aamugallup..

millaisia teidän aamut yleensä on?
ei nyt mitenkään kellontarkkuudella tarvii kertoo,mut jotenki..
mua kun on aina vtuttanu aamut suunnattomasti ja aamu aamulta tällee talvella on aina vaan vaikeempi nousta :headwall:

mul soi kello ekan kerran 6.30 koska joka ilta KUVITTELEN kuinka herään ajoissa ja ehdin tekemään omat hommani ennenkun herätän pojan. totuus:torkutan 7.15 asti ja nousen kauheella paniikilla ylös,meen vessaan,säntään etsiin vaatteita ja pakkaan kamoja,herätän pojan katsoon boblinsit,ryystän kahvia samalla kun etsin pojan vaatteet ja koitan laittaa hiuksiani ja naamaani ja puen. boblinsit loppuu joka jumalan aamu liian pian ja sit puen pojan,syön samalla jotain leivänkänttyä ja kun poika on ulkovaatteissa pesen pikana hampaat ja heitän takin niskaan ja laukut ja pojan kainaloon,ryntään autoon ja kaasu pohjassa heitän pojan hoitoon,ajan töihin ja lysähdän opettajanhuoneen sohvalle :xmas:

mun aamut on kamalaa kaaosta enkä kertakaikkiaan voi sille mitään |O :headwall:

Aika rentoja vielä tässä vaiheessa kun olen hoitovapaalla. Herätään kun herätään, mut kumminkin 8 viimeistään. Sit vaan hengaillaan pyjamat päällä puolille päivin, jos ei ole menoja. Maaliskuussa aloitan taas työt niin saattaa tottumattomalle olla aika kaaosta.

Kello soi ajoissa, ja väsytti tai ei, niin nousen. Hoitelen omia hommiani, meikkailen jne. Sit laitan kahvin tippumaan ja herätän lapset. Niillä ei mene kauaa missään asiassa, joten melko hyvin sujuu aamut nykyisin. Mutta taas olen huomannut että näin talvella unta tarvis enemmän ku kesällä. Tosin joskus on toki niitäkin aamuja jolloin mikään ei suju :/

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
millaisia teidän aamut yleensä on?
ei nyt mitenkään kellontarkkuudella tarvii kertoo,mut jotenki..
mua kun on aina vtuttanu aamut suunnattomasti ja aamu aamulta tällee talvella on aina vaan vaikeempi nousta :headwall:

mul soi kello ekan kerran 6.30 koska joka ilta KUVITTELEN kuinka herään ajoissa ja ehdin tekemään omat hommani ennenkun herätän pojan. totuus:torkutan 7.15 asti ja nousen kauheella paniikilla ylös,meen vessaan,säntään etsiin vaatteita ja pakkaan kamoja,herätän pojan katsoon boblinsit,ryystän kahvia samalla kun etsin pojan vaatteet ja koitan laittaa hiuksiani ja naamaani ja puen. boblinsit loppuu joka jumalan aamu liian pian ja sit puen pojan,syön samalla jotain leivänkänttyä ja kun poika on ulkovaatteissa pesen pikana hampaat ja heitän takin niskaan ja laukut ja pojan kainaloon,ryntään autoon ja kaasu pohjassa heitän pojan hoitoon,ajan töihin ja lysähdän opettajanhuoneen sohvalle :xmas:

mun aamut on kamalaa kaaosta enkä kertakaikkiaan voi sille mitään |O :headwall:
Kokeileppa kolmen alle 3 vuotiaan kanssa

Meiän pikku-ukko alkaa "lauleleen" mun vieressä siinä puol kuuden aikaan. Sen kans höpöttelen ja torkun sit seiskaan, sitten isommat lapset hereille, aamutouhut, esikoinen kouluun ja jos keskimmäisellä tarhapäivä niin vien hänet.

Aamut sujuu yleensä rutiinilla, vähän silmät kierossa.... En oo mikään aamuihminen ollenkaan.

Herätän lapset klo 7 aikaan. Esikoinen ei meinaa herätä heti, ensin siis pitää saada neiti ylös. Sitten aamupala lapsille. Samalla mä laitan itseeni ihmisen näköseks. :D Ja vähän väliä taistellaan molempien tyttöjen kanssa että puputtavat reippaasti aamupalansa. Joskus esikolle pitää joka ikinen jogurttulusikallinen sanoa, että laittaa sen suuhunsa... |O Sitten vaihetaan vaipat kahdelta pienimmältä. Sitten puetaan lapset. Esikko pukee onneks itse, toinenkin tyttö osaa, jos ei ala jumpitteleen... Tässä vaiheessa on jo kiiiiiiire! Sitten kun isompi poika on saatu rattaisiin asti, ja tytöt valmiiksi, puen vielä kuopuksen. Ja tämä nuori mieshän ei tykkää pukemisesta yhtään. Siihen siis menee jonkin aikaa. Sit kuopus viimein on valmis, laitan pojan rattaisiin. Puen itselleni vaatteet, otan roskikset ja sit menoks taksia oottaan pysäkille. Eipä nuo arkiaamut kauheen mielekkäitä ole!

6.00 soi kello, nousen heti ylös, mutta herään sitten vasta joskus töissä :xmas: Tuohon väliin mahtuu nopea aamupala, hiusten kampaus ja meikkaus, sekä pojun hoitoon vienti. Töissä olen yleensä joskus seitsemän jälkeen.

rauhallisia,toistaiseksi. Herätään noin puoli
8 ja touhuillaan rauhassa aamutoimet. Mutta oikein hirvittää kun töihin pitää palata :eek: Jo ennen poikaa oli aamut kiireisiä niin mitähän se sitten on kun toinen pitää syöttää juottaa pukea jne jne jne :whistle:

no tommosia ne on varmaan aika monessa perheessä, jossa lähdetään töihin ja lapset on vietävä hoitoon.. :hug:

Miulta ei valitettavasti tähän saa vertaistukea, kun meillä ei aamusin oo yleensä kiirus mihkään niin otetaan vaan rennosti. Tyttö heräilee 6.30-7 ja sipsuttelee mun kainaloon köllimään. puolt tuntia - tunti lueskellaan sängyssä (tai joskus katellaan dvd:tä..ehkä kerran viikossa tai kahessa) ja sitten noustaa puuron keittoon.. kasilta syödään aamupala ja sitten aamupesut ja pukemiset ja siitä sitten päivä jatkuu leikkien, ulkoillen tai kerhoillen...

Mäkään en oo mikään tajuton aamuihminen (johtuisko hiukan liian myöhäsistä nukkuma-ajoista), mutta nautin ihan hirveesti rauhallisista aamuista tytön kanssa lähekkäin ja yhdessä kirjoja lukien.. =)

Kello soi 6.00, välittömästi pystyy (usein herään 5.50-5.59), tupakalle ja hakeen lehti, vessaan, veden keitin päälle, hiusten harjaus, teetä kuppiin, lehden luku (lehti jää väliin jos Hurrikaani menee kahdeksaan, otan lehden silloin töihin ja luen kahvitauolla) teetä hörppien, uusi kupillinen teetä joka hörpitään ohimennen muuta tehdessä.

Herätteleen lapsia 6.30-7.30 riippuen moneltako Hurrikaanilla alkaa koulu (joskus nuo heräilevät kyllä itsekseenkin ajoissa), lapsille aamupalaa, lasten syödessä puen, lapset pukemaan (kumpikin selviytyy hommasta täysin itsenäisesti), Hurrikaani harjaamaan hiuksensa, Pedolla kestää pukeminen yleensä hiukan pidempään, lasten pukiessa mä laitan hiukset ja meikkaan, Hurrikaanin repun tarkistus, tarkistus tarviiko Peto jotain erityistä mukaansa, ulkovaatteet päälle ja menoks.

Tarhan ja koulun (jos on kiire niin toisinpäin) kautta töihin, töissä olen 8.00-9.30 riippuen moneltako koulu alkaa ja siitä millä tuulella lapset ovat. Hyvänä aamuna kaikki sujuu helposti, mutta kaikki aamut ei ole hyviä.

Helpottaa muuten kummasti jos laittaa iltasella valmiiksi seuraavan päivän vaatteet ja muun tärkeän.
Mutta siis, mä nousen aina 5min sisään siitä kun kello soi, eli seiskan aikaan. (Paitsi jos mies heittää meidät niin vasta lähempänä kasia )
Keitän rauhassa teetä, meikkaan ja puen, käyn puoli kasin maissa herättämässä pojan, laitan telkun sille päälle ja teen aamupalan.
Vähän ennen kasia poika pukee ja siinä 10-15 yli kahdeksan me lähdetään talsimaan kohti päiväkotia. :)
Viimestään siinä kävellessä herää ja piristyy, töissä sitten saakin istua aamupalaverissa hetken aikaa ja muutenkin aamut on töissä ihanan iisejä. :D

Yhteistyössä