8kk lapsi kipeä, miten lääkitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja flunssassa itsekin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

flunssassa itsekin

Vieras
Siis lapsella on flunssa. Nenä oli tukossa, mutta sain sen auki keittosuolatipoilla. Kurkku on limainen, lapsi yskii varsinkin selinmakuulla.
Kuumetta ei ole ja lapsi on hyväntuulinen, yöllä itkeskeli ja kuulosti todella kurjalta kun lima pyöri kurkussa, noustuaan olo koheni silmissä..
Miten näin pienen flunssaa voi hoitaa?
Voiko juottaa tuttipullolla esim. lämmintä, sokeritonta mehua..?

Jos on kivulias, panadolia, keittosuolatippoja ja nenäniistäjä, kohota sängynpäätyä nukkuessa. Huoneilmaa voi kosteuttaa laittamalla esim. pyykinkuivaustelineen nukkumahuoneeseen tai oleskella vauvan kanssa höyryisessä suihkuhuoneessa. Juomaksi mieluiten äidinmaitoa tiheästi tai sitten äidinmaidonkorvike tarpeen mukaan. Jos kuume nousee tai muita oireita, tukkoisuus ja limaisuus tai yskä pahenee, hengitys vaikeutuu tms. lääkäriin.

Kiitos vinkeistä! Ei siis mitään lämmintä juotavaa lapselle, esim. sitä lämmintä, sokeroimatonta mehua? Mulla olis mustaviinimarjamehua, itse tehtyä ja sokeroimatonta sellaista.. tohon limaisuuteen olisin kaivannut jotain.. ajattelin että "kuuma" juoma olis irrottanut limaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vinkeistä! Ei siis mitään lämmintä juotavaa lapselle, esim. sitä lämmintä, sokeroimatonta mehua? Mulla olis mustaviinimarjamehua, itse tehtyä ja sokeroimatonta sellaista.. tohon limaisuuteen olisin kaivannut jotain.. ajattelin että "kuuma" juoma olis irrottanut limaa..

No jos lapsi suostuu lämmintä juomaan, niin voi sitäkin antaa. Jos yskiminen ärsyttää kurkkua, niin lämmin lievittää sitäkin ärsytystä ja kipua =)

Yhteistyössä