äääk! Tyttö on piirtänyt mustalla tussilla tapetit täyteen ja tämä on vuokra-asunto!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkuitkuitku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkuitkuitku

Vieras
Mitä nyt! Aamusta on nuo tehnyt ja yritin hinkata eikä lähde mihinkään. Tämä yksityisen asunto ja vuokranantaja muutenkin tosi tarkka. Juuri rempattu tämä asunto kun tähän muutettiin. Miesystävä osaisi kyllä tapetoida, joten menenkö ostamaan jotain edullista tapettia ja tapetoin tuon itse? Voi itku!

Miesystävä osaisi kyllä tapetoida, joten menenkö ostamaan jotain edullista tapettia ja tapetoin tuon itse? Voi itku!

Suosittelen kertomaan asiasta vuokranantajalle ja esittämään korjaukseksi tuota. Tosin epäilen että mikä tahansa edullinen tapetti ei kelpaa, vaan haluaa olla valitsemassa jos ei sanele suoraan.

Et voi noin vaan valita jotain tilalle jos samaa ei ole saatavilla. jos kaupassa on ihan samaa kuin nykyinen , sitten voit "vaivihkaa" korjata asian. Jos olet varma että tapetinpoistossa ei käy mitään jne.

Suosittelen ottamaan yhteyttä vuokranantajaan.

Soitat vuokranantajalle. Hän tulee katsomaan jäljet. Vuokranantaja päättää miten rempataan ja millä materiaaleilla. Et saa itse mennä tapetoimaan ilman vuokranantajan lupaa. Kotivakuutus voi tietysti korvata jotain.

Tapetointi taitaa olla paras ratkaisu. Itse löysin yksiöön todella hyvät tapetit alennuksesta yhteishintaan 45 euroa, tapetointi onkin sitten kalliimpaa mutta jos on joku tapetointitaitoinen lähipiirissä niin ei ongelmaa :)

vaalea tapetti vielä. Tyttö on vasta 2,5v, joten meneekö sen piikkiin, että ei tajua.

Ei tietenkään mene. Vanhemmat ovat vastuussa lastensa tempuista. Soita vuokranantajalle ja jerro mitä on tapahtunut ja kysy ohjeita korvaamiseen. Ei ehkä kannata tapetteja vaihtaa ennenkuin lapsi hiukan kasvaa, ettei mene toistakin kertaa uusiksi.

Ei tuo maailmanloppu olisi, jos meidän vuokralainen soittaisi ja kertoisi.

Entä jos se vuokranantaja haluaa jollain hienolla tapetilla tapetoida sen? On nimittäin aika hyvällä maulla tämän rempannut ja vaikuttaa siltä, että ei ole rahasta hänellä pulaa. Ei minulla ole sellaisia summia laittaa. Ei millään.

Entä jos se vuokranantaja haluaa jollain hienolla tapetilla tapetoida sen? On nimittäin aika hyvällä maulla tämän rempannut ja vaikuttaa siltä, että ei ole rahasta hänellä pulaa. Ei minulla ole sellaisia summia laittaa. Ei millään.

Ja sulla ei tietenkään ole sitä kotivakuutusta?
Eipä se sen hienompaa tapettia voi pakottaa laittamaan kuin nykyinen mutta samantasoisen ja -hintaisen kyllä.
Se on sitä vanhemman vastuuta että a) joko vahtisi sitä lasta ettei näin kävis tai b) korvaa/korjaa sattuneet vahingot mussuttamatta.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Jos vuokranantaja on sinne joskus halunnut laadukkaat tapetit niin miksi hän nyt kelpuuttaisi jotkut kympin tarjouspahvit niiden tilalle?

[QUOTE="vieras";27716942]Se on sitä vanhemman vastuuta että a) joko vahtisi sitä lasta ettei näin kävis tai b) korvaa/korjaa sattuneet vahingot mussuttamatta.[/QUOTE]
Ja c) hommaa kotivakuutuksen.

Sen tapetin on oltava vastaava kun alkuperäinen, ei hän siihen mitään sen hienompaa ja kalliimpaa voi alkaa vaatimaan. Ja jos kyseessä on sijoitusasunto, niin tuskin sinne mitään älyttömän kallista tapettia on laitettu.

No eihän sitä tarvitse heti korjata. Eikä ehkä kannatakaan, jos lapsi on tuossa iässä. Sitten vaan asutte jonkun aikaa sotkuisten tapettien kanssa ja säästätte.

[QUOTE="tii-";27716962]No eihän sitä tarvitse heti korjata. Eikä ehkä kannatakaan, jos lapsi on tuossa iässä. Sitten vaan asutte jonkun aikaa sotkuisten tapettien kanssa ja säästätte.[/QUOTE]

Joo, tapetit voi maksaa esim. takuuvuokrasta sitten aikanaan pois.

Juuri toiseen ketjuun vastasin samasta asiasta eli kokeile kaupasta lötyvää ihmesientä ensin tapettiin. Meillä lähti sillä kuulakärkikynäkin tapetista eikä tapetti kärsinyt yhtään.

[QUOTE="Irene";27717038]Juuri toiseen ketjuun vastasin samasta asiasta eli kokeile kaupasta lötyvää ihmesientä ensin tapettiin. Meillä lähti sillä kuulakärkikynäkin tapetista eikä tapetti kärsinyt yhtään.[/QUOTE]

Toki kantsii koittaa vielä viimeisenä keinona, mutta meillä lähti appiukon luona kyllä tavallisella rätilläkin hankaamalla tapetti pois kokonaan (paperitapetti).

Vuokranantajalle soitin. Haluaa ehdottomasti valita itse tapetin ja vielä ottaa firman tekemään tapetoinnin :( Mitenhän kalliiksi tuollainen tulee. Ei ole kotivakuutusta. On vaan jäänyt ottamatta. Takuuvuokra on kyllä maksettu. Vuokranantaja suutahti tuosta kotivakuutuksestakin:( Minä kyllä sanoin silloin, että otan tähän kotivakuutuksen kun muutettiin, mutta se vaan on jäänyt kiireessä ottamatta. apua! Miten kalliiksi tuo voi tulla :(

Yhteistyössä