8kk valmisruuissa maitoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Olivia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Olivia

Vieras
Eli oon miettinyt kun noissa semperin alkaen 8kk tarkoitetuissa ruuissa lukee et niissä on maitoa ja joissakin esim. juustoa niin onko niitä hyvä antaa 8,5kk. Kun eikös suositella et maitoa vasta 1v ja hapanmaitotuotteita 10kk ikäiselle? Ootteko muut antaneet noita jo 8kk? Meillä on kyl syöty noita ruokia ja hyvin maistuvat ja maha toimii mut mietin vaan et miten muut.

meillä neuvolassa sanottiin että 8kk alkaen voi ruuanlaitossa käyttää maitoa, eli esim.makaronilaatikko (suolaton) munamaidolla käy, joten miksei sitten valmisruuassa

meillä ne aloitettu noin 8kk ikäisenä molemmilla ja ei mitään ongelmia ole ollut, uskoisin et noi semperin valmistajat tietää mitä voi laittaa. Olen myös antanut n 9kk ikäisestä itse tehtyä makaronilaatikkoa tai jotain kiusausta missä ollut ihan tavallista maitoa, nekin ovat meillä sopineet ihan hyvin kunhan muistaa maustaa vaan yrteillä.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
se on varmasti korviketta. Siksi mä annoinkin vain niitä 1v: lle tarkoitettuja valmisruokia

Mut eihän niissä läheskään kaikissa 8kk purkeissa oo maitoa.

no jäi tosta pois "maitoa sisältävät valmisruuat". Mut yli 1v oli helppo ostaa niitä jos joskus tartti, kun ei tarvinnu vahdqata sisältöä

Samaa maitoa niissä molemmissa on käytetty 8kk ja 1v purnukoissa siis.

se on varmasti korviketta. Siksi mä annoinkin vain niitä 1v: lle tarkoitettuja valmisruokia

Mut eihän niissä läheskään kaikissa 8kk purkeissa oo maitoa.

no jäi tosta pois "maitoa sisältävät valmisruuat". Mut yli 1v oli helppo ostaa niitä jos joskus tartti, kun ei tarvinnu vahdqata sisältöä

Samaa maitoa niissä molemmissa on käytetty 8kk ja 1v purnukoissa siis.

jaa. mä olen jotenkin mieltänyt, että yli 1v ois ihan "tavallista" maitoa... tiedä sitten

Molemmissa on tavallista maitoa. Ainakin semper-ruoissa. Soitin kerran semperille ja kysyin asiaa :D Piltti-,ja bonaruoista en tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuikku-77:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Mä oon ymmmärtäny että noissa alla 1 v tarkoitetuissa ruuissa on korviketta, ei lehmän maitoo.

öööö.. korvikehan on lehmän maitoo?

niin korvikkeessa on lehmän maitoa!!!

Anteeksi että ilmaisin väärin... Tarkoitin että tavallista maitoa... Juu tiiän korvike on muokattua lehmänmaitoo. ;)

Yhteistyössä