9-vuotiaalla jumppaharka 4 krt/vko. Sairasta!

merenneitonen

Aktiivinen jäsen
05.05.2006
5 086
3
36
Niin, juttelin juuri miehen tytön kaverin kanssa, joka harmitteli sitä, että hänellä ei ole koulun jälkeen omaa vapaata aikaa leikkiä kavereiden kanssa.
Mitä ajattelevatkaan vanhemmat, jotka tekevät lapsillensa näin??
Onko se halua saada lapsi pois jaloista vaiko vanhempien kunnianhimoa, että lapsesta tulisi menestyksekäs. Oli miten oli, lapsen parhaaksi se ei ainakaan ole! :/

Meillä juuri 10v täyttäneellä jääkiekkoharkkoja saman verran (+pelit)
Ei ole poika valittanut ja aina on innoissaan menossa harkkoihin.

Sairasta toi on vaan jos lapsi pakotetaan harrastamaan.

Jos lapsen harrastuksissa on myös kaverit, esim. lentopallossa pelaavat joukkueena niin tuo voi olla tosi nastaa. Jos taas ei sitten ikinä näe kavereitaan ja se haittaa lasta itteänsäkin niin ei mun mielestä ole oikein...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Sä olet niin mustavalkoinen. Uskomatonta. Kyllä se lapsi sitten itse sanoo, ettei halua harrastaa.

mutta miten hän ehtii tehdä läksyt, jos harkat on noin usein

Tuskimpa ne harkat koko päivää kuule kestää.

kuulepa kun meidänkin lapsilla on harkat 2 kertaa viikossa ja varsinkin tiistaisin on tytöllä aina kiiree, etä ehtii läksyt tehdä enen harkkoja. harkkojen jälkeen ei enää voi ku loppuvatniin myöhään

Mä harrasti sen ikäisenä 6 kertaa viikossa. Mulla oli sielä harkoissa kavereita ja mukavaa tekemistä, joten joitain väsymysjaksoja lukuunottamatta hyvin jaksoin. Meillä pojat käyvät vain 2 kertaa viikossa, mutta en mä jaksaisi useammin kulettaakkaan ja käydään sitten välillä koko porukalla uimassa, luistelemassa, laskettelemassa...

mistä luulette että niitä urheilijoita tulee? Moni laji vaatii usean harjoituskerran että siinä oikeesti voi oopia jotain! minä taas henkiklökohtaisesti olen sitä mieltä että lapsen "pitää" kuulua johonkin urheiluseuraan! Nykypäivä vaan ne lasten leikit on notkumista taikka tietokoneella pelaamista! Näillä säillä tuolla ei paljoo luistella hiihdetä, lasketapulkalla! mistä ne lapset sen liikun tarpeensa saa jos ei opituista tavoista ja kuulumalla urheilu seuraan!

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Mä harrasti sen ikäisenä 6 kertaa viikossa. Mulla oli sielä harkoissa kavereita ja mukavaa tekemistä, joten joitain väsymysjaksoja lukuunottamatta hyvin jaksoin. Meillä pojat käyvät vain 2 kertaa viikossa, mutta en mä jaksaisi useammin kulettaakkaan ja käydään sitten välillä koko porukalla uimassa, luistelemassa, laskettelemassa...

vaiuttiko mse sun koulunkäyntiin. silloi jos alkaa oulu menenä huonosti,kananttaa miettiä sitä harkkojen määrää.

meidän isot lapset osaa halutessaan mennä itsekin, mutta menen mukaan ja käyn samalla kävelylenkillä

Sä olet niin mustavalkoinen. Uskomatonta. Kyllä se lapsi sitten itse sanoo, ettei halua harrastaa.

Tuskimpa ne harkat koko päivää kuule kestää.

kuulepa kun meidänkin lapsilla on harkat 2 kertaa viikossa ja varsinkin tiistaisin on tytöllä aina kiiree, etä ehtii läksyt tehdä enen harkkoja. harkkojen jälkeen ei enää voi ku loppuvatniin myöhään

No te olettekin te. Kai ny kiire tuleekin kun sä pistät vielä kaikki kotityötkin tekemään...

Alkuperäinen kirjoittaja mielipide:
mistä luulette että niitä urheilijoita tulee? Moni laji vaatii usean harjoituskerran että siinä oikeesti voi oopia jotain! minä taas henkiklökohtaisesti olen sitä mieltä että lapsen "pitää" kuulua johonkin urheiluseuraan! Nykypäivä vaan ne lasten leikit on notkumista taikka tietokoneella pelaamista! Näillä säillä tuolla ei paljoo luistella hiihdetä, lasketapulkalla! mistä ne lapset sen liikun tarpeensa saa jos ei opituista tavoista ja kuulumalla urheilu seuraan!

toki voi kuulua urheiluseuraan mutta 9v on aika pieni vielä, kyllä sen ikäisellä pitää ollamuuakinkuin koulu ja harkat

ja kaikki lapset ei sitte uskalla ees sanua että ei halua mennä harkkoihin. varsinkaan jos on pakotettu siihen.

mie oon sitä mieltä jotta lapsi saa valita itte harrastuksensa ja sen kuinka ussein käy. ja koitan sitte myös muistuttaa että pittää sanua vanhemmille jos alakaa olemaan liian väsyny tai joskus hotsita mennä. sillon voijaan pittää vähän taukoa tai vähentää niitä tuntimääriä viikossa. ei oo lasta tarkotus piippuun vettää ko ei meitä aikuisiakaan se miellytä.

Usein telinevoimisteluryhmillä, etenkin edistyneillä on noin usein harkkoja. itsellänikin oli, mutta ei sentään muistaakseni ihan noin nuorena noin usein. Riippuu lapsesta, ei voi suorilta sanoa, että sairasta. Mutta siis täytyy EHDOTTOMASTI lähteä lapsesta se halu harrastaa ja vanhempien olla kuulolla tiiviisti, ettei tosiaan käy liian rankaksi...

Tämä tyttö kyllä tykkää harrastuksestaan, mutta ei haluaisi käydä harkoissa noin usein.
Kumpikohan meistä tämän tytön kanssa jutteli, sinä vai minä...? ;)

Siskonlikka harrastaa kilpatanssia ja jo 9 veenä oli vähintään 4 kertaa viikossa joko treenit tai kilpailut. Miten ehtii läksyt tehdä? No koulupäivän jälkeen tietty, harrastukset on yleensä iltaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:

vaiuttiko mse sun koulunkäyntiin. silloi jos alkaa oulu menenä huonosti,kananttaa miettiä sitä harkkojen määrää.

meidän isot lapset osaa halutessaan mennä itsekin, mutta menen mukaan ja käyn samalla kävelylenkillä

Mun koulu menstykseen ei harkat vaikuttaneet. Mutta yleensä ne ketkä enemmin harrastaa, on koulumenestys parempi kuin niillä jotka eivät harrasta

:whistle: En tiedä, johtuuko se itse harrastusrumbasta, vai siitä, että kunnianhimoiset lapset harrastavat enemmän, kuin ne jotka eivät jaksa keskittyä kouluun kuin muuhunkaan aktiviteettiin, jossa ei saa vapaasti tehdä mitä tahtoo.

Meidän tyttö 5 v harrastaa 2x1 h viikossa kun on vajaata viikkoa päiväkodissa. Kaikkea kivaa harrastusta olisi kotipaikallamme, mutta kun haluan itsekin pitää kunnnostani edes jonkinverran huolta niin kyllä illat ovat aika varattuja jos 2 lasta käy eri harrastuksissa molemmat vaikka tuona 2 iltana. Eikä ole vielä läksyjä meillä - mietin vaan että kun kohta toinenkin aloittaa harrastukset ja autolla on harrastuksiin kuljettava.

Yhteistyössä