8v pojalla uusi vaalea beige lenne active toppatakki, tänään kun oli koulussa sen kanssa ekaa kertaa, kotiintullessa sanoi, että h

• Viestiketjun aloittaja kaikkensa ettei lasta kiusata
  • Ensimmäinen viesti
kaikkensa ettei lasta kiusata
kyselin sitten tietysti että miksi? (arvelin että joku on koulussa haukkunut) hänen mielestään se kuulemma näyttää tyttöjen takilta. Lupasin ostaa uuden koulutakin ja hän sanoi, että voi käyttää tuota takkia muualla kuin koulussa. Ei myöntänyt, että kukaan olisi sitä haukkunut, mutta eikös tämä nyt ihan siltä kuulosta??

Miten voi beige takki näyttää jonkun lapsen mielestä tyttöjen takilta :eek:

täällä jo kyselinkin, että eihän se ole tyttöjen takki, kun aavistelin, että näin saattaisi käydä

no minä en lähtis tuon perusteella uutta takkia ostamaan. vaadi ainakin kunnon selitys lapselta ensin ja jos syynä tosiaan kiusaaminen niin se ehkä on tarpeeksi hyvä syy ostaa uusi. ei tarvi koko talvea kuunnella p:tä. kurjaa että joidekin lapset ei osaa käyttäytyä ja sinä joudut siitä maksamaan

ap
no en mä nyt halua, että jonkun takin takia kiusataan koulussa. Tuosta takista saa kyllä niin hyvän kiusaamisen aiheen, on se nyt pojallakin inhottava olla takki päällä jos tuntee, että se on tyttöjen takki

Sitten
Kun lapsesi menee uudessa takissa kouluun, kiusaaja huomaa, että on saanut haluamansa, eli yliotteen ja pallotteluvallan. Mitäs, jos keskittyisit lapsen itsetunnon kohentamiseen.

mää
siis ei ole totta! Kurjaa!! Mutta ihan oikeasti, kuka kasvattaa kiusaajia kouluhin ja päiväkoteihin? Että minua voi riepoa tuollainen lasten keskinäinen kiusaaminen!

Ihan kuin kaikilla vanhemmilla kasvaisi rahaa puussa, jotta voi milloin vaan ostaa ihan millaisen värisen takin, jotta jotain stanan kiusaajan silmää miellyttää! Argh!

vieras
Etkö ensin koittaisi kannustaa pitämään puoliaan asiassa ja käyttämään beigeä takkia?

Meillä on selvitty ihan kivasti monesta vastaavasta tilanteesta, lapset unohtaa kuitenkin aika äkkiä tollaset asiat. Ja vastaavasti niitä voi tosiaan tulla aika usein - lapset nyt keksii mistä tahansa haukkumista jos on keksiäkseen. Eikä aina viitsisi olla uusia ostamassa...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
siis ei ole totta! Kurjaa!! Mutta ihan oikeasti, kuka kasvattaa kiusaajia kouluhin ja päiväkoteihin? Että minua voi riepoa tuollainen lasten keskinäinen kiusaaminen!

Ihan kuin kaikilla vanhemmilla kasvaisi rahaa puussa, jotta voi milloin vaan ostaa ihan millaisen värisen takin, jotta jotain stanan kiusaajan silmää miellyttää! Argh!
no tuossa meidän naapurissa asuu tuleva koulukiusaaja, ekaluokkalainen vasta ja huutelee minun pojalleni kaikenlaista tuolla pihalla VAIKKA MINÄ OLEN ULKONA MUKANA.

vieras
Mutta poikasihan ei sanonut että kiusattiin ?

Vaikka olisi kuinka hieno takki, niin eikö sitä voisi kouluikäiseltä kysyä ENNEN ostamista tykkääkö takista ja suostuuko pitämään ?

Eikä ne lapset taida kovastikaan välittää onko Lenne vai Reima vai mikä, joten ei hän osaa arvostaa sitä takin merkkiä kuten aikuiset

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no en mä nyt halua, että jonkun takin takia kiusataan koulussa. Tuosta takista saa kyllä niin hyvän kiusaamisen aiheen, on se nyt pojallakin inhottava olla takki päällä jos tuntee, että se on tyttöjen takki

samaa mieltä.....näin minäkin tekisin jos lapseni olisi kyseessä, kyllä lapsesta huomaa koska on toooosi kyseessä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

samaa mieltä.....näin minäkin tekisin jos lapseni olisi kyseessä, kyllä lapsesta huomaa koska on toooosi kyseessä
samaa mieltä myös. jos kyse siis tosiaan on kiusaamisesta. itse muistan vieläkin miltä se tuntui..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Mutta poikasihan ei sanonut että kiusattiin ?

Vaikka olisi kuinka hieno takki, niin eikö sitä voisi kouluikäiseltä kysyä ENNEN ostamista tykkääkö takista ja suostuuko pitämään ?

Eikä ne lapset taida kovastikaan välittää onko Lenne vai Reima vai mikä, joten ei hän osaa arvostaa sitä takin merkkiä kuten aikuiset
ostettaessa tykkäsi, jostain on kyllä selvästi saanut päähänsä, että näyttää tyttöjen takilta, vaikka ei siis ole väliä kumman tuo on, beige väri ehkä tekee ssen vaikutelman hänelle

...
Kyllä meille ostettaisi tuossa tilanteessa uusi takki!
En käy tässä erittelemään syitä, mutta osa lapsen itseluottamuksesta rakentuu myös sitä kautta miten muut hänet näkevät!

käytöstavat kunniaan
Nykylapsilla ei tunnu olevan mitään tapoja tai rajoja :(
Linkitän tänne jutun joka pisti silmiini liberon sivulla kuinka lapset ovatkin inhottavia toisia kohtaa ja se syy keksitään mistä tahansa :(
Eli sinuna vain selvittäisin sen totuuden nyt tuon takin kohtalosta

http://www.liberovaipat.fi/Pages/Forum/ForumThread.aspx?id=2844&PostID=a0db9f28edf046eabcc82223783737e3

jälkiviisaus paras viisaus, mut mie en ois ees alunperinkään ostanut takkii jos oisin itekin miettinyt, et saattaa joutuu laps sen takii silmätikuks et ois tyttömäinen.

mutta tosi ikävä juttu :(

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
tuohan on päiväkoti lasten ulkoilupuku ei ihme jos koulussa nauretaan
Siis mikä siitä tekee päivä koti lasten ulkoilu puvun? Herää ky sy mys ?
samaa kysyisin minä? Noita henkselihousuja ei koulussa käytetä, vaan harmaita reimatecin toppahousuja käytti tuon takin kanssa. Perus toppahousut siispä

Yhteistyössä