9-vuotias ei halua mihinkään kesälomareissulle..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt äiti

Vieras
Ollaan mietitty ties mitä vaihtoehtoja.. Nyt lapsi oli isovanhempiensa kanssa huvipuistossa ja totesi sen jälkeen, että ei halua enää mihinkään :(

Minä sitten ilmoitin, että antaa sitten olla ja mennään mökille maalaamaan seiniä niin sekin kuulemma on kivempaa. Että näin meillä.

Ottakaa lapselle kaveri mukaan reissulle niin alkaa reissaaminen maistua. Yksin iskän ja äidin kanssa on varmaan tuon ikäisenä aika mälsää reissata, voisin kuvitella.

Tuohan on ihan tavallista. Vanhemmat haluaa ja kuskaa. Lapset haluais vaan olla kotona tavallisissa puuhissa. Se on luksusta kesällä. Talvella siihen ei oo aikaa. Viisas lapsi, kun osasi sanoa sen ääneen, kaikki ei osaa.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Niin? miksi olisi pakko vielä mennä jos on jo käynyt? ja mökille meno on kesälomareissu ja hellkarin kallista lomailua, jos omaa mökkiä ei ole.

No kun perheessä on muitakin ihmisiä ja me muutkin ehkä kaipaisimme hetken irtiottoa arjesta. Se mökkeily kun on meille vähän arkea. Niinkuin se maalaaminenkin. Mut onpas sitten kiva mennä johkin, kun yks on siellä sitten naama väärinpäin :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuohan on ihan tavallista. Vanhemmat haluaa ja kuskaa. Lapset haluais vaan olla kotona tavallisissa puuhissa. Se on luksusta kesällä. Talvella siihen ei oo aikaa. Viisas lapsi, kun osasi sanoa sen ääneen, kaikki ei osaa.

No minä olen kotiäitinä, että kyllä meillä on talvellakin ihan aikaa olla kotona :D Ja josko on 2,5 kuukauden kesäloma niin tuskinpa se pari päivää koko kesälomaa pilaa... Ei tosiaan olla mitään pää kolmantena päivänä sinne ja tänne menossa olevia ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin? miksi olisi pakko vielä mennä jos on jo käynyt? ja mökille meno on kesälomareissu ja hellkarin kallista lomailua, jos omaa mökkiä ei ole.

No kun perheessä on muitakin ihmisiä ja me muutkin ehkä kaipaisimme hetken irtiottoa arjesta. Se mökkeily kun on meille vähän arkea. Niinkuin se maalaaminenkin. Mut onpas sitten kiva mennä johkin, kun yks on siellä sitten naama väärinpäin :(

voisiko laps jäähä siks aikaa kotiin? tai onko sen kesälomareissun pakko olla jokin tietty kohde? voisitteko ajatella menevänne vaik veneilemään?

Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Mä itse olisin hieman pettynyt, koska mä ite haluan mennä lasteni kanssa johonkin "lapsen mieliseen" sen mökkeilyn lisäksi..

Menkää kesäteatteriin tms. Ei huvipuisto voi olla ainut vaihtoehto suomessa

Jos lapsi ei halua lähteä reuhaamaan ympäriinsä, niin mitä pahaa on siinä? Ja miten niin VAAN mökille maalaamaan, eikös se oo lomailua jos ollaan mökillä?

Ei kaikki tykkää reuhtoa lomia ympäriinsä, haluaa ehkä rauhoittua ja olla.

Alkuperäinen kirjoittaja anve:
Mäkään en lapsena tykännu huvipuistoista.. siel tuli vain huono-olo. Mieluummin lähdin johonki luontoon vaeltamaan tai tosiaan mökille ja kalaan.

Niin no toi huvipuisto oli vaan esimerkki. Olen tarjonnut kyllä kaikenlaista muutakin, mutta lapselle ei kelpaa. Luultavasti joku risteily kelpaisi, kun viimeksi oli koko risteilyn ajan pelikoneessa kiinni (kotona ei sellaisia ole).

No ettekö te voi tehä jotain niin että osa on mökillä ja osa reissaa: siis ne joita huvittaa.

No minä olen kotiäitinä, että kyllä meillä on talvellakin ihan aikaa olla kotona :D Ja josko on 2,5 kuukauden kesäloma niin tuskinpa se pari päivää koko kesälomaa pilaa... Ei tosiaan olla mitään pää kolmantena päivänä sinne ja tänne menossa olevia ihmisiä.

Mutta se sun 9-v on kuitenkin varmaan jo koulussa.

Ootteko puhunut paremmin, että miksei hän halua lähteä reissulle? Voiko olla, et on jotain murheita? Tai sitten tosiaan kaipaa omanikäistä kaveria mukaan. Olisiko mahdollista ehdottaa jonkun hänen kaverin vanhemmille, että ottaisitte kaverin mukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja JUu:
Jos lapsi ei halua lähteä reuhaamaan ympäriinsä, niin mitä pahaa on siinä? Ja miten niin VAAN mökille maalaamaan, eikös se oo lomailua jos ollaan mökillä?

Ei kaikki tykkää reuhtoa lomia ympäriinsä, haluaa ehkä rauhoittua ja olla.

Edelleenkin se mökki on meille "kakkoskoti" eli siellä vietetään paljon aikaa muutenkin, ympärivuotisesti. Toisekseen, kuten jo kirjoitin, yksi parin päivän reissu 2,5 kuukaudessa tuskin tarkoittaa "lomien ympäriinsä reuhtomista".

Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Mä itse olisin hieman pettynyt, koska mä ite haluan mennä lasteni kanssa johonkin "lapsen mieliseen" sen mökkeilyn lisäksi..

Menkää kesäteatteriin tms. Ei huvipuisto voi olla ainut vaihtoehto suomessa

No se on kyllä totta, että on niitä muitakin kuin huvipuisto, tai todella erilaisia huvipuistoja, sellaisiakin joissa ei ole aivan näitä perus laitteita niinkuin lintsillä ja särkkiksessä

Alkuperäinen kirjoittaja anve:
Mäkään en lapsena tykännu huvipuistoista.. siel tuli vain huono-olo. Mieluummin lähdin johonki luontoon vaeltamaan tai tosiaan mökille ja kalaan.

Niin no toi huvipuisto oli vaan esimerkki. Olen tarjonnut kyllä kaikenlaista muutakin, mutta lapselle ei kelpaa. Luultavasti joku risteily kelpaisi, kun viimeksi oli koko risteilyn ajan pelikoneessa kiinni (kotona ei sellaisia ole).

miten ois jokin seikkailuloma?
tai kelpaisiko http://www.jukupark.fi/tmp_jukupark_site_3.asp?lang=1&sua=11&s=689&q=y

Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt äiti:
Ollaan mietitty ties mitä vaihtoehtoja.. Nyt lapsi oli isovanhempiensa kanssa huvipuistossa ja totesi sen jälkeen, että ei halua enää mihinkään :(

Minä sitten ilmoitin, että antaa sitten olla ja mennään mökille maalaamaan seiniä niin sekin kuulemma on kivempaa. Että näin meillä.

Entäs jos ehdottaisit johonkin vesipuistoon lähtöä? Edellyttäen tietysti että lapsi tykkää uida ja vanhemmista ainakin toinen olisi "lapsen mielinen" ja tykkäisi mennä lapsen kanssa vesiliukumäistä ym..

Minusta tuntuu, että lapsellenne kaikista tärkeintä olisi se ihan tavallinen arki ja yhdessä olo isän ja äidin kanssa. Lapsi kaipaa teidän seuraanne, ja mukana oloa häntä kiinnostavissa asioissa, oli se sitten joku tietokonepeli tai mikä vain mitä olisi kiva tehdä yhdessä vanhempien kanssa..

Mökkiloma on kiva, kun uitte ja saunotte lapsen kanssa yhdessä ja puuhailette muuta mukavaa...

Mummu sanoi jos veis meidän lapsen hoploppiin, sanoin HETI napakasti , että Ei.
Meidän tytöllle on paljon tärkeämpää ja kallisarvoisempaa se, että hän kun on muumulassa -hyvin harvoin niitä viikonloppuja, mutta joskus on, niin kun he mummun ja papan kanssa saunovat, se on todella iso kohokota, se on myös lapselle tärkeätä että
tekevät mummun kanssa ruokaa ja leipovat ja papan kanssa tekevät pihahommia, lukevat kirjaa ja leikkivät, se päihittää hoplopit yms. tasan 0-10

meidän lapselle on niin tärkeitä nuo mummola viikonloput, se on niin tavattoman isoelämys, kun isovanhemamat paneutuvat häneen ihan täysillä, leikkivät, leipovat ja saunovat..odottaa aina kovasti että taas pääsee YKSIN ja nimenomaan YKSIN mummolaan yökylään koko viikonlopuksi.. sen vuoksi sanoin heti ei hoplopeille kun muummu ehdotti.
itse sit me vanhemmat viedään ja toki tyttö kovasti tykkää..mutta sitten on kvia kun mummulassa on jotain muuta -erilaista, ! :) kyllä mummu hyvin ymmärsi!

siis toki me kotonakin leivotaan tytön kanssa yhdessä, just viimeks paistettiin yhdessä lättyjä ja tehtiin lihapullia!
meilläkin ok-talo joten on aina kaikessa mukana, meillä kasvimaa ja sitä hoidetaan ahkeraan ja kaikenlaista..että ei se nyt NIIN erilaista siellä mummulassakaan, mutta meidän lapsi just eniten nauttii kun saa yhdessä vanhempien ja isovanhempien kanssa puuhailla ja tehdä jotain oikeata.
Toki hän on kovasti innoissaan kaikista muustakin -nyt lähetään laivalle ni on aivan täpinöissää ja käydään muumimaailmassakin, sitä on odottanut viime kestästä asti, kun sillon luvattiin et sit ens kesänä pääsee! :)

No ei kai yks 9 -vuotias määrää teijän lomia ja reissuja?!?!Oisko mahdollista jättää sit vaikka mummolaan teidän reissun ajaks jos oikeesti on sitä mieltä ettei halua lähteä mihkään?

Yhteistyössä