Aamulla vai illalla enemmän energia? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milanna85

Tunnettu jäsen
14.02.2014
8 708
193
63
Minulla aina energia vast illalla ja yöllä ja tuntu pää toimii kunnolla vast silloin, en tiedä mistä se johtuu? On vaan niin kiva tehdä töitä jopa yöllä ja tuntu energia on vaikka ja mihin. Päivällä jos teen esim. kotona työt en voi keskittyä mihinkään ja muutenkin ei niin hirveästi ole energia. Ehkä muillakin on niin kenellä on pieniä lapsia ja esim. äiti on yrittäjänä? Kun päivällä myös pakko touhua lastenkin kanssa ja kuunnella heitä, vaikka apua on mutta äitäkin he kaipaa :).

Mä aina virkistyn iltaa kohden ja teen kotityöt,pyykit pesen jne.ja kun muu perhe käy nukkumaan niin katson telkkaria ja olen koneella.Yöunet on kyllä aika lyhkäsiä,yritän sitten viikonloppuisin nukkua pitkään.

Yöllä.
Mut sillon on pakko nukkua kun aamulla/päivällä/illalla ei voi ku korkeintaan ottaa pienet torkut yleensä.

Ja mulla on aina ollu näin että yöllä olis eniten energiaa, ei liity lapsiin mitenkään.

Iltavirkku olen. Yleensä en pysty oikeen mihinkään ennen keskipäivää. Jossain tehtiin tutkimus aamu- ja iltavirkuista ja väitettiin, että suurin osa ihmisistä on aamuvirkkuja. Mun on vaikea uskoa sitä, koska mä en tunne melkein yhtäkään aamuihmistä.

Mä olen aamulla älykkäimmilläni ja aktiivisin. Kunhan ensiksi herään. Se vaatii kyllä pari tuntia ja pannullisen kahvia. Seiskalta kun nousee, ovat aivot toimivimmillaan yhdeksän ja yhdentoista välillä.

Jos menen nukkumaan normaalisti viikolla työpäivinä n. klo 23, niin olen kyllä parhaimmillani ja tehokkaimmillani työssä siinä 9 - 14 välisenä aikana (teen toimistotyötä liukumalla 7-9 - 15-18). Muutoin olen kyllä iltavirkku ja loma-aikoina huomaa että rytmi kääntyy automaattisesti sellaiseen, että vasta keskiyön jälkeen nukkumaan ja n 9 ylös ja virkeimmilläni ja eniten saan aikaan illalla, aamut menee lomilla vähän vetelehtiessä, jos ei ole mihinkään menoa.

Yhteistyössä