Aarg, 880? tilillä, pitäisi ostaa navigaattori, yms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis:
Me ollaan kyllä pärjätty monet reissut mainitsemassas keski-ja eteläEuroopassa karttakirjan kanssa (Euroopan tiekartasto), niin motarilla kuin kaupungeissakin. Sä oot ihan uskomattoman fakkiutunut ajatukseen, että vain gps:n avulla pärjää, voi pyhä yksinkertaisuus...

Huoh, eli sun mielestä ois parempi ostaa ne kartat. Mä en tiedä missä sä olet käynyt, mutta me ei aina kuljeta niissä isoimmissa, mistä on jonkun näköiset kartat jossain yhteisoppaassa. Niin ja kun sen rahan kuitenkin saa jossain vaiheessa miehen töistä takaisin, koska he tarvitsevat töissä navigaattoria. Että ostaisin ensin karttoja, ja sitten kuitenkin pitäs se navi ostaa.. Yksinkertainen taidat olla sinä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja viera:
No viimeistään sitä siellä ulkomailla kannattaa opetella sen luottokortinkin käyttö ;)
Ei kai ap nyt niin hölmö ole, että ottaa rahat käteisenä mukaan? Ja LAINATKAA sieltä lapsen tililtä, jos siellä kerran rahaa on. Miksi pitää tehdä pienestä asiasta niin järjettömän suuri ongelma?!

Ulkomailla käytetään, pakon sanelemana, esim. jos auto hajoaa. Muuten emme pidä velaksi elämisestä.

Joo en mä täällä pyytänyt että sanokaa että ota toiselta tililtä, vaan päivittelin että noilla pitäs pärjätä, koska niin tahtoisin, ettei tarttis koskea muihin tileihin.
Eikai tää nyt niin kamalaa ole?

Siis mikä tämän ap:n päivittelyn pointti oikein oli? Vaikka kuka ehdottaisi mitä, hylkäät sen kuitenkin. Ja sinun ongelma on vähän eri tasoa kuin 7 lapsisen perheen, jolta on ruokarahat lopussa. Lainatkaa joltakin tuttavalta se navigaattori, kun niin vaikeaa tuntuu olevan. Miten tälläiset ihmiset selviävät elämästä, jos tulee oikeasti tiukka tilanne :O

miks sitten piti ylipäätään tehdä asiasta avaus tänne, kun kerran et pysty ottamaan palautetta vastaan?? Pitäis kai se nyt jo tajuta avausta tehdessään, että kakkaa tulee niskaan. Ja kun tää asia on ap:lle jo ilmeisen selvä, navigaattori pitää ostaa ja plaa plaa, niin turha sinun on täälä alkaa muiden kommentteja tuskailemaan ja pahoittelemaan ettet ole sadan lapsen yh.

Tätä mä aina mietin mistä näitä avauksia tuleeeeeeeeeee!!!! Tossa tilanteessa ite kyllä lainaisin jonku muun navia, niin ei tarvis sitte niin pähkäillä. ja ostasin oman navin sitte ku on enempi rahaa. kaikista asioista ei tarvi tehdä niin pirun vaikeita.

tää oli muuten hyvä avaus, sain vähä purkautua. hih.

Me ollaan kyllä pärjätty monet reissut mainitsemassas keski-ja eteläEuroopassa karttakirjan kanssa (Euroopan tiekartasto), niin motarilla kuin kaupungeissakin. Sä oot ihan uskomattoman fakkiutunut ajatukseen, että vain gps:n avulla pärjää, voi pyhä yksinkertaisuus...

Huoh, eli sun mielestä ois parempi ostaa ne kartat. Mä en tiedä missä sä olet käynyt, mutta me ei aina kuljeta niissä isoimmissa, mistä on jonkun näköiset kartat jossain yhteisoppaassa. Niin ja kun sen rahan kuitenkin saa jossain vaiheessa miehen töistä takaisin, koska he tarvitsevat töissä navigaattoria. Että ostaisin ensin karttoja, ja sitten kuitenkin pitäs se navi ostaa.. Yksinkertainen taidat olla sinä.

Taitaa olla persaukinen työnantaja miehelläsi, kun ei ole varaa ostaa firmalle navigaattoria?

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Hiirulainen:
Älä välitä ap, täällä kaikki alotukset saadaan väännettyä että ne on vaan väärin... Itehän sä tiedät mitä sun perhe tarvii.

Kysehän ei ollut siitä mitä tarvitsee vaan mistä saisi muutaman euron sen navin ostamiseen. Halvimmillaan sen kuitenkin saa käteen "ilmaiseksi".

Huoh.. ekologisuuden huippu, siis mulla on kolme puhelinta, joissa ei ole tuota ominaisuutta. Mun siis pitäisi sun mieliksi ostaa vielä neljäs.. ja tiesitkö ettei se ulkomailla ole ihan ilmaista sekään?

Tottahan on se, että ei se navi edes ole niin kätevä. Se kun ei tiedä uusimpia tiemuutoksia ja kaikenmaailman teitä. Eikä osaa ajatella ohjaako se teidän johonkin kuppaselle tielle, joten pitää hiukan olla ajatus mukana. JA toisaalta esim ihan tukholmassa navi oli ihan peestä kun siellä menee niitä tunneleita, eikä ainakaan meidän navi osannut sanoa liittymäkohdassa että pitääkö mennä maan alle vai ei ja sitten meni yleensä väärään eikä se navi sitten toimi siellä maan alla....

Nyt kannattaa ap miettiä itsekin kuinka tyhmältä sä kuullostat. Ei ole kyse siitä että 16 henkinen perhe selviää näkkäripaketilla, sulla on kuitenkin melkoinen summa tuossa elää ihan hyvin ja toisaalta olisi ehkä kannattanut miettiä tuota rahatilannetta hiukan aikasemmin...

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Tässä nopsaan selasin niin TomTom XL 42 irtoaa 139 euron hintaan...

Joo siinä ei vaan riitä kartat.. Mutta noin 150 eurolla päästään tosta navin ostosta.
Kiitos kuitenkin.

Mitkä maat siitä puuttuu ? Ja pystyykö noihin lataamaan netistä noita puuttuvia karttoja ja paljonko se lataaminen maksaa...? :/ Oon katsos hieman ulkona :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No viimeistään sitä siellä ulkomailla kannattaa opetella sen luottokortinkin käyttö ;)
Ei kai ap nyt niin hölmö ole, että ottaa rahat käteisenä mukaan? Ja LAINATKAA sieltä lapsen tililtä, jos siellä kerran rahaa on. Miksi pitää tehdä pienestä asiasta niin järjettömän suuri ongelma?!

Ulkomailla käytetään, pakon sanelemana, esim. jos auto hajoaa. Muuten emme pidä velaksi elämisestä.

Joo en mä täällä pyytänyt että sanokaa että ota toiselta tililtä, vaan päivittelin että noilla pitäs pärjätä, koska niin tahtoisin, ettei tarttis koskea muihin tileihin.

Siis mikä tämän ap:n päivittelyn pointti oikein oli? Vaikka kuka ehdottaisi mitä, hylkäät sen kuitenkin. Ja sinun ongelma on vähän eri tasoa kuin 7 lapsisen perheen, jolta on ruokarahat lopussa. Lainatkaa joltakin tuttavalta se navigaattori, kun niin vaikeaa tuntuu olevan. Miten tälläiset ihmiset selviävät elämästä, jos tulee oikeasti tiukka tilanne :O

Siis sinäkö sen nyt määräät mistä MINÄ saan päivitellä? Sanavapaus? Ei tähän ole pakko kirjoittaa vastauksia jos siltä tuntuu. Luoja miten ihania ihmisiä täällä on.
Kuten sanottu, olen oikeasti varmaan ekaa kertaa tilanteessa jossa pitää selvitä näin pienellä tämän kaltaisista kuluista, miten sitä ei voi ymmärtää.

Älä välitä ap, täällä kaikki alotukset saadaan väännettyä että ne on vaan väärin... Itehän sä tiedät mitä sun perhe tarvii.

Kysehän ei ollut siitä mitä tarvitsee vaan mistä saisi muutaman euron sen navin ostamiseen. Halvimmillaan sen kuitenkin saa käteen "ilmaiseksi".

Huoh.. ekologisuuden huippu, siis mulla on kolme puhelinta, joissa ei ole tuota ominaisuutta. Mun siis pitäisi sun mieliksi ostaa vielä neljäs.. ja tiesitkö ettei se ulkomailla ole ihan ilmaista sekään?

No se nyt vasta ekologisuuden huippu on jos on 3 puhelinta!!! Myy niistä pari niin saatte ylimääräistä rahaa :laugh:

ja vielä sulle ap: toivo ettei sulle tule koskaan olemaan niin tiukkaa, että tilillä on 0 e rahaa ja JOUDUT IHAN OIKEESTI KAJOOMAAN NIIHIN SÄÄSTÖIHIN. katsos, toisilla ei ole edes sellasia säästöjä ja pennin venyttäminen on arkipäivää. mutta niiden asioiden kanssa vaan eletään ja pistetään ostokset tärkeysjärjestykseen. vaikka välillä päähän ottaakin.

Ku minusta ap ei missään vaiheessa oo ihmetelly mistä sais lisää rahaa, vaan purkaa huoltaan kun menee tiukille..

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:

Taitaa olla persaukinen työnantaja miehelläsi, kun ei ole varaa ostaa firmalle navigaattoria?

No itseasiassa tää ei liity asiaan. Mutta jotta sä saisit mielenrauhan, niin iso firma on ja rahakas, mutta he päättävät asian aina koko firmaa ja kaikkia samoja hommia tekevien osalta kerralla. Miten se nyt on vaikea ymmärtää.

Siis sinäkö sen nyt määräät mistä MINÄ saan päivitellä? Sanavapaus? Ei tähän ole pakko kirjoittaa vastauksia jos siltä tuntuu. Luoja miten ihania ihmisiä täällä on.
Kuten sanottu, olen oikeasti varmaan ekaa kertaa tilanteessa jossa pitää selvitä näin pienellä tämän kaltaisista kuluista, miten sitä ei voi ymmärtää.

Siksi ei voi ymmärtää, kun teillä kuitenkin on sitä rahaa ;) Mutta ei tähän oikein voi olla kirjoittamattakaan, kun tuntuu, että pakko saada sinulle järkeä päähän...

Siis tiivistettynä: ap:llä on tilillä rahaa ostaa vajaan satasen navi, rahaa olisi säästössä muutenkin muttei "raaski" käyttää, luottokorttikin olisi muttei ole "tottunut" käyttämään... Onkohan ap jotenkin yksinkertainen tai jotain... Kun näin maalaisjärjellä ajateltuna tuossa ei pitäisi olla mitään ongelmaa.

peesi.

Tässä nopsaan selasin niin TomTom XL 42 irtoaa 139 euron hintaan...

Joo siinä ei vaan riitä kartat.. Mutta noin 150 eurolla päästään tosta navin ostosta.
Kiitos kuitenkin.

Mitkä maat siitä puuttuu ? Ja pystyykö noihin lataamaan netistä noita puuttuvia karttoja ja paljonko se lataaminen maksaa...? :/ Oon katsos hieman ulkona :whistle:

Tsekki ja kroatia puuttuu.. muistaakseni..

Ei muuten ole tämä hyvä syy kajota lapsen rahoihin! että on niin leväperänen että laittaa ittensä tommoseen tilanteeseen, eikä mukan pärjää tuolla summalla! Helkkari me eletään mun mielestä leveesti ja meillä menee ruokakauppaan kaikkineen taloustarvikkeineen max 200 euroa kuussa!

No se nyt vasta ekologisuuden huippu on jos on 3 puhelinta!!! Myy niistä pari niin saatte ylimääräistä rahaa :laugh:

Niin mulla on täällä joku 4 vuotta vanha nokialainen, 5 vuotta vanha samsung, ellei jopa 6v. Ja tämä nyt käytössä oleva 1,5v nokialainen.
Niistähän saa postikulut ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hep:
Ei muuten ole tämä hyvä syy kajota lapsen rahoihin! että on niin leväperänen että laittaa ittensä tommoseen tilanteeseen, eikä mukan pärjää tuolla summalla! Helkkari me eletään mun mielestä leveesti ja meillä menee ruokakauppaan kaikkineen taloustarvikkeineen max 200 euroa kuussa!

Miksi lapsen rahoihin ei voisi kajota, jos maksaa sinne tilille heti takaisin kun mahdollista? Kyllä minä ainakin olen usein lainannut lapsilta rahaa, kun on tullut jotain yllättäviä menoja. Ja yleensähän nämä menot ovat vielä jotain lapsiin liittyviä.

Joo meillä menee noin satanen viikossa, mutta ostetaan usein myös esim. kengät marketista tai muutakin.

Tiesitkös kuule että gps:n käyttö on kaikkialla ilmaista? Ei sen navin osto ole yhtään ekologisempaa kuin uuden puhelimenkaan. Tosin puhelinta voi käyttää muuhunkin kuin tuohon yhteen matkaan.

Miksi lapsen rahoihin ei voisi kajota, jos maksaa sinne tilille heti takaisin kun mahdollista? Kyllä minä ainakin olen usein lainannut lapsilta rahaa, kun on tullut jotain yllättäviä menoja. Ja yleensähän nämä menot ovat vielä jotain lapsiin liittyviä.

Miten te ihmiset oikein elätte?