Aamukriisi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jojo_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jojo_

Jäsen
04.09.2012
90
0
6
Laitoin muksuille aamupalat eteen. Isompi, kolmivuotias tuijotti aamiaistaan huuli väpättäen, parkaisi kerran "äitiiiiii" ja parahti isoon itkuun. Kelpo tovi kului, ennen kuin sain selville, että muki pitäisi vaihtaa toiseen. Poika tykkää usein juoda aamupalalla mun opiskeluaikaisesta, ruusukuvioisesta mukista ja sen katoin hänelle tänäänkin. Mutta jotain katastrofaalista oli tapahtunut sitten eilisen: mukin reunasta oli lohjennut pieni pala.

Metelistä päätellen aamupurossa olisi pitänyt piileksiä äkäinen sarvikuono. Hassuja nuo lapset, kun ovat pikkuisissakin asioissa niin kauhean tosissaan. :heart: Joo, vaihdoin tilalle toisen mukin. ;)

Meillä tuli tänään aamulla kauhea poru housuista. Uudet ulkohousut ei kelvannutkaan, vaan olis pitäny laittaa verkkarit. Ulkona kuitenkin sen verran kylmä jo, etten siihen suostunut. Pienellä suostuttelulla poika laittoi uudet housut ja lähdettiin hoitoon, siellä sitten tuli kauhea itku, kun hän olis halunnu keltaisen rekan, eikä punaista. Se oli maailmanloppu. Ihana pikkuveli sitten suostui vaihtamaan rekan traktoriin ja mieli muuttui iloiseksi. Saa nyt nähdä miten muu päivä sitte hoidossa menee, kun aamu alkoi noin huonosti.

Näitä on. Meillä 3v tyttö harrastaa sukkasulkeisia. Ihan mahdoton tietää mitkä sukat milloinkin kelpaa, en ole kesinyt logiikkaa. Mutta joo, hakee sukat itse kaapista nykyään ja laittaa toki itse. Joten eipä kai siinä mitään. Huvittaa vaan kun on niin tarkka sukista. Toki aikuisena voisi kuvitella että jotkut on epämiellyttävät päällä ja siksi ei halua...mutta kun ne tänään hylätyt sukat kelpaakin huomenna. No hän on oma yksilönsä ja tämä sen verran pieni juttu että tehköön niin kuin haluaa.

Mä alan ymmärtää sitä äitiä, joka tuskitteli lastaan, joka oli aamun kirkunut ennen hoitoonlähtöä, että "haluan pukea leppäkerttupaidan!!!!!" ja vetänyt oikein kunnon draamaa. Lapsettomana ihmettelin kovin, että voiko se pieni kiukku nyt muka olla niin raastavaa, että lapsille puettaisiin likaista vaatetta ylle. Äitinsä meinaan kertoi, että hän olisi vaikka kiskonut paidan likapyykkikorista ja tytön ylle, mutta minkäs teet, kun ei heillä ollut ikinä ollutkaan leppäkerttupaitaa. Päivähoidossa kaverilla oli. :D

Meillä alkaa isomman pojan partio tänään.
4v pikkuveljensä nosti metelin aamulla, koska hän haluaa kanssa partioon. Hoitoon vein ja huuto jatkui siellä, roikkui jalassa kiinni, ei ulkovaatteita suostunut heittää jne. harmitti poika jättää sinne siinä mielentilassa, mutta kun ei auta niin ei auta. Toivottavasti on jo paremmalla mielellä, kun käyn hakemassa.

Yhteistyössä