Aamuheräily (itsellä), onko kukaan löytänyt apua ko. vaivaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ilona"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Ilona"

Vieras
Lapseni 2 v 11 kk ja 5 v heräävät lähes poikkeuksetta pissalle klo 5 aamulla. He kaipaavat vielä apuani pissalla käymisessä yöllä (tiedän kyllä että tuo 5 v voisi mennä itse, mutta eipä mene). No eipä siinä mitään, mutta itse en saa nukahdettua sen jälkeen, vaikka kello soi klo 7. Eli mulla jää melkein joka aamu nukkumatta 1,5-2 tuntia. Silloin 07 kun kello soi, kyllä väsyttää ja tekisi mieli jäädä sänkyyn. Nukkumaan menen klo 23. Nukahtaminen sujuu illalla ihan ok, vaikka en maailman nopein nukahtaja ole silloinkaan.

Onko kellään ollut vastaavaa vaivaa, että aamuyöllä nukahtaminen ei enää onnistu, ja onko kukaan onnistunut löytämään siihen apua?

Jos lapset eivät heräisi pissalle niin heräisin varmaan itse siihen aikaan pissalle kuitenkin, eli jos nyt keskityttäisiin siihen uudelleen nukahtamisen parantamiseen eikä lasten pissaamiseen?

Ei mulla muuta ku että itse tulisin kyllä hulluksi noilla yöunilla. Oma kello soi kuudelta aamulla, ja minun pitää viimeistään yhdeksältä illalla mennä nukkumaan jos haluan olla vähänkään pirteä aamulla.

En osaa auttaa tuohon, sillä itsekin olen kamppaillut saman ongelman kanssa. Mikäli herään itse esim. klo 5 vessahätään, niin pystyn kyllä nukahtamaan tämänkin jälkeen. Mikäli herään ulkopuoliseen asiaan, kuten meteliin tai että joku muu herättää, en vaan saa unta enää tämän jälkeen...

Voisitko mennä nukkumaan pari tuntia aiemmin? Silloin voisit nousta aamuvarhaisella ylös tai vain lojua sängyssä stressaamatta lyhyemmiksi jääneistä unista -silloin se unikin saattaisi vielä tulla, mutta jos mielessä alkaa pyöriä että voi ei taas heräsin enkä saa taaskaan unta, niin et taatusti nukahdakaan enää!

[QUOTE="vieras";27648033]Voisitko mennä nukkumaan pari tuntia aiemmin? Silloin voisit nousta aamuvarhaisella ylös tai vain lojua sängyssä stressaamatta lyhyemmiksi jääneistä unista -silloin se unikin saattaisi vielä tulla, mutta jos mielessä alkaa pyöriä että voi ei taas heräsin enkä saa taaskaan unta, niin et taatusti nukahdakaan enää![/QUOTE]

No meillä usein nämä lapsetkin nukahtaa vasta himpun ennen kymmentä - toisinaan kyllä menenkin jo heti lasten mentyä nukkumaan. Aamuvarhaisella ylös nouseminen voisi olla mulle ok, mutta pelkään että herättäisin tuon muun porukan - siinä on vähän niin kuin leikittävä nukkuvaa, jotta saa ne klo 5 heräävät muksut uudelleen unille.

Yhteistyössä