AAARGH! Ottaa päähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Möömö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Möömö

Jäsen
18.05.2004
755
0
16
|O Pakko tulla tänne huutamaan että saa tämän p...an fiiliksen jonnekin purettua. Mutta ottaa päähän ihan sikana.

Kaikki alkoi siitä kun tytöt lähtivät ulos hakemaan leikkikaveriksi naapurin yksinkertaista (?) poikaa. Poika on jo syksyllä menossa tokalle luokalle mutta ei selvästikään oikein yllä ikätasoansa vastaavalle tasolle kehityksensä puolesta (mikä tietenkään ei ole pojan vika). No hetken leikkivät ihan nätisti ja sitten oli poika ottanut vesi letkun ja alkanut kastelemaan tyttöjä jääkylmällä kaivovedellä ja ulkona lämmintä vaan 12 astetta.

Pojan äiti oli antanut luvan siihen kun tytötkin olivat kuulemma ihan halunneet että heidät kastellaan. Pojan äiti kielsi tyttöjä kastelemasta omaa poikaansa. Tulivat kotiin huulet sinisinä ja täysin läpimärkinä. Poika oli kuulemma pakottanut heidät jäämään vaikka olivat halunneet kotiin laittamaan kuivat päälle.

Tänkin vielä ymmärrän jos lapset leikkivät vesisotaa lämpimällä ilmalla, sehän on vaan kivaa. Mutta yleensä silloin kastuvat kaikki ja yhteisestä sopimuksesta leikitään ja lopetetaan.

Että tekisi mieleni käydä tän pojan äidille sanomassa muutama valittu sana. HArmi vaan että tuommoinen yksinkertaisuus on yleensä aika periytyvä piirre joten tuskin siitäkään olisi mitään hyötyä. Sitä paitsi pojan molemmat vanhemmat on alkoholisteja.

Huh, no kylläpä helpotti. Kiitos jos jaksoit lukea :flower: ihana foorumi :D Heti on paljon parempi mieli

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Erityislapsen äitinä minulle tuli kamalan paha mieli tuosta sinun asenteesta tuota naapurin poikaa kohtaan :(

Sanoinhan jo ettei mulla ole mitään kyseistä poikaa vastaan!!!! Vaan hänen äitinsä toiminta!!! Annatko itse oman erityislapsesi kastella toisten lapset mutta kiellät toisia lapsia kastelemasta omaa lastasi??? Jos vesileikkejä leikitään niin sen pitäisi olla molemmin puolista

|O

Alkuperäinen kirjoittaja Candybar:
Tulee varmasti suutuspäissään kirjoitettua rumastikin...Ap:lle annettakoon anteeksi hieman brutaali kielenkäyttö... :xmas:

Suutuspäissään kyllä...
:ashamed: Nöyrin anteeksi pyyntö. Korjasin pahimmat brutaalit ilmaisut vähän siistimmäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja tinzu:
Erityislapsen äitinä minulle tuli kamalan paha mieli tuosta sinun asenteesta tuota naapurin poikaa kohtaan :(

Sanoinhan jo ettei mulla ole mitään kyseistä poikaa vastaan!!!! Vaan hänen äitinsä toiminta!!! Annatko itse oman erityislapsesi kastella toisten lapset mutta kiellät toisia lapsia kastelemasta omaa lastasi??? Jos vesileikkejä leikitään niin sen pitäisi olla molemmin puolista

|O

En anna. Mutta jotenkin vaan nuo ilmaisut "vähä-älyinen" ja "vajaa älyisyys on periytyvää" kertovat siitä, että erityislapsilla ei tule olemaan helppoa tässä maailmassa, kun toisten asenne on tuollainen.

Vilkas erityislapsihan voi ehtiä ja keksiä vaikka mitä, ymmärrettävää paha mielesi. Tässä kuitenkin luvan oli antanut äiti. Ajattelematonta häneltä mielestäni. Varmaan kävisin vaihtamassa muutaman sanan, ainakin mielipiteeni tapahtuneesta kertoisin.

|O

En anna. Mutta jotenkin vaan nuo ilmaisut "vähä-älyinen" ja "vajaa älyisyys on periytyvää" kertovat siitä, että erityislapsilla ei tule olemaan helppoa tässä maailmassa, kun toisten asenne on tuollainen.

Korjattakoot vielä ettei kyseessä ole erityislapsi, ihan tavallisella luokalla on koulussakin. Mutta muuten tuntuu ettei oikein aina hoksaa sitä mitä saa tehdä ja mitä ei saa tehdä. Mm. repiä toisia hiuksista ja heitellä kivillä sekä repiä toisten istuttamia taimia maasta.

|O

Korjattakoot vielä ettei kyseessä ole erityislapsi, ihan tavallisella luokalla on koulussakin. Mutta muuten tuntuu ettei oikein aina hoksaa sitä mitä saa tehdä ja mitä ei saa tehdä. Mm. repiä toisia hiuksista ja heitellä kivillä sekä repiä toisten istuttamia taimia maasta.

Meidänkin erityislapsi on menossa tavalliseen kouluun tavalliselle luokalle =) Eli kyseessä on ihan vihmerä lapsi, mutta esim. syys-seuras suhteet ei välttämättä ole aina ihan hallussa.

Ymmärrän sua mutta minuun särähti tämä lause:Että tekisi mieleni käydä tän pojan äidille sanomassa muutama valittu sana. HArmi vaan että tuommoinen yksinkertaisuus on yleensä aika periytyvä piirre joten tuskin siitäkään olisi mitään hyötyä.

Itselläni keskiasteisesti keva poika ja muut lapset terveitä. Tuo kuvailemasi poika voisi olla minun poikani, tekee juuri tuollaisia älyttömyyksiä. Aika mielenkiintoista jos naapurit pitävät meitä vanhempia vajaa älyisinä. Mitähän hoitohenkilökunta ajattelee meistä vanhemmista? Mielenkiintoinen ajattelu tapa, ettenkö sanoisi.
Mutta asiaan. Ihan hyvin voisit käydä jututtamassa sekä poikaa että hänen äitiään.

|O

Meidänkin erityislapsi on menossa tavalliseen kouluun tavalliselle luokalle =) Eli kyseessä on ihan vihmerä lapsi, mutta esim. syys-seuras suhteet ei välttämättä ole aina ihan hallussa.

Ok, no mulla taitaa nyt vaan sitten olla puurot ja vellit vähän sekaisin... Anteeksi vaan jos olen sinua loukannut mutta kyllä minua oikeasti ottaa päähän tuommoinen toiminta olkoot sitten kyseessä erityislapsi tai ihan mikä tahansa "normaali" lapsi. Liekö sellaisia olemassakaan??? Mutta joka tapauksessa ottaa joidenkin ihmisten (aikuisten) toiminta päähän kun kakaroiden annetaan tehdä ihan mitä vaan.

Mun yhden entisen työkaverin (yli 10 vuotta sitten) poika oli kehitysvammainen (down lapsi)ja oppi vetoamaan siihen itsekin etten voi tehdä sitä tai tätä kun olen vammainen. Äitinsä topakkana naisena pruukas todeta vaan että oo miten vammanen tahansa niin noin et käyttäydy ja fiksu pojasta käytökseltään tulikin :D Monessa suhteessa hieno nuori mies tänäpäivänä. Kyllä niitä syy-seuraus suhteitakin pitäisi lapselle opettaa eikä sallia vaan toisille tehtävän pahuuksia ja ilkeyksiä. Ei ihme ettei tuollakaan pojalla ole kavereita. Meidän tyttöjen kanssa on jonkin verran leikkinyt mutta nyt loppuu sekin -vähäksi aikaa ainakin.