A-studio: KD:n Päivi Räsänen haluaa sosiaaliturvaa saavat kantikset pakkotöihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Työstä tulee saada palkka, alan TES-palkka, vaikka sitten harjoittelijan. Päivi Räsänen haluaa sosiaaliturvaa saavat pakkotyöhön josta ei saa palkkaa vaan sosiaaliturvaa. Työtä tekevä ei siis Päivistä ole työntekijä vaan työtätekevä työtön jonka korvaus työstä on sosiaaliturva. Pakkotyöorjuus tekee paluuta, sillä samaa ovat ehdottaneet myös persujen ja kokoomuksen poliitikot.

• Tykkää
Reactions: kruuttis
Työstä tulee saada palkka, alan TES-palkka, vaikka sitten harjoittelijan. Päivi Räsänen haluaa sosiaaliturvaa saavat pakkotyöhön josta ei saa palkkaa vaan sosiaaliturvaa. Työtä tekevä ei siis Päivistä ole työntekijä vaan työtätekevä työtön jonka korvaus työstä on sosiaaliturva. Pakkotyöorjuus tekee paluuta, sillä samaa ovat ehdottaneet myös persujen ja kokoomuksen poliitikot.
Pelkäät siis joutuvasi tekemään elämäsi endimmäisem kerran töitä. 😂

A-talk: KD:n Päivi Räsänen haluaa sosiaaliturvaa saavat kantikset pakkotöihin

Kiina on vienyt yli miljoona uiguuria vankila leireille. Siellä ne tekee Temu tuotteitakin. Onko Suomeen tulossa työttömille sama?

Linkkiä missä sanoo niin?

Kyllä on jokatapauksessa pölvästiä sakkia. Valtio kärsii kun kunnat alkavat korvata työtehtäviä tällä systeemillä. Kunta kyllä säästää. Eihän kuntia ennenkään estänyt laittamasta työkykyisiä työttömiä kuntouttavaan sakkomaksuissa säästääkseen vaikka valtion taholta tulikin paimenkirjeitä asiasta.

Kyllä on jokatapauksessa pölvästiä sakkia. Valtio kärsii kun kunnat alkavat korvata työtehtäviä tällä systeemillä. Kunta kyllä säästää. Eihän kuntia ennenkään estänyt laittamasta työkykyisiä työttömiä kuntouttavaan sakkomaksuissa säästääkseen vaikka valtion taholta tulikin paimenkirjeitä asiasta.
Aa luinkin huonosti ja se olikin tuo a-studio. Pitääpä katsoa mitä sanoi.

Aina otetaan esimerkiksi Tanska jossa velvoitetaan toimeentulotukea vastaan tekemään töitä. Jos nyt edes pitää paikkansa. Tanskassa tuet on ihan toisella tasolla ja lisäksi siellä myös työllistetään palkkatyöhön jos työttömyys pitkittyy.

Päivi muistuttaa apostoli Paavalin sanoista (2. kirje tessalonikalaisille):
Veljet ja sisaret, me käskemme teitä Herramme Jeesuksen Kristuksen nimissä sanoutumaan irti jokaisesta veljestä tai sisaresta, joka elää kurittomasti eikä noudata meiltä saamiaan opetuksia.
Te tiedätte, miten teidän on otettava meistä mallia. Kun olimme luonanne, emme käyttäytyneet huonosti emmekä syöneet ilmaiseksi kenenkään leipää. Me näimme vaivaa ja ponnistelimme yötä päivää ansiotyössä, ettemme olisi olleet kenellekään vaivaksi.
Olisi meillä toki ollut siihen oikeus, mutta halusimme antaa teille hyvän esimerkin. Kun olimme luonanne, me määräsimme, että jos joku ei tahdo tehdä työtä, ei hänen pidä syödäkään. Kuulimme näet, että jotkut teistä elävät kurittomasti. He eivät tee työtä vaan pyörivät toisten jaloissa.
Sellaisia me käskemme ja kehotamme Herran Jeesuksen Kristuksen nimissä rauhoittumaan ja hankkimaan leipänsä omalla työllään.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija: Näytä alkuperäinen viesti
A-Talk: Kenelle sosiaaliturva Suomessa kuuluu? Wille Rydman (ps.), Päivi Räsänen (kd.), Krista Kiuru (sd.) ja Hanna Sarkkinen (vas.)

Ihmisellä ei voi Raamatun mukaan olla kahta jumalaa, kuten Päivi Räsäsen kristillisdemokraateilla. Muutenkin Raamattu varoittaa antikristuksen kirkon Mammonan epäjumalasta.

Aina otetaan esimerkiksi Tanska jossa velvoitetaan toimeentulotukea vastaan tekemään töitä. Jos nyt edes pitää paikkansa. Tanskassa tuet on ihan toisella tasolla ja lisäksi siellä myös työllistetään palkkatyöhön jos työttömyys pitkittyy.
Tanskassa sossutuki on noin 1 500 €/kk ja ansiosidonnainen alussa 90 % palkasta ja huonoimmillaankin parempi, kuin oli Suomessa ennen porrastusta, ja nyt OrpoPurra saksi ansiosidonnaisen niin että se leikkautuu 20 % 8 viikon työttömyyden jälkeen ja 25 % 8 kuukauden työttömyyden jälkeen. 340 000 työttömän työnhakijan, 130 000 pitkäaikaistyöttömän ja 70 000 korkeakoulutetun EU:n toisiksi korkeimman työttömyyden Suomessa keskimääräinen työttömyysjakson pituus jo ennätyksellinen 70 VIIKKOA.

Veljet ja sisaret, me käskemme teitä Herramme Jeesuksen Kristuksen nimissä sanoutumaan irti jokaisesta veljestä tai sisaresta, joka elää kurittomasti eikä noudata meiltä saamiaan opetuksia.
Te tiedätte, miten teidän on otettava meistä mallia. Kun olimme luonanne, emme käyttäytyneet huonosti emmekä syöneet ilmaiseksi kenenkään leipää. Me näimme vaivaa ja ponnistelimme yötä päivää ansiotyössä, ettemme olisi olleet kenellekään vaivaksi.
Olisi meillä toki ollut siihen oikeus, mutta halusimme antaa teille hyvän esimerkin. Kun olimme luonanne, me määräsimme, että jos joku ei tahdo tehdä työtä, ei hänen pidä syödäkään. Kuulimme näet, että jotkut teistä elävät kurittomasti. He eivät tee työtä vaan pyörivät toisten jaloissa.
Sellaisia me käskemme ja kehotamme Herran Jeesuksen Kristuksen nimissä rauhoittumaan ja hankkimaan leipänsä omalla työllään.
Päiviä kannattaisi muistuttaa:

Matteus 25

Viimeinen tuomio

»Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista.

Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen.

Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’

»Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’

Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’

»Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’

»Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’

Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’
»Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»

Vuohien olisi kannattanut omaksua Jeesus Kristuksen kristinuskon sanoma:

Matteus 21

»Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon. Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle: "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?" Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat.»

Tanskassa sossutuki on noin 1 500 €/kk ja ansiosidonnainen alussa 90 % palkasta ja huonoimmillaankin parempi, kuin oli Suomessa ennen porrastusta, ja nyt OrpoPurra saksi ansiosidonnaisen niin että se leikkautuu 20 % 8 viikon työttömyyden jälkeen ja 25 % 8 kuukauden työttömyyden jälkeen. 340 000 työttömän työnhakijan, 130 000 pitkäaikaistyöttömän ja 70 000 korkeakoulutetun EU:n toisiksi korkeimman työttömyyden Suomessa keskimääräinen työttömyysjakson pituus jo ennätyksellinen 70 VIIKKOA.
Sun pitää lähteä Tanskaan työttömäksi.

Sun pitää lähteä Tanskaan työttömäksi.
Miksi? Saan Suomessa työssäni paljon enemmän palkkaa. Sun kannattaisi sen sijaan eläkkeellä makaamisesi sijaan mennä töihin, tuskin olet sentään niin työkyvytön, etteikö jotain puuhaa sullekin löytyisi, joka hyödyttäisi pötköttelyn sijaan edes hieman yhteiskuntaa.

Eli heillä olisi ollut oikeus syödä ilmaiseksi, mutta HE ITSE määrittivät että tekivät vieraina töitä, ja että jos joku ei tahdo tehdä työtä, ei hänen pidä syödäkään. Kyse oli seurakunnan vieraiden valinnasta, ei Raamatun=Jumalan Sanan määräyksestä.

Miksi? Saan Suomessa työssäni paljon enemmän palkkaa. Sun kannattaisi sen sijaan eläkkeellä makaamisesi sijaan mennä töihin, tuskin olet sentään niin työkyvytön, etteikö jotain puuhaa sullekin löytyisi, joka hyödyttäisi pötköttelyn sijaan edes hieman yhteiskuntaa.
Et sä missään töissä ole.
Sä et ole kaksinen ennustajaeukkokaan, joten mars, mars töihin siitä makaamasta ennenaikaisesti eläkkeellä laiskimus ja pahanilmanpersu!

Eli heillä olisi ollut oikeus syödä ilmaiseksi, mutta HE ITSE määrittivät että tekivät vieraina töitä, ja että jos joku ei tahdo tehdä työtä, ei hänen pidä syödäkään. Kyse oli seurakunnan vieraiden valinnasta, ei Raamatun=Jumalan Sanan määräyksestä.
Kyse oli esimerkistä, he näyttivät miten tulee kristityn toimia. Ja Paavalin tekstit ovat raamattua siinä missä Matteuksen tarinatkin.