Ääni katosi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Squeeze"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Squeeze"

Vieras
Flunssan oireen minulta katosi tänään ääni. Pari päivää ollut kova kurkkukipu ja eilen töissä jouduin käyttämään ääntä paljon. Tänään sitten ei kuulu kuin pihinää. Kurkku ei ole hirmuisen kipeä, hieman kyllä. Mutta lisäksi kitalaessa punainen näppylä, joka hirmu kipeä. Sitä veikkaan aftaksi, joka vielä kehittymässä.

Missä vaiheessa kannattaa suunnata lääkäriin, kun kyse kuitenkin flunssasta ja sen mukana lähteneestä äänestä. Niin ja kuinka kannattaa hoitaa?

On muuten hienoa sairastua lomalla!!! :(

Mulla samat oireet, ilman punasta näppyä. Kuumaa juomaa antoi hoitaja hoito-ohjeeksi.
Mulla oli ennen äänen lähtö kurkku niiin kipeä, että nielaseminen sattu.

Nyt menee 3 päivä ja pikkusen jo kulkee ääni.......

Mulla oli siis kans keskiviikosta alkaen kurkku hirveän kipeä. Nieleminen sattui ihan hirveästi. Työterveydessä kävin hoitajalle näyttämässä kurkkua torstaina, otti pika crp:n, mutta se oli ihan ok. Kai tää tästä sitten ajan kanssa... On vaan niin ärsyttävää kun pihinää kuuluu vaan. :(

[QUOTE="A p";22249094]Mulla oli siis kans keskiviikosta alkaen kurkku hirveän kipeä. Nieleminen sattui ihan hirveästi. Työterveydessä kävin hoitajalle näyttämässä kurkkua torstaina, otti pika crp:n, mutta se oli ihan ok. Kai tää tästä sitten ajan kanssa... On vaan niin ärsyttävää kun pihinää kuuluu vaan. :([/QUOTE]

Siis suunnilleen samoja aikoja mullakin.
Terkkari tosin meinasi, että mulla on jotain äänihuulissa häikkää, kun muut oireet oli niin "mitättömiä"
Nyt tulee ääntä jo hiukan eikä enää ihan kuiskaus voluumilla. Mutta ei kuitenkaan kunnolla, eikä kyllä tarvi kuvitella puhuvansa mitään mikä ei ole pakollista. Eli jos puhun enemmän , alkaa kurkkuun sattua.

Ja olen sitä mieltä, että jos mun ääni on tällänen "puolikuntonen" vielä ensviikolla , soitan ihan lääkärille ajan. Eli pyydän ajanvarauksesta tohtorille pääsyn.