksien perässä. Kissanruokapurkit ja muut sellaset on extraa niitten mielestä. Kuivat ei kiinnosta. Joten pienennä roskapussit tai vie ne joka ikinen aamu ulos. Ei biojätteitä! (muutenkin se on turhaa, kun roskiskuskitkin sanoo että SAMAAN PAIKKAAN MENEVÄT, TURHA ERITELLÄ!!. Ja minä uskon sen suosiolla.
 
yyhoo
Ei ketään sattus tietämään kuinka nopeesti nuo niljakkeet lisääntyy? Eli jos tänään myrkytän ( ihan raidilla ), niin koska ne pitää myrkyttää uudestaan, ennen kun ehtivät tehä uutta?
 
HippuTAR
Jos niitä on paljon niin ei niihin paljo muu auta ku myrkyttää kämppä Raidilla. Sen jälkeen vie roskat joka päivä jonkin aikaa-
Meidän kunnassa on biojätteen polttolaitos johon biojätteet viedään, eivät siis ainakaan täälä päädy kaatopaikalle. Taitaa tuo kaatopaikalle vienti olla muutenkin urbaanilegendaa...
 
Ai eikö muunlaista siivoamista ole kuin pölyjen pyyhintä? Onneksi ei tarvitse asua teidän taloudessa. Veikkaan että löytyy wc-pöntöstä aikamoiset jarrutusjäljet.
Ei meillä lattioille mitään jätekasoja jätetä maatumaan tai jarrutusjälkiä pönttöön odottamaan joulusiivousta. Viikkosiivouksessa järjestetään tavarat, pyyhitään pinnat ja imuroidaan. Ei kai kukaan muu kuin todellisuudesta ja elämästä irtautunut päihde/mielenterveyspotilas paskojensa keskellä loju?
 
"..."
Meille noita kusipäitä tulee ulkoa taloyhtiön pensaista. Oon kiillottanut aina kämppääni ihan liiankin kanssa, ja roskat viedään joka päivä. Mut kun ovi on auki takapihalle, sieltä ne surraa sisään kyttäämään, olisko jotain herkkuja pöydässä... :/
 
heippa!
Meillä toimi seuraavas: tiskipöydälle pussin sisään pari lohkottua sitruunaa ja pussi vähän auki. Aamulla laitat nopeasti pussin kiinni ja ulos. Meillä tehtiin pari kertaa ja niin päästiin niistä eroon.
 

Yhteistyössä