9kk vauvan yösyöpöttely..

• Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"äiti"
Mitä tekisitte kun vauva 9kk syö mooonta kertaa yössä, siis vähintään kolme yleensä 5-jotain. Alkaa se hiukan väsyttämään kun töissäkin pitää välillä käydä. Mutta huudattaa en aio pientä.
Mitä siis tekisi? Odottaisiko että vauva itsellään vähentää vai mitä?

"joo"
ei se huudatus niin paha rasti oo... kunhan on johdonmukanen eikä sit enää taivu ja jos mahdollista niin isä tekemään se niin ei haise maito toisen nenään... meillä huusi kahtena yönä ja molempina vaan kerran, mut varuuks isänsä meni tutittamaan vielä viikon ajan... mut siis ei tää syömättömyyskään mikään autuus oo; tuttia se huutaa monta kertaa yössä...

"yks"
Meilä tyttä söi yöllä kutakuinkin tuon ikäiseksi ja sitten siitä huomasi, että rupesi jaksamaan pidempiä aikoja syömättä. Olen sitä mieltä, että alun alkaen ei saa mennä mukaan sellaiseen pelleilyyn, että tosi useita kertoja antaisi vauvan syödä öisin. Nälkään saa syödä ihan niin paljon kuin huvittaa, mutta kunnon nälkä ei ole viittäkään kertaa yössä varsinkin jos vauva ei syö pitkään kerralla.

"..."
[QUOTE="äiti";24822211]Ei siis mahdollista että vauva vaan yhtäkkiä lopettaa yösyömisen ja sanoo että nukutaan äiti koooko yö..?? :D[/QUOTE]

On se mahdollista, meillä kävin näin. Mutta siinä vaiheessa vauva söi vaan enää yhden kerran aamuyöstä ja jätti sen sitten itsekseen pois.

Mutta jos teillä syö vielä noin monta kertaa yössä, niin tuskin ihan äkkiä itsekseen lopettaa ja luulen, että pientä huutoa vaatii. Mutta jos lapsi syö jo illalla kunnolla, ei hänellä oleenää hätää yön aikana. Enemmänkin tottumiskysymys. Eikä se varmaan miellytä, jos mukava juttu viedään pois :) Älä pelkää kaikkea huutoa.

Mulla on kans saman ikäinen vauva ja syö yhtä usein. Unikoulua harkitsin jossain vaiheessa mutta taidan siirtää sen hamaan tulevaisuuteen. Ainakin meidän vauva syö välillä ihan vaan muutaman minuutin, eli puhtaasti tottumuksesta mutta pari kertaa myös pitkään ja hartaasti.

Mulla ei oo siis neuvoja antaa mutta täällä on kohtalotoveri :wave:

"äiti"
Niin tapahan tuo enemmänkin on kuin nälkää. Meillä kyllä keskimmäinenkin söi yli 1-vuotiaaksi mutta en muista että olisin ihan näin väsynyt silloin ollut.

Kerran kun mies on hoitanut yön(kun olin siis humpalla) niin oli syönyt kaksi kertaa ja toisenkin niistä mies arveli olevan "turha" kerta.

Mä en vaan pysty siihen huudatukseen.

"äitiliini"
Meillä lopetettiin yösyötöt unikoulun avulla, kun lapsi söi täydet ateriat päivällä ja selvästi vain tavan mukaan syöpötteli pitkin yötä. Huudatusta se kyllä vaati, meillä on vielä niin kovapäinen tuo pieni :D Jos et oo valmis huudatukseen, niin itsellesihän sä vaan hallaa teet. Lapsi ei siitä mee rikki jos äiskän tai iskän sylissä pari yötä huutaakin, meillä oli jo kolmas yö ilman huutoa ja ei ole syönyt enää aikoihin yöllä. Nukahtaa ysiltä ja aamulla kasilta seuraavan kerran syö. :)

Yhteistyössä