AAargh, äiti tuli viikoksi "auttamaan" vauvan kanssa

  • Viestiketjun aloittaja "Anna"
  • Ensimmäinen viesti
"Anna"
Äiti ollut kolme päivää meillä ja nyt jo mennyt hermot. Tuli auttamaan vauvan kanssa ja vaati, että taaperon mentävä tarhaan (pidettiin tarhapaikka näin alkuun, kun viime synnytyksessä menin tosi huonoon kuntoon). Tänään sitten aamulla sanoin, että vauvan nukkuessa viedä pojan, mutta tämä ei käynyt, koska äiti: "ei haluaisi olla vauvan kanssa, kun se itkee). Vauva oli siis juuri syönyt, nukahtanut ja olin jo valmiiksi laittanut pumppaamaani maitoa sivuun, että voi sitä antaa.

Siis miksi ihmeessä äiti on meille tunkenut? Mitä apua hänestä minulle on ja minua harmittaa, kun taapero joutui hänen vierailun takia tarhaan, kun päin vastoin mies oli juuri sinne ilmoittanut, että luovutaan paikasta.
 
Miksi olet päästänyt äitisi teille määräilemään? Vaikka minun äitini meillä olisi niin uskallan kyllä sanoa että tämä on meidän kotimme ja täällä tehdään niin kuin me sanomme.
 
JOs aiheuttaa enmmän stressiä kuin on hyodyksi, niin pyydä ihan ystävällisesti, että lähtee pois. Kun ei kerran todella konkreettisesti kykene auttamaan. Laittaako hän ruokaa tai siivoaa tms. kotityötä, joka helpottaa taakkaasi?
 
älä lannistu
Kyllähän sinä ja miehesi olette ne jotka määräävät oman lapsenne hoitoonmenot. Sen sijaan ei vauvaa voi äidillesi jättää jos ei uskalla olla kaksin. Hän varmaan halusi vain tulla tutustumaan uuteen perheenjäseneen, mutta se ei välttämättä tarkoita että voi hoitaa vauvaa yksin. Auttaminen tarkoitti ennemmin varmaan niin, että auttaa muissa hommissa kun sun on keskityttävä vauvaan.
 
"grr"
lähetä äiti kotiinsa. Meillä äitini ja anoppini ovat juurikin tuollaisia. Tulevat tänne istumaan ja lukemaan lehtiä. Mitään ei saada aikaiseksi. Lukevat ehkä iltasadut lapsille, sekin on jo saavutus. Minusta kun aikuisten ihmisten pitäisi itsekin hoksata esim. lähteä lasten kanssa ulos, laittaa välipalaa, leikkiä lasten kanssa. Itse kun olen kiinni vauvassa. Ihan turha tulla sitten auttamaan jos ei mitään tehdä.
 
bfghnb
eikö äitisi voi olla taaperon kanssa? Eikö se olisi nyt järkevintä eikä mikään hoitoon vieminen. Tai sitten laitat mummon viemään taaperon sinne hoitoon kun kerran haluaa sen sinne.
 

Yhteistyössä