9-10 vuotiaat, päästättekö ilman valvontaa rannalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ll:
Meidän 15-v on nyt toista kertaa kavereiden kanssa uimassa. Mä täällä panikoin. Ite kans muistan, et lapsena käytiin kavereiden kanssa ala-asteikäisenä uimas., mut omiani en oo päästänyt.
Tietty kyllähän se niinkin on , et ei sen vahingon eteen mennä vaiks vieres seisois, mut eipän sit tarvi jälkikäteen jossitella.

oisko aika jo katkasta napanuora?? :D varmaan jo harrastaa seksii sun muuta aikuismaista niin ei saa mennä uimaan ilman äitii :D

Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Poika 11v ja tänä kesänä päässy ekan kerran pari kertaa rantsuu. Laiturille ei ole mitään lupaa mennä.

Voi herranjumala että tääl on hysteeristä porukkaa. Tiedän että on lapsia hukkunu taas jne.. Mutt kyllä MUN MIELESTÄ yli 10 vuotiaan hyvän uimarin ja viisaan käytöksen omaavan lapsen voi uimaan laskea.

Vaikka sinun lapsesi olisi miten viksu ja vilmaattinen, KÄSITÄTKÖ, että lapsille voi tulla joukolla mieleen vaikka mitä hölmöjä ajatuksia?
Voidaan koittaa painaa toisenn päätä pinnan alle tai mitä vaan tyhmää.
Minusta on järkyttävää, miten paljon lapsiiin luotetaan.
Vesi on hyvä renki mutta hemmetin huono isäntä.
Pitää toivoa, että teidän lapsillanne on suojelusenkelin mukana rannalla kun itse ette viitsi olla...:(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Poika 11v ja tänä kesänä päässy ekan kerran pari kertaa rantsuu. Laiturille ei ole mitään lupaa mennä.

Voi herranjumala että tääl on hysteeristä porukkaa. Tiedän että on lapsia hukkunu taas jne.. Mutt kyllä MUN MIELESTÄ yli 10 vuotiaan hyvän uimarin ja viisaan käytöksen omaavan lapsen voi uimaan laskea.

Vaikka sinun lapsesi olisi miten viksu ja vilmaattinen, KÄSITÄTKÖ, että lapsille voi tulla joukolla mieleen vaikka mitä hölmöjä ajatuksia?
Pitää toivoa, että teidän lapsillanne on suojelusenkelin mukana rannalla kun itse ette viitsi olla...:(

Kyllä mä käsitän. Mutta silti olen nyt pari krt pästänyt tämän ensi kuussa 11v täyttävän pojan.
Niin, voinhan mä toki sanoa pomolle, et ootatko pari tuntii, käytän pojan uimassa tässä välissä..

Kyllä mä käsitän. Mutta silti olen nyt pari krt pästänyt tämän ensi kuussa 11v täyttävän pojan.
Niin, voinhan mä toki sanoa pomolle, et ootatko pari tuntii, käytän pojan uimassa tässä välissä..

Vie lapsi uimaan, kun et ole töissä!

Vie lapsi uimaan, kun et ole töissä!

Niin vienki, mutta voi mennä myös luvan kanssa kaverinkin kanssa. Ja voitko kuvitella, mä rakastan lastani enemmän ku mitään, mut silti lasken.. Mä en saata häntä myöskään kouluun, ajattele, se joutuu ylittää monta tietä matkan varrella.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
En todellakaan. Ei kai kukaan päästä? :o

Mä olen aivan tyrmistynyt näistä palstan kommenteista. Taikka epäilen, että suurinosa on provoja.
9-10 vuotias on vielä täysi kakara ja veden äärellä VAHDITTAVA.

:(
HuhHuh!

Niin vienki, mutta voi mennä myös luvan kanssa kaverinkin kanssa. Ja voitko kuvitella, mä rakastan lastani enemmän ku mitään, mut silti lasken.. Mä en saata häntä myöskään kouluun, ajattele, se joutuu ylittää monta tietä matkan varrella.

Pikkusen eri asia ...:whistle:

ei ole päässyt tuo kohta 13v vieläkään kavereiden kanssa rannalle.tosin isompi syy kuin vesi siihen on se, et lähimmälle rannalle pitää mennä fillarilla pitkä matka sellaista pikkutietä jossa autot menee tosi lujaa, eikä piennarta ole juuri nimeksikään.
uimalassa on saanut käydä jo vuosia.

Juuri tänä aamuna kirjoitin neljästä 6-10 vuotiaasta jotka jäivät keskenään uimaan rannalle eilen illalla vielä klo 22.20 ... oli kuulemma lupa olla siellä keskenään.

Siinä kun itse oltiin niin toki toisella silmällä vähän heitäkin katselin, samalla kun vahdin omiani. Mietin, lähdenkö vai jäänkö vahtimaan mutta päätin sitten lähteä.

Jos nyt olisi tullutkin uutinen, että joku heistä olisi vaikkapa hukkunut, en olisi ikinä voinut antaa itselleni anteeksi.

Toisaalta, mitä tuossa tilanteessa voi tehdä. Lapset sanoivat, että heillä on lupa olla siellä. En minä voi alkaa niitä väkisin poiskaan viemään ja omat lapseni tärisivät kylmästä ja olivat väsyneitä jo siihen aikaan..

Alkuperäinen kirjoittaja kuule:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
En todellakaan. Ei kai kukaan päästä? :o

aika monikin!

HUi. Uidessa kun ei aina ole uimataidosta kiinni. Voi sukeltaessaan satuttaa itsensä ja hukkua, varsinkin, jos on muiden samanikäisten seurassa, jotka eivät heti tajua, että yksi jäi pinnan alle.

Tai lapsi voi arvioida väärin ja uida liian kauas. Voi tulla suonenveto. Kaveriporukan leikit voi olla typeriä tai liian rajuja veteen.

Eihän oo.. Ihan sama asia. Mut en tästä ala vääntämään, jokainen tyylillään.

Myös liikenteessä sä joudut luottaan siihen, että lapsi tekee niinkuin on opetettu. Mistä sä tiedät vaikka se yllyttämänä juoksisi rekan eteen.

Samalla tavalla voi rannalla yllyttää vaikka hyppäämään korkeimmalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Meidän 15-v on nyt toista kertaa kavereiden kanssa uimassa. Mä täällä panikoin. Ite kans muistan, et lapsena käytiin kavereiden kanssa ala-asteikäisenä uimas., mut omiani en oo päästänyt.
Tietty kyllähän se niinkin on , et ei sen vahingon eteen mennä vaiks vieres seisois, mut eipän sit tarvi jälkikäteen jossitella.

Meidän 15-vuotias on jo muuttamassa pois kotoa :O

Kyllä mä meidän 15-v luottaisin et pärjäis yksin vaiks jo kotoo muutaiski. Mä lähinnä panikoin sen takia, et nyt on niin hirveesti tapahtunut noita hukkumiskuolemia näillä helteillä. Ihan uimataitoisia ihmisiäkin on hukkunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:

Meidän 15-vuotias on jo muuttamassa pois kotoa :O

Kyllä mä meidän 15-v luottaisin et pärjäis yksin vaiks jo kotoo muutaiski. Mä lähinnä panikoin sen takia, et nyt on niin hirveesti tapahtunut noita hukkumiskuolemia näillä helteillä. Ihan uimataitoisia ihmisiäkin on hukkunut.

Ainahan sellaista tapahtuu.. ei nyt ole mitään erikoista vedessä, vai luuletko että siellä on jotain kasveja jotka ottaa nilkasta kiinni ja vetää syvyyksiin?

En todellakaan päästäisi omaa 10v uimaan yksin kavereiden kanssa. En rannalle enkä uimahalliinkaan. Vaikka tytöt osaavat kaikki hyvin uida, voi joukossa tosiaan tyhmyys tiivstyä. Lisäksi täällä pk-seudulla rannoilla on monenlaista väkeä liikenteessä enkä senkään takia lapsia laittaisi sinne ilman aikuista valvontaa.

Muistan, kun esikoinen oli pieni ja miehen kanssa naureskeltiin, että varmaan ei vielä rippikoululaisenakaan uskalla päästää yksin uimaan. Ja nyt ei varmasti uskallakaan...

Yhteistyössä